Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å være der for min bestevennen, klarer ikke å hjelpe henne. Hun ble forlatt for en annen for 1.5 år siden. Vi er flere som prøver å nå til henne men hun stenger seg inne. Dere som har blitt forlatt for en annen. Er det noe dere kunne tenke dere av støtte? Hva kan jeg gjøre for venninnen min? Ps: barna feirer ikke med hans nye kjæreste tror jeg. Vi skulle gjerne tatt med litt bobler og sushi bort til henne men hun sier hun er for deppa. Vi er voksne og ingen ungdom 

Anonymkode: 0b87d...ecf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få henne ut på tur i skogen. Ja, jeg ble forlatt for en annen etter nesten 20 år sammen med min eksmann. Jeg fant ut av at det var utroskap et år etter da han løyv for meg først. Har hatt flere lange turer i skogen med et par venninner som har orket å høre på meg. Jeg har og isolert meg men fordi jeg har barn boende hjemme kunne jeg ikke grave meg ned.  Tur i skogen er terapi for meg. 

Anonymkode: 44b5d...0b5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Få henne ut på tur i skogen. Ja, jeg ble forlatt for en annen etter nesten 20 år sammen med min eksmann. Jeg fant ut av at det var utroskap et år etter da han løyv for meg først. Har hatt flere lange turer i skogen med et par venninner som har orket å høre på meg. Jeg har og isolert meg men fordi jeg har barn boende hjemme kunne jeg ikke grave meg ned.  Tur i skogen er terapi for meg. 

Anonymkode: 44b5d...0b5

Det har vi prøvd på lenge 😞 Hun orker ingenting. Vi er en gjeng som ofte går tur i skog og mark

AnonymBruker
Skrevet

For noen gode og fine venninner dere er. ❤️

Tror det beste rett og slett er å tvinge seg på henne. Tvinge henne med ut i frisk luft, tvinge henne til å spise middag sammen, se en film sammen osv. Og hvis hun virkelig nekter og bare isolerer seg, tror jeg faktisk dere burde kontakte fastlegen hennes og sørge for at hun får psykisk helsehjelp. 

Anonymkode: 158aa...dce

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

For noen gode og fine venninner dere er. ❤️

Tror det beste rett og slett er å tvinge seg på henne. Tvinge henne med ut i frisk luft, tvinge henne til å spise middag sammen, se en film sammen osv. Og hvis hun virkelig nekter og bare isolerer seg, tror jeg faktisk dere burde kontakte fastlegen hennes og sørge for at hun får psykisk helsehjelp. 

Takk❤️ Jeg har nærmest flyttet inn hos henne. Det fungerte veldig fint. Men så fort jeg eller de andre drar går hun tilbake til gamle mønstre. Stalker og idealiserer drittsekken. Jeg har også handlet inn en lyslampe og D-vitaminer til henne. Sånn i tilfelle det var vinterdepresjon hun slet meg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Takk❤️ Jeg har nærmest flyttet inn hos henne. Det fungerte veldig fint. Men så fort jeg eller de andre drar går hun tilbake til gamle mønstre. Stalker og idealiserer drittsekken. Jeg har også handlet inn en lyslampe og D-vitaminer til henne. Sånn i tilfelle det var vinterdepresjon hun slet meg. 

Uff, det høres virkelig ikke bra ut. Tror kanskje det er på tide at hun får profesjonell hjelp? Høres ut som om dere har gjort alt som står i deres makt, og dere må jo også passe på at dere ikke sliter dere ut. Vil hun bli med til fastlegen? Eventuelt kan dere venninner snakke med fastlegen hennes og forklare hvordan dere opplever henne, så vil han sikkert kalle henne inn til time og sette i gang med tiltak. 

• Liker 2
Skrevet

Hun må ønske selv å gå videre, uten hennes motivasjon er jeg redd dere sliter dere ut for ingenting.  Ut fra det du skriver kan det virke som om hun nærmest dyrker sorgen.  Kanskje trenger hun lengre tid? 

AnonymBruker
Skrevet

Ville faktisk vært mer opptatt av hvordan barna hennes har det. Kanskje på tide med et alvorsord fra venninnene, ikke bare dulling?

Anonymkode: 7db1e...e31

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...