Gå til innhold

Hvilken stil hadde du da du var 25? Var du en hipster? Soss? Gangstas? Slutty? Eller en blanding?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det en kontinuitet som ledet frem mot den du er i dag? Eller opplevde du en brytning?

Anonymkode: 082ec...17d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, som 25-åring studerte jeg fortsatt, gikk i Adidas tracksuit, basketsko og to par tubesokker. I dag går jeg i dress. Brytningen var da jeg plutselig ble headhuntet og livet ikke lengre bare var skole og å få seg damer og å høre på musikk. Var litt mer alternativ den gang. På min måte. Og fikk veldig lett ligg. 

Anonymkode: 292d0...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg gikk med sorte skinnyjeans og ullgenser på universitetet, og magetopper og sorte skinnyjeans på byen. Nå går jeg med dressbukse og bluse på jobb, og så går jeg stort sett med turtøy hjemme. Så et skifte ble det jo. 

Anonymkode: f052c...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye sorte klær og doc martens😊. Levde en litt omflakkende tilværelse bl.a bodde jeg i England og senere i Oslo. 90-tallet. Den største interessen min var alternativ rock og stilen bar preg av det. 

I dag har jeg en annen stil 😊

Anonymkode: 51343...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannelig om jeg vet, jeg var ikke inspirert av noe bestemt. Jeg gikk for det meste i jeans og t-trøye eller hettegenser, avhengig av årstid og temperatur, vet ikke om det faller inn under noen av de kategoriene. :P 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte ikke over hvilken stil det var, men kledde meg alltid veldig pent, så kanskje soss da 😇😂

Anonymkode: 50241...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte klær. Mørkt lilla hår eller svart. Designet egne skjørt. Lange svarte, støvletter til. Kåpe. Sassy goth kanskje. 

Anonymkode: 5c6ec...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aner ikke. Rocka er vel det som er nærmest. Skinnjakke, jeans og Comverse. Har samme stil i dag 😆

Anonymkode: 09138...fc1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gravid-/nybakt mamma stilen. Og i 2009, da jeg var 25, var det tights og tunika. Jeg gremmes! Det var først da jeg var 29 at jeg fant stilen min, etter å ha gått ned alt av mammakiloer og enda litt til. Aldri vært så stilsikker og fornøyd som jeg er nå😊

K36

Anonymkode: 36bdb...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Klassisk i stilen da og, som nå (32). Ingen store endringer. 

Anonymkode: f1241...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som 25-åring var jeg en litt punka rockedame.  Nå, over 30 år senere har jeg vel fremdeles en litt rocka stil, men på en mer voksen måte (tror aldri jeg vokser helt fra den) 🤘 😄

Anonymkode: a9586...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var nok enda litt kjedeligere enn jeg er i dag som 33 åring. Når jeg ser bilder så tenker jeg, hva i alle dager. Men husker at jeg ofte følte meg fin og kul 😊 kanskje det er moten som har forandret seg? Gikk i skinny jeans og smale topper og gensere. Er nok fortsatt litt kjedeligere, men prøver å anstrenge meg littfor å ikke være veldig kjedelig nå for tiden.

Anonymkode: 5ce8b...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Småbarnsmor stil hadde jeg nok da. Nå har jeg på bukse da jeg går ut og longs/truse/ingenting hjemme.

Anonymkode: 91aad...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt babe/hip hop/skater blanding. Kule sneakers, tighte jeans, trange topper, hettejakke til vanlig. Hvis vi skulle ut på by'n pyntet vi oss skikkelig. 

Anonymkode: a85bc...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klessmaken min har ikke forandret seg så mye siden jeg var 25 (er 50 nå), men ytre faktorer som økonomi, yrkesstatus og tilgang på klær har endret seg i løpet av årene, og påvirket hva jeg bruker av klær. 

Felles for den 25-årige og den 50-årige Perelandra er at vi liker behagelige klær med klare farger, mønstre og detaljer. Minimalisme og klassisk enkel stil har aldri vært min greie. Jeg er på mange måter mer "sann" mot min smak og stil nå enn som yngre. Da var økonomi og tilgang på klær en ganske stor begrensning.

Hvis jeg skal gi noe navn på stilen min som 25-åring, må det være etnisk, bohemsk eller kunstnerisk. Jeg var nyutdanna kunsthåndverker med sans for norsk tradisjon, men også glad i klær fra innvandrerbutikker i Oslo. 

Edit: Her er utsnitt av et bilde av meg som 25- eller 26-åring. Den gule tunikaen og den røde buksa var favorittplagg som jeg brukte mye på den tida. 

20210102_112526.thumb.jpg.520952a3c185388ff5b90415d92ade67.jpg

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...