AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #1 Skrevet 31. desember 2020 Hei, og godt nyttår forresten! Rakettene smeller ute, men jeg klarer bare å tenke på det jeg skrev om i overskriften. Er ikke så inne i alle disse begrepene, kan det være spotting, eller kanskje festeblødning (siden det var brunt blod som kom?) Pleier ikke oppleve dette ved pms, så man begynner jo å lure! Venter mensen til lørdag eller søndag, så det er altfor tidlig å teste, stoler ikke på tidligtester etter jeg har lest om så mange som tester negativt tidlig, og plutselig er det positivt likevel etter ikm. Vet dere ikke kan vite om jeg er gravid eller ikke, men leser gjerne erfaringene deres Det stikker og river i eggstokker/livmor, spesielt hvis jeg hoster/nyser (ja juletreallergi, ikke corona!:) ) Håper så den mensen holder seg unna til helga! Anonymkode: 7e44b...6ac
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #2 Skrevet 1. januar 2021 Meg igjen, brunt blod i små mengder idag også 12dpo. Er toget gått eller går det an å spotte før mensen, uten at den faktisk kommer? Takknemlig om noen vil dele erfariger.. Anonymkode: 7e44b...6ac
Maya89 Skrevet 1. januar 2021 #3 Skrevet 1. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Meg igjen, brunt blod i små mengder idag også 12dpo. Er toget gått eller går det an å spotte før mensen, uten at den faktisk kommer? Takknemlig om noen vil dele erfariger.. Anonymkode: 7e44b...6ac Hei. Jeg vet lite om dette, men har vært gravid 3 ganger (er det nå). Første gangen hadde jeg faktisk en kort mensen (mye mindre enn vanlig også), men denne frøkna er straks 13 år gammel 😁 Så det er vel veldig ulikt hos alle. Her tror jeg du bare må være tålmodig, og vente å se 😃 Vanskelig, det skjønner jeg 😊
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #4 Skrevet 1. januar 2021 Tusen takk for svar Ja, er så mange tegn som forvirrer meg sånn, prøver å tenke på andre ting og la tiden svare for seg selv, men den har aldri gått senere! Men uansett om mensen kommer imorgen eller ikke, hjelper det på å lese solskinnshistorer som din mens jeg venter. Anonymkode: 7e44b...6ac
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #5 Skrevet 1. januar 2021 Godt nytt år ☺️ Jeg spottet litt brunt i en dag ca fire dager før forventet mens. Tok en test, men den var blendahvit. Siden jeg ikke blødde mer, tok jeg ny test dagen etter, og den var svakt positiv. Neste dag igjen begynte jeg å blø, og ble svært fortvilet. Blødde i tre dager og spottet litt brunt i 1-2 dager etter det. Fortsatte å teste meg, og testene var positive og viste sterkere resultat for hver dag. I dag har jeg ikke spottet, og tenker å fortsette å teste meg fremover for å se om hcg-nivået stiger eller synker. Jeg har hatt murringer i mage og korsrygg siden dagen jeg begynte å blø, og jeg blir fort svimmel, sliten, har strålinger nedover lyske og bein, stikkinger i livmor, forhøyet kroppstemperatur osv. Med andre ord føler jeg meg veldig gravid til tross for blødningen, så jeg håper og tror at spiren fortsatt sitter ☺️ Dersom jeg fortsatt er gravid, er jeg ca 5 uker på vei nå. Krysser fingre for oss begge 😉 Anonymkode: c7255...8a0
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #6 Skrevet 1. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Godt nytt år ☺️ Jeg spottet litt brunt i en dag ca fire dager før forventet mens. Tok en test, men den var blendahvit. Siden jeg ikke blødde mer, tok jeg ny test dagen etter, og den var svakt positiv. Neste dag igjen begynte jeg å blø, og ble svært fortvilet. Blødde i tre dager og spottet litt brunt i 1-2 dager etter det. Fortsatte å teste meg, og testene var positive og viste sterkere resultat for hver dag. I dag har jeg ikke spottet, og tenker å fortsette å teste meg fremover for å se om hcg-nivået stiger eller synker. Jeg har hatt murringer i mage og korsrygg siden dagen jeg begynte å blø, og jeg blir fort svimmel, sliten, har strålinger nedover lyske og bein, stikkinger i livmor, forhøyet kroppstemperatur osv. Med andre ord føler jeg meg veldig gravid til tross for blødningen, så jeg håper og tror at spiren fortsatt sitter ☺️ Dersom jeg fortsatt er gravid, er jeg ca 5 uker på vei nå. Krysser fingre for oss begge 😉 Anonymkode: c7255...8a0 Takk, krysser fingrene for oss her og Testet negativt, men 10dpo, så det kan ha vært for tidlig. Mindre spotting ila dagen, men det går vel opp og ned. Føler det er så mange tegn som sier nei, men jeg har en følelse av at det kan være noe også, men det er kanskje bare ønsketenking. Er så trøtt og kvalm, pleier ikke bli det ved pms. Sovner nesten på sofaen her, sov til 11 i dag. Kanskje det er pga tankekjøret, det også. Kudos til alle prøvere her som holder ut ventetiden altså, har aldri opplevd tiden gå så sent før! Anonymkode: 7e44b...6ac
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #7 Skrevet 1. januar 2021 Da jeg ble gravid sist spottet jeg litt da jeg var rundt 10-12 DPO. Var ikke mer enn bittelitt brun utflod i truseinnlegget. Tok test 14 DPO, og den var veldig positiv! Lykke til😃 Anonymkode: d65ee...518
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #8 Skrevet 1. januar 2021 Tusen takk ❤️ Det er veldig fint å lese om alle disse tilfellene, men prøver å innstille meg på at mensen kommer imorgen for å ikke gå helt i kjelleren hvis jeg får den på jobb. Men lett er det ikke! Puh, bare max 48 timer til nå. Bedre at jeg får den, ferdig overstått, enn å gå og vente iallefall. Anonymkode: 7e44b...6ac
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #9 Skrevet 1. januar 2021 Lykke til!☺️ Ventetiden er den værste! Jeg fikk negativ på 12dpo og svak positiv på 13dpo, så hold ut😅 Anonymkode: c7255...8a0
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #10 Skrevet 1. januar 2021 Takk. Tror løpet er kjørt, sjekket med en qtips litt oppi, og den var rødere. Trodde spotteblod var kun brunt, så nei, da får vi prøve å få det til å klaffe denne måneden heller. Hvis det går, får jeg samme termin som med storesøskenet faktisk. Syklusen er iallfall like pålitelig som en fullmåne, samme som for 3 år siden hvis jeg nå får mensen for fullt idag. 🙂 Det har vært en lykkemåned før, så håper det går like bra i år 😜 Anonymkode: 7e44b...6ac
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #11 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Takk. Tror løpet er kjørt, sjekket med en qtips litt oppi, og den var rødere. Trodde spotteblod var kun brunt, så nei, da får vi prøve å få det til å klaffe denne måneden heller. Hvis det går, får jeg samme termin som med storesøskenet faktisk. Syklusen er iallfall like pålitelig som en fullmåne, samme som for 3 år siden hvis jeg nå får mensen for fullt idag. 🙂 Det har vært en lykkemåned før, så håper det går like bra i år 😜 Anonymkode: 7e44b...6ac Jeg blødde friskt blod i tre dager, uten smerter og ingen klumper eller slim. Jeg har fortsatt håp, da jeg tester positivt (sterkere strek for hver dag), og ha masse graviditetstegn😅 er ikke uvanlig å blø i starten, rundt tiden du venter mens, sa legen min. Kan være en hormonell blødning, såre slimhinner etter sex etc. Anonymkode: c7255...8a0
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #12 Skrevet 2. januar 2021 Er ikke noe koagulert blod her heller, men tynt, og mørkerosa. Har egentlig vært sånn siden jeg fikk den tilbake etter førstemann.. før det var den alltid frisk og knallrød og litt tjukkere, så hodet mitt tuller med at det er noe galt med mensen min siden den har forandret seg og jeg kanskje ikke kan gå flere barn. Men det er inni den kjipeste delen av hjernen min, så trenger ikke stemme for all del. Tiden vil vise, men blør jeg i mange dager nå, tror jeg nok vi får håpe på bedre måned. Men glad på dine vegne da iallfall, gratulerer med baby i magen 💙🙂 Anonymkode: 7e44b...6ac
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #13 Skrevet 2. januar 2021 Men bare sånn i tilfelle mot alle odds, hvilke tegn får man da utenom? Uteblivene EL? Gidder ikke gå og kjøpe test nå som jeg har mensen, føler det blir litt som et barn som tror på julenissen. 🎅 Anonymkode: 7e44b...6ac
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #14 Skrevet 2. januar 2021 Og man får vel heller ikke mens smerter av blødninger? Hmm nei tror ikke det er håp denne mnd lengre jeg altså 😐 Anonymkode: 7e44b...6ac
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #15 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men bare sånn i tilfelle mot alle odds, hvilke tegn får man da utenom? Uteblivene EL? Gidder ikke gå og kjøpe test nå som jeg har mensen, føler det blir litt som et barn som tror på julenissen. 🎅 Anonymkode: 7e44b...6ac Det er jo veldig individuelt, men jeg har den siste uka (er i uke 5+0 i dag) blitt lettere svimmel, verking (mensmurringer) i mage og korsrygg, særlig når jeg har stått på med matlaging, klesvask og husarbeid en dag, litt forhøyet kroppstemperatur, fått litt større pupper, men føler ikke de er særlig ømme. Og jeg har skikkelig humørsvingninger! Kunne ha kverket både mann og barn tidligere i dag, tåler lyder og rot dårligere enn vanlig😅 for å så få dårlig samvittighet, bli lei meg, så glad igjen. Anonymkode: c7255...8a0
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #16 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og man får vel heller ikke mens smerter av blødninger? Hmm nei tror ikke det er håp denne mnd lengre jeg altså 😐 Anonymkode: 7e44b...6ac Jeg har hatt menssmerter siden jeg startet å blø, og har det fortsatt, selv om blødningen har stoppet. Sikkert veldig individuelt dette også🤷🏼♀️ Anonymkode: c7255...8a0
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #17 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg har hatt menssmerter siden jeg startet å blø, og har det fortsatt, selv om blødningen har stoppet. Sikkert veldig individuelt dette også🤷🏼♀️ Anonymkode: c7255...8a0 Takk for svar, ja vi får se ila de neste dagene, føler jeg skulle ha silblødd i dag siden den kom igår, men kommer liksom ikke helt igang. Derfor har jeg fortsatt 1% håp.. Anonymkode: 7e44b...6ac
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #18 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Takk for svar, ja vi får se ila de neste dagene, føler jeg skulle ha silblødd i dag siden den kom igår, men kommer liksom ikke helt igang. Derfor har jeg fortsatt 1% håp.. Anonymkode: 7e44b...6ac Ta en test på mandag uansett! Lykke til ☺️ Anonymkode: c7255...8a0
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #19 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ta en test på mandag uansett! Lykke til ☺️ Anonymkode: c7255...8a0 Våknet i fullstendig blodbad i morges, så kan nok bare konstantere at det ikke gikk denne gangen. Men det er jo ikke alltid det går på første forsøk heller, får heller bare tenke sånn, og glede oss til en fin prøveuke igjen Og håpe dpo-dagene farer fortest mulig forbi uten noen tullesymptomer! Anonymkode: 7e44b...6ac
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #20 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 3.1.2021 den 10.32): Våknet i fullstendig blodbad i morges, så kan nok bare konstantere at det ikke gikk denne gangen. Men det er jo ikke alltid det går på første forsøk heller, får heller bare tenke sånn, og glede oss til en fin prøveuke igjen Og håpe dpo-dagene farer fortest mulig forbi uten noen tullesymptomer! Anonymkode: 7e44b...6ac Å, det var leit å høre. Det kan gå flere perioder før den sitter, så en må bare smøre seg med tålmodighet i denne prøvetiden. Veldig kjedelig, og dagene og ukene går sakte, men plutselig skjer det Jeg ble gravid i prøveperiode 5, hadde nesten mistet håpet på at det skulle skje, selv om jeg vet at det er helt normalt å prøve inntil ett år! Masse lykke til med prøvingen, prøv å kos deg med det Anonymkode: c7255...8a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå