AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #1 Skrevet 31. desember 2020 Vi skal i (lite) selskap der verten røyker e-sigaretter inne. Jeg er gravid. Er det skadelig for barnet? Synes ikke jeg kan be folk røyke ute i deres eget hjem, men føler på dette pga barnet.. Anonymkode: 89c4b...9b9
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #2 Skrevet 31. desember 2020 Ikke farlig 😊 Anonymkode: dbd3f...f98 6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #3 Skrevet 31. desember 2020 Ikke farlig, men det lukter pyton 😄 Godt nytt år! Anonymkode: 32c92...2a1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #4 Skrevet 31. desember 2020 Det vites faktisk ikke enda. E-sigg er fortsatt ganske nytt. Noen studier viser man har større risiko for sopp i lungene om man damper. (ikke passivt vel og merke) Men ville ikke sittet i nærheten uansett, bedre være føre vàr Anonymkode: dc38b...c9e 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #5 Skrevet 31. desember 2020 Jeg er 45 år nå. Frisk mann. Mamma og pappa min har røyka første 14 år av livet mitt. Og da mener jeg røyka overalt ,hjemme ,i bilen ,på hytta ,you name it. Bestemor har røyka ,onkel har røyka.Gjester har røyka og. Alle har røyka. Overalt. Allikevel er jeg en frisk mann. Men du gjør som du vil selvfølgelig ! Anonymkode: 7d9fe...fc9
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #6 Skrevet 31. desember 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er 45 år nå. Frisk mann. Mamma og pappa min har røyka første 14 år av livet mitt. Og da mener jeg røyka overalt ,hjemme ,i bilen ,på hytta ,you name it. Bestemor har røyka ,onkel har røyka.Gjester har røyka og. Alle har røyka. Overalt. Allikevel er jeg en frisk mann. Men du gjør som du vil selvfølgelig ! Anonymkode: 7d9fe...fc9 Så fordi DU er frisk (tror du) så blir alle det? Skikkelig gjennomtenkt Anonymkode: dc38b...c9e 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #7 Skrevet 31. desember 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det vites faktisk ikke enda. E-sigg er fortsatt ganske nytt. Noen studier viser man har større risiko for sopp i lungene om man damper. (ikke passivt vel og merke) Men ville ikke sittet i nærheten uansett, bedre være føre vàr Anonymkode: dc38b...c9e Damp er noe vi har rundt oss i mange situasjoner. Bedre føre var er kanskje sant, men hvor går grensen? Etter hvor man bor kan man puste inn vel så dårlig luft bare ved å gå på utsiden av døra. Anonymkode: 32c92...2a1
OlsenHansen Skrevet 31. desember 2020 #8 Skrevet 31. desember 2020 Ingen aning, Men som røker så fikk jeg pusteproblemer av e sigg. Så jeg gikk tilbake til vanlig røyk. Må huske på at de fleste som ble født før 1990 opplevde passiv røyking regelmessig.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #9 Skrevet 31. desember 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er 45 år nå. Frisk mann. Mamma og pappa min har røyka første 14 år av livet mitt. Og da mener jeg røyka overalt ,hjemme ,i bilen ,på hytta ,you name it. Bestemor har røyka ,onkel har røyka.Gjester har røyka og. Alle har røyka. Overalt. Allikevel er jeg en frisk mann. Men du gjør som du vil selvfølgelig ! Anonymkode: 7d9fe...fc9 Prøver du å si at dermed er ikke sigarettrøyk skadelig? Det blir jo som familien som har kjørt uten bilbelte hele livet, og aldri krasjet (og dermed ikke blitt skadet). Bilbelte er uten tvil livreddende og viktig å bruke, til tross for eksempelet. Anonymkode: 32c92...2a1 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #10 Skrevet 31. desember 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Damp er noe vi har rundt oss i mange situasjoner. Bedre føre var er kanskje sant, men hvor går grensen? Etter hvor man bor kan man puste inn vel så dårlig luft bare ved å gå på utsiden av døra. Anonymkode: 32c92...2a1 Hva som er i denne dampen vet vi jo ikke. Derfor jeg ville holdt meg unna Anonymkode: dc38b...c9e
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #11 Skrevet 31. desember 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hva som er i denne dampen vet vi jo ikke. Derfor jeg ville holdt meg unna Anonymkode: dc38b...c9e Jo, det gjør vi da. Anonymkode: 32c92...2a1 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #12 Skrevet 31. desember 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er 45 år nå. Frisk mann. Mamma og pappa min har røyka første 14 år av livet mitt. Og da mener jeg røyka overalt ,hjemme ,i bilen ,på hytta ,you name it. Bestemor har røyka ,onkel har røyka.Gjester har røyka og. Alle har røyka. Overalt. Allikevel er jeg en frisk mann. Men du gjør som du vil selvfølgelig ! Anonymkode: 7d9fe...fc9 Det viser bare at folk er forskjellige. Jeg er 43, og vokste opp med to foreldre som røyket som skorsteiner hele oppveksten min. Hjemme, i bilen, på tur, langt unna, i ansiktet mitt, you name it. Jeg ble født for tidlig, og har hatt store helseproblemer. Om det er grunnet tobakken tror jeg ikke noen kan svare på, for det kan jo bare være dårlige gener eller uflaks også, for alt jeg vet. Men jeg hadde ikke utsatt mitt barn, eller kommende barn, for nikotin, hverken fra tobakk eller e-sigg. Men på den andre siden så kjenner jeg mødre som har røyket cannabis gjennom hele svangerskapet, og etter at barnet ble født, hvor barnene så langt ikke viser noen tegn på å ha blitt skadelidende. Men vi er jo alle forskjellige, og noen sykdommer kan fort komme i voksen alder også. Det finnes forskning som viser at barn som har blitt utsatt for nikotin, enten under svangerskapet, eller i barneårene, er mere utsatt for kols, og andre sykdommer når man blir voksen eller "godt" voksen. Jeg vil påstå at det er bingo, men jeg sitter heller ikke med noen fasit, så jeg dømmer ikke de som tenker annerledes. Nå er jeg mann, så jeg kan ikke si hvordan det er å være gravid, men jeg kjenner at jeg hadde vært ukomfortabel med ei gravid kone som skulle vært på fest hvor det ble dampet e-sigg innendørs. Anonymkode: c2a27...084
skrue Skrevet 31. desember 2020 #13 Skrevet 31. desember 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Vi skal i (lite) selskap der verten røyker e-sigaretter inne. Jeg er gravid. Er det skadelig for barnet? Synes ikke jeg kan be folk røyke ute i deres eget hjem, men føler på dette pga barnet.. Anonymkode: 89c4b...9b9 Er noe dritt å røyke inne og rimelig harry (min mening), men om dette gjelder noen timer ville jeg ha tatt det med ro.
GammelKaktus Skrevet 31. desember 2020 #14 Skrevet 31. desember 2020 Det kommer jo utrolig mye røyk ut av de der, jeg hadde ikke taklet å sitte inne, det lukter jo kvalmt og...
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #15 Skrevet 31. desember 2020 Samboeren får ikke dampe inne så lenge vi er i samme rom nå som jeg er gravid, men det går nok fint for en kveld! Anonymkode: a298e...a0a
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #16 Skrevet 31. desember 2020 Det er ikke farlig å være i samme rom som noen som damper selv om noen damper med nikotin. Du vet vel at det finnes nikotin i tomater? Det som kan være sjenerende er lukten av smaken vedkommende bruker. Anonymkode: 83aff...1ad
enkefru Skrevet 31. desember 2020 #17 Skrevet 31. desember 2020 Nei, ikke farlig. Det er damp og det meste av virkestoffene absorberes i slimhinnen til den som damper, det er minimalt - om enn ingenting som blir værende i rommet. Det har vært dampet og forsket på dette i ca 15 år, så ingen fare. At noen av smakene det dampes på, kan lukte ubehagelig og tildels kvalmende, kan så absolutt forekomme 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #18 Skrevet 1. januar 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det vites faktisk ikke enda. E-sigg er fortsatt ganske nytt. Noen studier viser man har større risiko for sopp i lungene om man damper. (ikke passivt vel og merke) Men ville ikke sittet i nærheten uansett, bedre være føre vàr Anonymkode: dc38b...c9e Nytt? Over ti År gammelt 😂 Anonymkode: 474b4...be4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #19 Skrevet 1. januar 2021 Samboer røyker e sig inne, er selv gravid...synes det lukter godt ...mm sure belter har han ril smak 😂 Anonymkode: 474b4...be4
Fiffig Skrevet 1. januar 2021 #20 Skrevet 1. januar 2021 Selv det å brenne stearinlys gjør jo lufta inne verre. Jeg gjør det likevel innimellom. Det er vanskelig å leve 100% etter boka under en graviditet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå