Gå til innhold

Det vanskeligste med hele koronaen er hvor hardt man blir snakket (ned) til og hvor stygt man blir sett på om man er kritisk til...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håndteringen av den, restriksjoner og vaksinen.

Det skal liksom bare være én side og sannhet. Koronaen er livsfarlig, hold deg unna folk og fe og for guds og dugnadens skyld ta vaksinen!

Jeg er ikke bastant i mine meninger, men jeg er skeptisk og kritisk. Jeg mener restriksjonene er mye verre og vil koste enda mer i form av både menneskeliv og penger. Samtidig skal jeg uten drama endre mitt syn om det viser seg at jeg tar feil.

Det er liksom ikke sosialt akseptert å diskutere dette. Verst er det at familien min «shamer» meg fordi jeg overhodet ikke har tenkt til å ta vaksinen.

(I min familie er det mange LIVSSTILSrelaterte sykdommer. De er livredd korona. Røyker som skorstein, drikker brus og spiser Toro. Dag etter dag. Uke etter uke.. Oh the irony...)

Jeg håper 2021 blir året nordmenn flest tar ansvar for egen helse og immunforsvar.

• Liker 45
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er egentlig enig med deg der.. 

• Liker 14
Skrevet
spenol skrev (1 time siden):

Det skal liksom bare være én side og sannhet. Koronaen er livsfarlig, hold deg unna folk og fe og for guds og dugnadens skyld ta vaksinen!

Jeg er ikke bastant i mine meninger, men jeg er skeptisk og kritisk. Jeg mener restriksjonene er mye verre og vil koste enda mer i form av både menneskeliv og penger. Samtidig skal jeg uten drama endre mitt syn om det viser seg at jeg tar feil.

Det er liksom ikke sosialt akseptert å diskutere dette. Verst er det at familien min «shamer» meg fordi jeg overhodet ikke har tenkt til å ta vaksinen.

(I min familie er det mange LIVSSTILSrelaterte sykdommer. De er livredd korona. Røyker som skorstein, drikker brus og spiser Toro. Dag etter dag. Uke etter uke.. Oh the irony...)

Jeg håper 2021 blir året nordmenn flest tar ansvar for egen helse og immunforsvar.

Veldig enig

• Liker 8
Skrevet
XaoS skrev (32 minutter siden):

Det vanskeligste med koronaen er å ligge på sykehus med en slange ned i halsen med personell i fullt verneutstyr, uten å ha de nærmeste rundt seg. Eller å oppleve at en vi er glad i lider denne skjebnen. Heldigvis er de fleste spart for dette her til lands fordi tiltakene fungerer. Nå er det nytt år, vaksine og håp. Det blir en ende på dette også dersom folk stoler på den medisinske kompetansen og lar seg vaksinere. 

Dette gjelder dessverre andre sykdommer også, som rammer mennesker hver eneste dag , hvert eneste år. Likevel blir ikke samfunnet stengt ned , folk mister jobbene, huset osv. Men slike som deg klarer vel ikke å se konsekvensene av enkelte tiltak som er satt. 

• Liker 20
Skrevet

Nei. Det verste er dødsfall og langvarige syke. 

• Liker 21
Skrevet

Vaksine er det som funker best nå for egen helse og immunforsvar mot corona. 

• Liker 22
Skrevet

Vi friske kommer jo ikke til å bli tilbudt vaksine med det første, og blir vi det burde vi heller la folk i fattigere land få dem. Så å diskutere om vi vil ha vaksine er jo bare hypotetisk.

• Liker 4
Skrevet

Når man snakker ned på de samme folkene man mener snakker en selv ned..oh the irony. 

• Liker 21
Gjest Optimo
Skrevet

Her jobber eksperter på folkehelse og medisin livskiten av seg for å hjelpe alle til å komme gjennom dette OG fikse vaksiner. Så skal vi andre, selgere og frisører og alt annet med NULL kompetanse på dette, stille oss over dem og "njææææ, skeptisk"... 

Hør på rådene fra fagfolk. Ta vaksinen når du blir tilbudt det. Nok pandemi nå! 

Skrevet
12 minutter siden, Frøken_fjong1 said:

Dette gjelder dessverre andre sykdommer også, som rammer mennesker hver eneste dag , hvert eneste år. Likevel blir ikke samfunnet stengt ned , folk mister jobbene, huset osv. Men slike som deg klarer vel ikke å se konsekvensene av enkelte tiltak som er satt. 

Det kan ikke sammenlignes, andre sykommer smitter ikke som korona og truer ikke med å overbelaste helsesystemet. 

• Liker 30
Skrevet
XaoS skrev (8 timer siden):

Det vanskeligste med koronaen er å ligge på sykehus med en slange ned i halsen med personell i fullt verneutstyr, uten å ha de nærmeste rundt seg. Eller å oppleve at en vi er glad i lider denne skjebnen. Heldigvis er de fleste spart for dette her til lands fordi tiltakene fungerer. Nå er det nytt år, vaksine og håp. Det blir en ende på dette også dersom folk stoler på den medisinske kompetansen og lar seg vaksinere. 

Tiltakene fungerer her. Likevel har vi skyhøye smittetall? Til tross for skyhøye smittetall er det likevel færre innlagte enn ellers under vanlige influensaår? Det må da være lov å så spørsmål rundt dette

• Liker 13
Skrevet
Vera skrev (7 timer siden):

Når man snakker ned på de samme folkene man mener snakker en selv ned..oh the irony. 

Jeg er født og oppvokst i familie son ikke tar vare på helsa si. Begge mine foreldre røyket gjennom svangerskapet til mamma. Mamma røyket mens hun ammet meg. Hun har ikke trent en dag i sitt liv etter fylte 20. Hun spiser junkfood og dårlig mat. Konsekvensen er uføretrygdet nå. Jeg har støttet og stått der stødig som en bauta ved hennes side. NOEN må være rasjonelle og si at livsstilen hennes er mye farligere enn viruset..

• Liker 9
Skrevet
Tanuki skrev (7 timer siden):

Det kan ikke sammenlignes, andre sykommer smitter ikke som korona og truer ikke med å overbelaste helsesystemet. 

Hjemmesykepleietjenesten rundt om i landet er jo ganske overbelastet av syke mennesker... Men det er jo ikke så farlig. Sykdommene smitter ikke helsepersonellet, men de må likevel jobbe ræva av seg..

• Liker 5
Skrevet
Guile skrev (8 timer siden):

Her jobber eksperter på folkehelse og medisin livskiten av seg for å hjelpe alle til å komme gjennom dette OG fikse vaksiner. Så skal vi andre, selgere og frisører og alt annet med NULL kompetanse på dette, stille oss over dem og "njææææ, skeptisk"... 

Hør på rådene fra fagfolk. Ta vaksinen når du blir tilbudt det. Nok pandemi nå! 

Det er jo også tusenvis av leger og eksperter som også er uenige..

• Liker 12
Skrevet
spenol skrev (3 minutter siden):

Tusenvis av leger mener at du ikke skal ta vaksine?

• Liker 8
Skrevet
MortenMinstelønn skrev (2 timer siden):

Tusenvis av leger mener at du ikke skal ta vaksine?

Det er eksperter og leger som er skeptiske til vaksinen. Iallefall at den nærmest skal bli obligatorisk. Som eksperter som har jobbet med immunsystemet osv.vet de mer om hva som kan gå galt.

det har vært forsøkt å lage slik vaksine mot sars/ coronavirus i 40 år, men i fase 1 så fikk forsøksdyrene store skader/ døde. Men nå har de plutselig fått det til.. Men resten av testingen foregår nå- på de forsøkspersonene som har tatt vaksinen i bla. UK,USA og her i Norge i november/ desember. 

• Liker 6
Gjest Optimo
Skrevet
spenol skrev (3 timer siden):

Enn så lenge det overveldende flertallet er enige så hører jeg heller på dem. Det er ikke sånn at fordi noen mener noe annet enn flertallet så er de automatisk genier som har tenkt på noe ingen andre har tenkt. 

Det er mer sannsynlig at de har misforstått noe. 

Skrevet
Guile skrev (19 minutter siden):

Enn så lenge det overveldende flertallet er enige så hører jeg heller på dem. Det er ikke sånn at fordi noen mener noe annet enn flertallet så er de automatisk genier som har tenkt på noe ingen andre har tenkt. 

Det er mer sannsynlig at de har misforstått noe. 

Dessverre er det ikke alle som mener noe annet som får uttale seg og som får plass i media. Kanskje du ikke har oppdaget det enda, men det er dessverre sensur i media. 

• Liker 10
  • Opprett ny...