Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg og finne en film?

Anbefalte innlegg

Gjest lillemy36
Skrevet

2 spørsmål. 

Jeg har sett filmen the grey zone 2 ganger før og vil se den igjen, men finner den null steder. Hverken på kjøpe film eller på nett... 

Denne filmen er basert på sann historie om konsentrasjonsleieren austwitch.. Kan noen hjelpe meg og finne den, eller noen som skal selge den på dvd eller blue Ray? 

Også trenger jeg forslag til bra filmer som er basert på sanne historier generelt. Samme åssen kategori. 

Har også sett filmen escape from sobibor ( også en fangeleir) 

Samme åssen filmer dere kommer med forslag bare de er bra. (trenger ikke være krigs filmer så klart) 

Savner og se bra filmer jeg lever meg inn i ❤️

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten i den stripete pysjamasen (the boy in the striped pajamas)

America history x

Den grønne mil

Frihetens regn

Anonymkode: 4a4e5...5f4

• Liker 1
Skrevet

Pianisten!

Anonymkode: ce76b...5a8

• Liker 2
Gjest lillemy36
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Pianisten!

Anonymkode: ce76b...5a8

Den har jeg sett... Veldig bra den også 😀

Skrevet

"De urørlige"..Hèlt vidunderlig film med både alvor og humor :Nikke: :hjerte: Anbefales!  

Anonymkode: 17a69...4eb

• Liker 2
Gjest lillemy36
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

"De urørlige"..Hèlt vidunderlig film med både alvor og humor :Nikke: :hjerte: Anbefales!  

Anonymkode: 17a69...4eb

Takk for råd 😀 hvor finnes denne? 

Skrevet

The Way Back. Rømning fra fangeleir i Sibir. Trist, tøff, historisk, bra. Norsk netflix har den.

Anonymkode: b5f91...dfb

Gjest lillemy36
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

The Way Back. Rømning fra fangeleir i Sibir. Trist, tøff, historisk, bra. Norsk netflix har den.

Tusen takk for svar 😀

Skrevet (endret)
8 hours ago, lillemy36 said:

2 spørsmål. 

Jeg har sett filmen the grey zone 2 ganger før og vil se den igjen, men finner den null steder. Hverken på kjøpe film eller på nett... 

Denne filmen er basert på sann historie om konsentrasjonsleieren austwitch.. Kan noen hjelpe meg og finne den, eller noen som skal selge den på dvd eller blue Ray? 

Også trenger jeg forslag til bra filmer som er basert på sanne historier generelt. Samme åssen kategori. 

Samme åssen filmer dere kommer med forslag bare de er bra. (trenger ikke være krigs filmer så klart) 

Brukte litt tid på å finne filmen din, men fant den til slutt.

Så hvis du har nasjonalt lånekort, kan du bestille "The Grey Zone" med norsk tekst på DVD fra flere bibliotek rundt om i landet, og få den levert på biblioteket nærmest deg. Det er bare å søke hos Biblioteksøk eller Samsøk - hos førstnevnte fikk jeg denne listen (selv om beskrivelsen er feil, er filmen den du ser etter - noe som blir bekreftet av imdb.com - Tim Blake Nelson er regissør):

• Bergen Offentlige Bibliotek: Hovedbiblioteket har 2 av 2 ledig
  • Hamar bibliotek har 1 av 1 ledig
  • Kunsthøgskolen i Oslo: Biblioteket har 1 av 1 ledig
  • Stormen bibliotek har 1 av 1 ledig
  • Sølvberget bibliotek og kulturhus har 0 av 1 ledig
  • UiT Norges arktiske universitet: Kultur- og samfunnsfagbiblioteket har 1 av 1 ledig
  • Viken fylkesbibliotek Kjeller har 1 av 1 ledig
  • Øygardsbiblioteka : Skogsvåg bibliotek har 1 av 1 ledig

og

• Kvam bibliotek: Hovudbiblioteket har 1 av 1 ledig

Dersom du vil se den allerede nå, fant jeg den blant annet på denne siden - men der tror jeg alle versjonene dessverre er dubbet, slik at jeg ikke tror du skjønner så mye av det som blir sagt; må innrømme at jeg ikke forstår filmkulturen i land der man på liv og død må få skuspillerne til å snakke på morsmålet, da dette ødelegger den originale lyden i filmen, som jo er en essensiell del av kunstverket en film tross alt er.

Et søk på Google med ordene "<filmtittel> 720p" gjør for øvrig underverker når man vil finne en film online, til tross for at kanskje ikke alle resultatene er like lovlige.

Ønsker deg ellers et riktig godt nytt år.

- Brian smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

Endret av - Brian
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, det way back er veldig bra. Levde meg veldig inn i den filmen. 

Anonymkode: 0e57b...cd3

AnonymBruker
Skrevet

Alle mine kjære (the lovely bones). Veldig spennende. Basert på en bok. Flinke skuespillere. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle mine kjære (the lovely bones). Veldig spennende. Basert på en bok. Flinke skuespillere. 

Tror boka er basert på en sann historie, ja. 

AnonymBruker
Skrevet

Braveheart!!! 

Skrevet

Under sanden. Drama om tyske krigsfanger i Danmark etter krigen. Veldig god film. Du finner den på Blockbuster.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tror boka er basert på en sann historie, ja. 

😂

Anonymkode: aae5f...351

Gjest lillemy36
Skrevet
- Brian skrev (På 1.1.2021 den 5.27):

Brukte litt tid på å finne filmen din, men fant den til slutt.

Så hvis du har nasjonalt lånekort, kan du bestille "The Grey Zone" med norsk tekst på DVD fra flere bibliotek rundt om i landet, og få den levert på biblioteket nærmest deg. Det er bare å søke hos Biblioteksøk eller Samsøk - hos førstnevnte fikk jeg denne listen (selv om beskrivelsen er feil, er filmen den du ser etter - noe som blir bekreftet av imdb.com - Tim Blake Nelson er regissør):

• Bergen Offentlige Bibliotek: Hovedbiblioteket har 2 av 2 ledig
  • Hamar bibliotek har 1 av 1 ledig
  • Kunsthøgskolen i Oslo: Biblioteket har 1 av 1 ledig
  • Stormen bibliotek har 1 av 1 ledig
  • Sølvberget bibliotek og kulturhus har 0 av 1 ledig
  • UiT Norges arktiske universitet: Kultur- og samfunnsfagbiblioteket har 1 av 1 ledig
  • Viken fylkesbibliotek Kjeller har 1 av 1 ledig
  • Øygardsbiblioteka : Skogsvåg bibliotek har 1 av 1 ledig

og

• Kvam bibliotek: Hovudbiblioteket har 1 av 1 ledig

Dersom du vil se den allerede nå, fant jeg den blant annet på denne siden - men der tror jeg alle versjonene dessverre er dubbet, slik at jeg ikke tror du skjønner så mye av det som blir sagt; må innrømme at jeg ikke forstår filmkulturen i land der man på liv og død må få skuspillerne til å snakke på morsmålet, da dette ødelegger den originale lyden i filmen, som jo er en essensiell del av kunstverket en film tross alt er.

Et søk på Google med ordene "<filmtittel> 720p" gjør for øvrig underverker når man vil finne en film online, til tross for at kanskje ikke alle resultatene er like lovlige.

Ønsker deg ellers et riktig godt nytt år.

- Brian smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

Jeg skjønner ikke hvorfor en er så vannskelig og finne lenger. Den var på Netflix før... 

Tusen hjertelig takk for svar i såfall!! 😀😀

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.1.2021 den 5.38):

Braveheart!!! 

Mye i den som ikke er korrekt.

Anonymkode: 2a41a...862

Skrevet
lillemy36 skrev (På 31.12.2020 den 20.54):

2 spørsmål. 

Jeg skjønner ikke dette helt. Jeg brukte noen sekunder på å finne den? De har den her på britiske Amazon (dvd formatet deres kan spilles av i Norge).

Er det ikke den du mener?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...