Gå til innhold

Hvor mye leker du med 3-åringen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi elsker å leke. Hun en sterk leker (som de kaller det i barnehagen). Organiserer, er kreativ og inkluderer. 

Hjemme vil hun leke med meg/oss h e l e tiden. Jeg/pappa leker mye med henne, men hun får liksom ikke nok.

Det er kilde til frustrasjon for vår del. Får lekingen helt i vranghalsen. Samtidig får jeg skikkelig dårlig samvittighet når jeg avslår..

Anonymkode: 6724d...268

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjeldent, 3 åringer kan undeholde seg selv med ipad

Anonymkode: 594fa...877

• Liker 1
Skrevet

Prøver å lære at respekt går begge veier - akkurat som at jeg må respektere at barnet ikke vil ha klem av meg eller leke med meg, så må barnet respektere det når jeg ikke ønsker leke (avviser aldri en klem uansett). 

Mener barn har godt av å lære at voksne har egne liv og ikke ønsker gjøre alt barnet ber om.

Anonymkode: 8779c...98f

• Liker 3
Skrevet

Veldig mye 

Anonymkode: 34bde...38a

• Liker 2
Skrevet

Aldri. (Barn får leke med hverandre)

Det er barna som skal lære å bli voksne, ikke vi som skal lære å bli barn.

Anonymkode: 52cfd...a05

Skrevet

Ganske mye. Som regel koser jeg meg med det. Noe blir veldig kjedelig, men jeg blir som regel med litt allikevel.

• Liker 1
Skrevet

Vi leker vel minst et par timer hver dag. Men hun er også glad i å leke alene og kan leke i timesvis alene på rommet sitt. Noen ganger blir hunden og katten lekekamerater, da er jeg eller pappan alltid til stede for å følge med. 

• Liker 4
Skrevet

Spørs hva.. Blir med på lek med dukker og kjøkkenlek, og ting vi kan gjøre sammen, det er jo bare kos :) Men rollespill med figurer er ikke såå gøy, så da oppfordrer jeg til å leke litt selv. 😊 Jeg er ikke så herjete og tullete av meg, så de gangene jeg prøver vil hun heller leke med faren sin 😅

Anonymkode: b2a0d...20f

Skrevet

Vi leker mye sammen, men han leker også godt alene. 

Skrevet

Jeg smaker gjerne hvis de lager mat i lekekjøkkenet sitt, men der går grensa for meg😅 

Er gjerne kreativ og maler og lager ting sammen med de. 

Anonymkode: f7679...355

• Liker 3
Skrevet

Den lekelysten varer ikke lenge, vips så er ungen stor og opptatt med sitt. Ta dere tid, nyt småtassen deres så lenge det varer. Godt nyttår 

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

:popcorn: 

Anonymkode: 165d0...373

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Troll.

Men TS, barnet ditt burde klare å leke på egenhånd. Hadde jobbet for å få til dette. :)

Anonymkode: 4d83c...e7a

• Liker 1
Skrevet

Nei nei, leker ikke hele tiden. Jeg sier, mamma kan leke med deg litt - tyve minutter (uten at tidsperiode sier så mye til en treåring). Så leker jeg litt, og sier, nå må vi leke litt til, så må jeg gå. 

Anonymkode: 4795a...dff

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Troll.

Men TS, barnet ditt burde klare å leke på egenhånd. Hadde jobbet for å få til dette. :)

Anonymkode: 4d83c...e7a

Ja, men hvordan? Uten at hun skal føle seg avvist eller føle at lek ikke er riktig og bra..?

Anonymkode: 6724d...268

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig, tenker jeg også. Fantorangen på iPad er gull

Anonymkode: ceff9...8dd

• Liker 1
Skrevet

Du kan fint si til barnet ditt at nå må du leke litt selv, mens mamma skal noe annet. Ikke vanskeligere enn det. Gutten min leker mye alene, samtidig som jeg også er med i lek innimellom. Men føles ikke slitsomt ut, og det er gøy å være med, sikkert for at jeg velger å ikke være med hele tiden men heller er med 100% når jeg er med. Tenker det er bedre å være helt til stedet i leken, enn å sitte i helt andre tanker og heller ønske seg vekk... kvalitet fremfor kvantitet.

Anonymkode: ee01a...3f0

• Liker 2
Skrevet

Min er riktignok bare 2. men har blitt veldig flink til å leke selv bare vi "hjelper han litt igang".

Han leker mye med schleich bondegård og duplo eller lekebiler. Så har vi en del leker vi gjør sammen som vi foreldre også synes er morsomt 😄 Brio togbane feks. Vi synes det er gøy og bygge, og junior kjører togene

Anonymkode: 051ae...a74

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leker veldig mye med 3-åringen min, men blir ganske lei til tider. Kan gå bort å gjøre andre ting innimellom men blir som regel huka inn igjen. Heldigvis elsker hun å være med på gjøremål, så blir en del av det på fritiden. Hun vil at en av oss hjemme skal leke med henne hele tiden, og blir fryktelig lei seg og frustrert hvis vi avslår. Sliter veldig med å sette grenser for meg selv, men tenkte å begynne å øve litt på at «mamma skal lese blad nå, og så kan vi leke etterpå». 
Er ikke bra for noen av familiemedlemmene når mor føler seg totalt oppspist, haha. 

Anonymkode: 68db3...ef1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Isabella Moon skrev (På 31.12.2020 den 23.23):

Vi leker vel minst et par timer hver dag. Men hun er også glad i å leke alene og kan leke i timesvis alene på rommet sitt. Noen ganger blir hunden og katten lekekamerater, da er jeg eller pappan alltid til stede for å følge med. 

Minst et par timer hver dag? Hvordan får dere tid til deg på en vanlig hverdag med alle gjøremål som følger. Er dere ikke i jobb og går ikke hun i bhg?

Anonymkode: cdcd3...82b

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...