Gå til innhold

Air Bnb utspilt sin rolle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal folk ta så jælva mye penger for å leie ut hyttene sine? Var ikke Airbnb for å tilby overnatting til mye lavere priser enn hotell og andre utleie? 

Med disse stive og grådige prisene oppfordrer jeg heller folk til å bruke hotell å støtte næringslivet og heller la disse griske airbnb folkene slite med å leie ut. 

Håper det kommer en regel som gjør at de må skatte mye av dette slik at konkurransen blir rettferdig for hotell. 

Anonymkode: 60ce7...733

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig så enig. Ofte dårlige leiligheter til høye priser. 

Anonymkode: 43032...05d

• Liker 1
Skrevet

Regner med at du ser på hytter i Norge.

Ja ja ,masse grådige folk her. Gjør alt for penger. Trist folkeslag.

Er ikke Air BnB feil det. 

Anonymkode: 96a77...9ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her hvor jeg bor så har det heldigvis kommet krav til private som leier ut via Airbnb eller private som leier ut for korte perioder, det er samme krav til rengjøring, brannsikkerhet som hotellene har. Bøtesatsene starter på 3000€ og går opp mot 30.000€

Anonymkode: f9842...2ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du noen begreper om hva det koster å eie en hytte? Selv uten lånekostnader?

Anonymkode: e4507...1d6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du noen begreper om hva det koster å eie en hytte? Selv uten lånekostnader?

Anonymkode: e4507...1d6

Så du mener at siden de ønsker å en hytte til millionen så skal andre betale need lånet???

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så du mener at siden de ønsker å en hytte til millionen så skal andre betale need lånet???

Ja det er helt vanlig å leie ut hytta noen helger uker i året for å dekke inn noe av lånet/driftskostnader.

Det samme gjør de som har hus med utleiedel.

Hvorfor ellers tror du hytter og hybler leies ut?

AnonymBruker
Skrevet
Blålilla skrev (3 timer siden):

Ja det er helt vanlig å leie ut hytta noen helger uker i året for å dekke inn noe av lånet/driftskostnader.

Det samme gjør de som har hus med utleiedel.

Hvorfor ellers tror du hytter og hybler leies ut?

Ja stakars, kjøpe dyrt og fasjonabelt og la andre betale ned på lånet. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke noe stakkars i det hele tatt. Denne uttalelsen fremstår som noe korttenkt.

Det er smart, og også bra for de som ønsker å leie hytter. Vi har leid flere steder i landet, og foretrekker velutstyrte og rene hytter i privat eie fremfor rene utleiehytter.

Og det er helt frivillig å betale for å leie en hytte eller leilighet. Du kan la det være dersom du ikke vil betale ned på andres lån.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Smart kalles det, å få andre til å betale for seg ;) 

Anonymkode: e7943...c82

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Smart kalles det, å få andre til å betale for seg ;) 

Anonymkode: e7943...c82

Eller grisk

AnonymBruker
Skrevet

AirBnB er da markedsjustert akkurat som hoteller er. Mange har faste innstillinger på AirBnB slik at prisen justeres av seg selv etter etterspørsel, så de slipper regulere selv. Hoteller setter også opp prisen når det er mange som bestiller, eller få rom igjen. AirBnB har aldri vært noe veldedighetsprosjekt, det er bare en annen arena for utleie der alle mellommennene er kuttet ut og det er mer lavterskel. 

Jeg har valgt AirBnB når jeg har funnet noe hyggelig som har litt personlig preg. Så har man fordelen av å være mer for seg selv, lage mat selv og alt det man har ved hytter fremfor hotell. Jeg har sjelden valgt AirBnB for å spare så mye penger på det, men først og fremst hvis området har dårlig utvalg av hoteller, eller hotellene er litt for upersonlige og kjedelige. 

Vil du heller velge hotell, så gjør du bare det. Jeg ser ikke problemet. 

Anonymkode: b44b5...416

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

AirBnB er da markedsjustert akkurat som hoteller er. Mange har faste innstillinger på AirBnB slik at prisen justeres av seg selv etter etterspørsel, så de slipper regulere selv. Hoteller setter også opp prisen når det er mange som bestiller, eller få rom igjen. AirBnB har aldri vært noe veldedighetsprosjekt, det er bare en annen arena for utleie der alle mellommennene er kuttet ut og det er mer lavterskel. 

Jeg har valgt AirBnB når jeg har funnet noe hyggelig som har litt personlig preg. Så har man fordelen av å være mer for seg selv, lage mat selv og alt det man har ved hytter fremfor hotell. Jeg har sjelden valgt AirBnB for å spare så mye penger på det, men først og fremst hvis området har dårlig utvalg av hoteller, eller hotellene er litt for upersonlige og kjedelige. 

Vil du heller velge hotell, så gjør du bare det. Jeg ser ikke problemet. 

Anonymkode: b44b5...416

Problemet er at en del hytter mer eller mindre leies ut hele tiden. De blir da konkurrent til hotell, men har ikke samme krav til brannsikkerhet, skatter ofte ikke av inntektene og en del annet. Blir da skjeve konkurransevilkår.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Håper det kommer en regel som gjør at de må skatte mye av dette slik at konkurransen blir rettferdig for hotell. 

Er det ikke slik allerede da, at det må betales skatt av dette? 

Anonymkode: ef647...da7

AnonymBruker
Skrevet

Alle som leier leilighet  og hus betaler ned på noen andre sitt lån. 
Ser ikke forskjellen på det, og airbnb. Du har folk som kjøper ett titalls hus og leiger ut alle og tjener fett.
Noen gjør vel det med hytte også.

Anonymkode: df2f2...52c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...