AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #1 Skrevet 31. desember 2020 Vi (mann og barn) spurte en annen familie for 2 måneder siden om å feire nyttår sammen. De sa ja og sa det var supert. Vi ble enige om å gå ut å spise sammen. Og de inviterte oss til de etterpå. Plutselig får jeg melding for noen dager siden. Spør om vi heller kan finne på noe på dagtid eller en annen dag. De har bestemt seg for å ta det «rolig» hjemme med en annen familie. For det første så er dagtid på nyttår ikke det samme som å feire nyttårskvelden sammen. Og for det andre så var det vi som spurte dem og de sa ja. Slike viktige dager, spesielt for barn må jo planlegges. Barna ble kjempeskuffet. Og jeg føler meg så avvist. Jeg svarte henne kort på melding. At vi hadde planer på dagtid. Ikke hørt noe mer. Spent på om hun tar kontakt. Er det jeg som er hårsår? Eller hadde dere også reagert? Så da sitter vi her alene på nyttår. Alle andre har jo planer. Og ja, vi har spurt. Fikk spørsmål for lenge siden, men da hadde vi jo avtalt, så takket nei. Anonymkode: 43713...34b 5
Gjest Fnuggolina Skrevet 31. desember 2020 #2 Skrevet 31. desember 2020 (endret) Jeg synes det er innafor mtp korona at man avlyser i siste liten. Men disse skulle være med en annen familie, og det er IKKE innafor. Jeg synes faktisk du skal sende en melding i morgen, om at du faktisk må gi tilbakemelding om dette. Helt greit å ville slappe av, men å avlyse i siste liten for å feire med andre er virkelig utrolig dårlig gjort - og du måtte forklare for veldig skuffa barn som hadde gledet seg lenge. I tillegg hadde du fått andre hyggelige invitasjoner du takket nei til av hensyn til deres avtale. Dette er ikke greit. Endret 31. desember 2020 av Fnuggolina
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #3 Skrevet 31. desember 2020 Uakseptabelt av dem. Ble sint på dine vegne nå. Anonymkode: f21b7...b48 30
Nerine_ Skrevet 31. desember 2020 #4 Skrevet 31. desember 2020 De burde jo spurt om dere ville bli med å feire hjemme istedenfor. Skjønner jo at de ikke vil ut å spise akkurat nå, men resten er ikke normal folkeskikk. 32
Witchita Skrevet 31. desember 2020 #5 Skrevet 31. desember 2020 At de blir hjemme grunnet covid bør være greit, men å avlyse med dere fordi de heller vil feire hjemme med en annen familie, er ikke hyggelig gjort. 22
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #6 Skrevet 31. desember 2020 Ja, jeg ville reagert. Hvis de ikke selv tar det opp, så ville jeg latt det ligge i noen dager (sånn at jeg ikke hadde skrevet og sendt en melding i affekt) og rett og slett spurt om hva som er greia - hvorfor dere ble "dumpa" og forklart at både de voksne og barna ble lei seg og at det var altfor seint å legge nye planer. Anonymkode: 2d6e5...9ad 13
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #7 Skrevet 31. desember 2020 Jeg virkelig misliker folk som endrer avtaler hele tiden. Min familie har etter hvert valgt å ikke lenger initiere kontakt med en familie vi tidligere hang med, ettersom de ofte avlyste og endret planer. Mulig de hadde sine grunner, men det blir for slapt for oss. En avtale er en avtale, orker ikke å forholde meg til folk som ikke klarer å holde ord. Disse folkene ditcher dere på kort varsel fordi det har dukket opp noe bedre. Ikke bra, og du bør fortelle dem at både du og barna ble skuffet. Anonymkode: 18f90...6c1 16
GammelKaktus Skrevet 31. desember 2020 #8 Skrevet 31. desember 2020 Jeg hadde iallfall aldri lagt planer med de igjen. Ikke hadde jeg tatt noe kontakt heller, en ting er hvis de avlyste på grunn av at de ville minimere kontaktene sine, det har jeg full forståelse for men når de faktisk skal tilbringe kvelden med noen andre så synes jeg ikke de har noen god grunn. Hadde det bare vært en vanlig kveld så hadde det vært greit nok, men ikke nyttår, da holder man avtalen så lenge man er frisk og ingen er død. :P 14
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #9 Skrevet 31. desember 2020 Akkurat der ville jeg ha IKKE valgt å bli konfliktsky som mange er her i Norge. "Hei, egentlig synes jeg det er veldig dårlig gjort at dere i å avlyse i siste liten for da å feire hjemme med en annen familie slik at vi sitter her helt alene på nyttårsaften med svært skuffet barn, og enda mer skuffet voksne. Veldig egoistisk av dere da vi har takket nei til andre invitasjoner, og håper du går litt i dere selv når du opplever å bli valgt bort for noe "bedre". " Anonymkode: fcba2...517 34
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #10 Skrevet 31. desember 2020 Skal de «feire hjemme med EN annen familie» eller «feire hjemme med annen familie»? Stor forskjell, da «en annen familie» betyr andre venner, mens «annen familie» betyr andre nære slektninger som de kanskje har feiret julen sammen med, og som allerede vil være nærkontakter dersom noen av de blir påvist smittet. Så dersom det er besteforeldrene og oldemor som de har feiret jula med de skal være sammen med syntes jeg det er helt innafor, siden det er anbefalt å begrense nærkontakter i disse tider. Dersom de har dumpet dere for å være sammen med en annen venne-familie så er det selvsagt ikke greit. Anonymkode: e00ae...474 29
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #11 Skrevet 31. desember 2020 Fy søren så ufint av dem! Håper du tar det opp med dem, men skjønner hvis du ikke orker. Hadde aldri aldri gjort en avtale med sånne drittsekker igjen. Anonymkode: 4c29b...933 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #12 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Akkurat der ville jeg ha IKKE valgt å bli konfliktsky som mange er her i Norge. "Hei, egentlig synes jeg det er veldig dårlig gjort at dere i å avlyse i siste liten for da å feire hjemme med en annen familie slik at vi sitter her helt alene på nyttårsaften med svært skuffet barn, og enda mer skuffet voksne. Veldig egoistisk av dere da vi har takket nei til andre invitasjoner, og håper du går litt i dere selv når du opplever å bli valgt bort for noe "bedre". " Anonymkode: fcba2...517 Det endrer jo ingenting. Da blir det bare kleint, eller forventer du at de som har avlyst bare skal si "åja da kommer vi"?? Mye bedre å bare fase de ut. Anonymkode: aef17...a31 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #13 Skrevet 31. desember 2020 Ja dette hadde jeg reagert på. Hadde nok bare fadet disse folkene ut av livet vårt. Anonymkode: f145a...28c 11
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #14 Skrevet 1. januar 2021 Dette er veldig ugreit. Hadde faset disse folkene ut. Anonymkode: c3157...e6b 3
little fairy Skrevet 1. januar 2021 #15 Skrevet 1. januar 2021 Tja. Jeg tenker at der er jo corona-smitte enda. Kanskje de derfor vil holde seg for seg selv / være med en familie de allerede regner som en kohort for å unngå flere nærkontakter? Er det tilfelle kunne de jo begrunnet med det. Men dere fikk jo vite dette for noen dager siden. Har dere ikke forsøkt å få til en annen måte å feire på? Husk også at barn tar etter sine foreldre. Hvis en forelder går rundt og klager til den andre forelderen om hvor kjipt og kjedelig dere må ha det nå, ja da tenker jo barna det samme. I stedet kan man fortelle at planen dessverre endret seg, men så pøse på med alt det gøye som dere har tenkt å finne på sammen. 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #16 Skrevet 1. januar 2021 Jeg hadde "lest meldingen feil" og svart: Selvfølgelig kan vi heller spise ute en annen dag, skjønner godt at dere vil være hjemme nå. Skal vi komme over til samme avtalt tid? Ungene har gledet seg masse til å feire med dere. Har blitt invitert flere andre steder, men selvfølgelig takket nei da vi jo allerede har en avtale vi alle ser frem til. Anonymkode: 82ab0...e23 24
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #17 Skrevet 1. januar 2021 Takk for svar. Godt å høre flere hadde reagert. Lurer på om hun/de i hele tatt klarer å se det slik. Fikk bare en godt nyttår melding. Jeg har ikke svart enda. Usikker på om jeg gidder og svare. Anonymkode: 43713...34b 3
Gjest Chroma Skrevet 1. januar 2021 #18 Skrevet 1. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for svar. Godt å høre flere hadde reagert. Lurer på om hun/de i hele tatt klarer å se det slik. Fikk bare en godt nyttår melding. Jeg har ikke svart enda. Usikker på om jeg gidder og svare. Anonymkode: 43713...34b De virker frekke og upålitelige.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #19 Skrevet 1. januar 2021 Jeg kuttet for noen år siden ut alle venner som ser på enhver avtale som tentativ - det vil si at de alltid var positive og sa ja, helt til noe som passet dem bedre dukket opp, eller de ikke følte for å gjøre noe den dagen likevel... Ofte i siste liten. Slike mennesker er utrolig ufine. Så har det mye bedre nå med venner som sier ja, og holder en avtale, selv om dagsformen kanskje ikke helt er der. Anonymkode: cdfe7...3a9 6
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #20 Skrevet 1. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takk for svar. Godt å høre flere hadde reagert. Lurer på om hun/de i hele tatt klarer å se det slik. Fikk bare en godt nyttår melding. Jeg har ikke svart enda. Usikker på om jeg gidder og svare. Anonymkode: 43713...34b Det bidrar vel ikke til noe? Det kan i denne situasjonen være greit å spørre hva som egentlig skjedde her. Anonymkode: 004be...537
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå