AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #1 Skrevet 31. desember 2020 Hei. Har lenge trodd ansiktet mitt har vært usymmetrisk, men fikk virkelig se det når noen tok et bilde av meg idag. Ene siden er mye «tynnere» , eller mindre enn den andre siden, og det ser helt rart ut. Det vises ikke så godt når jeg tar bilder av meg selv. Det så helt rart ut, ene siden har jeg bollekinn og på den andre siden var det helt spisst/ tynt. Er det sånn andre ser meg? Anonymkode: 3b1c9...423 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #2 Skrevet 31. desember 2020 Ansikter er ikke symmetriske. Ingen er det Anonymkode: 6498d...f36 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #3 Skrevet 31. desember 2020 Mitt ansikt er ekstremt asymmetrisk. Ett stort øye og ett lite, ett bollekinn og ett flatt kinn. Ser ikke dette så godt selv i speilet, så antok at det ikke var så synlig for andre. Har alltid hatet å bli tatt bilde av fordi da synes det godt. Tok mot til meg og spurte en venninne om det syntes at jeg hadde ett stort og ett lite øye f.eks, og hun sa at man ser det (men slang på at jeg er fin uansett). Så nå skjønner jeg at andre folk ser meg slik jeg ser ut på bilder, og det er helt forjævlig! Anonymkode: cc681...faf 3
Wolff Skrevet 31. desember 2020 #4 Skrevet 31. desember 2020 Kjære deg, dette er normalt. Noen er mer symmetriske enn andre, men det er helt normalt å ha usymmetriske trekk og det er helt ok! Vi blir vant til å se egne og andres ansikter, og legger ikke merke til disse skjevhetene. Hvis jeg f.eks ser bikkja mi sitt ansikt i speilet, speilvendt fra hvordan jeg ser henne i hverdagen, så ser jeg at hun har masse skjevheter. Dette legger jeg aldri merke til når jeg ser på henne ansikt til ansikt. Men seg jeg henne i et speil er ørene og øynene hennes assymetriske, og neseborene er asymmetriske. Helt rart å se på. Sånn er det også når jeg ser venninner og familiemedlemmer i speil, jeg legger merke til alt som er asymmetrisk ved de. Men i hverdagen, ansikt til ansikt, forsvinner asymmetrien fordi man er vant til å se ansiktene slik man ser de, ansikt til ansikt. Det er først når ansiktene presenteres slik man vanligvis ikke ser de (speilvendte fra det man vanligvis ser), at asymmetrien kommer frem. Men den er der jo hele tida, uten at det legges merke til. 1
Rant Skrevet 31. desember 2020 #5 Skrevet 31. desember 2020 Ja, man ser deg ikke slik du ser deg selv i speilet eller når du tar selfies. Du er nok veldig fin - men det er uvant for deg å se hvordan andre ser deg. Du ser deg jo selv hver dag i et speil - ikke gjennom andres øyne. Og du er nok ikke mer asymmetrisk enn andre. Det er svært få mennesker som har et helt symmetrisk ansikt.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #6 Skrevet 31. desember 2020 Takk for svar folkens jeg er bare redd for at det er så asymmetrisk og stygg som jeg ser på bilder andre ser meg. Ts Anonymkode: 3b1c9...423
whookanova Skrevet 1. januar 2021 #7 Skrevet 1. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei. Har lenge trodd ansiktet mitt har vært usymmetrisk, men fikk virkelig se det når noen tok et bilde av meg idag. Ene siden er mye «tynnere» , eller mindre enn den andre siden, og det ser helt rart ut. Det vises ikke så godt når jeg tar bilder av meg selv. Det så helt rart ut, ene siden har jeg bollekinn og på den andre siden var det helt spisst/ tynt. Er det sånn andre ser meg? Anonymkode: 3b1c9...423 Er sånn på meg og. Har mer bollekinn på ene siden av ansiktet, enn den andre. Har mer profil på ene siden av nesen, enn den andre - det vil si at nesa er spissere ut fra den ene siden, mens på andre siden er den ikke like mye. Det ene øyet mitt er også litt lengre oppe enn det andre - dette synes nesten ikke da, men om ud studerer lenge finner du flere feil fra den ene siden til den andre, men slike "feil" har alle. Du ser de ikke om du nesten studerer andre, og slikt gjør ikke folk med hverandre.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #8 Skrevet 1. januar 2021 Helt normalt, men man kan få litt mer symmetri i ansiktet om man slutter å sove på siden - men det er litt ork da. Anonymkode: eb852...d66
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #9 Skrevet 1. januar 2021 Det er helt normalt. Grunnen til at du reagerer på å bli tatt bilde av det (og det gjelder veldig mange andre også) handler om at du er vant med å se deg selv speilvendt. Det er bare uvant for deg å se deg slik andre ser deg. Jeg hater tennene mine, fordi jeg ser jo på bilder at det ikke er helt symmetrisk. Men når jeg nevner dette for andre kan de ikke skjønne det, og sier jeg har fine og rette tenner. Anonymkode: 885bd...4dc 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #10 Skrevet 1. januar 2021 Ja det er fælt! Jeg er også tynn på den ene siden av ansiktet. Og det er mye penere det jeg ser i speilet enn det jeg ser på bilder. Så det blir vel som den over meg skriver. At vi er vant til å se oss selv speilvendt. Anonymkode: 3e829...150
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå