AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #1 Skrevet 31. desember 2020 Flere som er en småbarnsfamilie som er bare alene på nyttårsaften? Dette er det tredje året vi feirer alene, bare oss selv, vi har dog med bestemor. Savner å feire med andre voksne. Jeg har mistet kontakt med venner etter jeg flyttet vekk for en periode. Samboer kjenner ingen her. Noen som har vært i samme situasjon? Trengte bare å lufte tankene litt.. Anonymkode: 989ea...cef
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #2 Skrevet 31. desember 2020 Er vel ganske vanlig å feire med de nærmeste når man har små barn? Det er det vi og de vi kjenner gjør. Anonymkode: 36f7e...f4c 20
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #3 Skrevet 31. desember 2020 Jeg skjønner ikke hvordan man kan si at man er alene når man er sammen med familien sin. Anonymkode: da4f2...ee9 33
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #4 Skrevet 31. desember 2020 Høres ut som barnemishandling, BV er varslet. Noe så ensomt! Anonymkode: 93ea4...5eb 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #5 Skrevet 31. desember 2020 Har vi gjort i 15 år, aldri tenkt at det skal være trist. Tvert imot, selv om vi setter pris på samvær med andre er å ta med barna ut på nyttårsaften øaaangt nede på ønskelista over ting vi har lyst til å gjøre. Heller stille og rolig her hjemme (og hvis vi skal dømmr etter antallet familier som trekker ut på balkonger eller i gata her vi bor tundt midnatt, så er det ganske vanlig). Anonymkode: c6b8f...949 6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #6 Skrevet 31. desember 2020 Hvorfor er det så trist for en barnefamilie og feire uten andre? Er man mislykket på en måte, om en ikke er med andre familier? Anonymkode: c2910...344 6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #7 Skrevet 31. desember 2020 Skjønner at det kan føles ensomt. Vi feirer heller ikke med noen i år. Vi har feiret med to vennepar med barn på samme alder de 5 siste årene. Det har vært så hyggelig. Men i år ble vi ikke invitert. Det var deres tur til å invitere denne gang. Har fått tilsendt snapper av feiringen deres med det andre venneparet og barna.. Tar det som et tegn på at den tiden er forbi og at det er tid for å lage nye tradisjoner. Selvfølgelig kan det hende at koronaen påvirket årets feiring, men de kunne likevel gitt beskjed. Det hjelper å lufte tankene. Håper dere får en fin feiring. Kanskje dere kan være litt frempå og planlegge med noen neste år? Det skal i hvert fall vi gjøre Anonymkode: 60051...977 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #8 Skrevet 31. desember 2020 Dere er ikke alene, dere er familie samlet. jeg er helt alene, det er ALENE! jeg har ett barn men barner er hos den andre forelderen. Anonymkode: caaa6...4a4 11
absinthia Skrevet 31. desember 2020 #9 Skrevet 31. desember 2020 (endret) Føler ikke at det er noe problem, har gjort det minst 8 av de ti siste årene. Vi koser oss, kler på oss, går ut tenner fakler, fyrer opp i bålpanna, svir av noen stjerneskudd, har varm kakao og griller kanskje noe til kveldsmat/nattmat elller bare noen marshmallows ( alt etter vær og temperatur) Vi har det veldig koselig sammen. Endret 31. desember 2020 av absinthia 7
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #10 Skrevet 31. desember 2020 Du er ikke alene. Du er med familien din. Hilsen en som sitter helt alene. Anonymkode: 7d098...943 11
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #11 Skrevet 31. desember 2020 Hvorfor kaller dere det alene når dere er en familie pluss bestemor? Anonymkode: b6430...47a 16
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #12 Skrevet 31. desember 2020 Hehe kjenner på samme følelsen, vi er også bare småbarnsfamilien også litt sur samboer i tillegg, har vært vant til stor feiring på nyttår. Men jmf andre svar her, så har vi ikke noe å klage over. Anonymkode: 9f2ed...533
Skogkløver Skrevet 31. desember 2020 #13 Skrevet 31. desember 2020 Vi nyter dagen alene, alle i joggebukse med god mat og drikke 😁 jeg har fått alkoholfri cider for anledningen og mannen drikker 1 øl i løpet av kvelden. Helt herlig å slippe besøk 😆 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #14 Skrevet 31. desember 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Skjønner at det kan føles ensomt. Vi feirer heller ikke med noen i år. Vi har feiret med to vennepar med barn på samme alder de 5 siste årene. Det har vært så hyggelig. Men i år ble vi ikke invitert. Det var deres tur til å invitere denne gang. Har fått tilsendt snapper av feiringen deres med det andre venneparet og barna.. Tar det som et tegn på at den tiden er forbi og at det er tid for å lage nye tradisjoner. Selvfølgelig kan det hende at koronaen påvirket årets feiring, men de kunne likevel gitt beskjed. Det hjelper å lufte tankene. Håper dere får en fin feiring. Kanskje dere kan være litt frempå og planlegge med noen neste år? Det skal i hvert fall vi gjøre Anonymkode: 60051...977 Det var stygt gjort av dem, uff 🙁 vi har ikke noen å planlegge med, ellers hadde vi gjort det .. ønsker dere en fin feiring♥️ Anonymkode: 989ea...cef 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #15 Skrevet 31. desember 2020 Det er bare meg og barna. De sover. Det er helt ok. Godt nytt år. Anonymkode: e732b...457 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #16 Skrevet 31. desember 2020 Kun meg og 2åringen i huset. Mannen er på nordsjøen. Vi har kost oss forde ❤ vil ikke kalle oss alene da Anonymkode: c5f4d...a34 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #17 Skrevet 1. januar 2021 Vi er alltid alene på nyttårsaften. Det passer meg helt perfekt, da vi har barn og koser oss med dem den dagen. Har hendt vi har vært hos naboen, eller naboene har kommet ned til oss, men jeg foretrekker å være alene, da vi også har 2 hunder. Null stress Anonymkode: 1e257...db3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #18 Skrevet 2. januar 2021 Jeg er vokst opp med å kun være vi søskena og foreldre, evt besteforeldre som bodde nærmest akkurat til middagen, men ellers på kvelden «kun» familien. Hugser at vi som små syns det var utrolig koselig. Vi spilte ofte spill på nyttårsaften og/eller så en film frem til midnatt ; da var det raketter før det var i seng. Koseligst var det når mamma og pappa begge hadde fri (turnusfamilie). Tenker det må være verre for de som er helt alene. Tipper de små setter pris på en kveld der dere foreldre er hjemme og har tid til de uten at det ska være fullt hus og stormende jubel. Men selvsagt alle er ulike, det som er riktig for meg r gjerne ikke riktig for andre. Anonymkode: 9edd4...2d7 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #20 Skrevet 2. januar 2021 Nyttårsaften er familietid og kos, føles som om vi lander litt og samler troppene til ny dyst når hverdagen igjen snart står på trappene etter julefeiring. Det er godt å få være bare oss litt, er metta på selskapligheter liksom? Også henger vi litt med naboene ute i gata - på corona-vennlig avstand i år - slår av en prat, unger løper rundt og nyttårsønsker alle veier. Føler på ingen måte at det er noe ‘bare alene’ omkring det - vi har det helt perfekt Anonymkode: 9d62d...a6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå