Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag testet jeg og fikk opp en skyggestrek. Synes det er vanskelig å avgjøre om jeg er gravid eller ikke.

Jeg er 5 dager på overtid. I forigårs hadde jeg antydning til brun utflod. Jeg har verkin i magen, ellers ingen tegn på graviditet. Heller ingen andre tegn på mensen...

Hvordan er deres erfaring med skyggestreker? Har disse vært falske eller har dere vært gravide når dere har fått dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sies at en strek er en strek.

Vent 2-3 dager og test igjen om du ennå ikke har fått mensen.

Skrevet

Hei!

Er det en svak, svak lyseblå strek eller er det en strek som ligger "langt" bak i testen og som du kan så vidt skimte hvis du holder den opp mot lyset?

Hvis streken er lyseblå er du nok gravid. Hvis du så vidt kan se den er du nok ikke det.

Jeg har opplevd begge deler.

Jeg testet med nesten usynlige streker og gikk 5 dager over tiden også på den 6 dagen kom mensen.

Nå testet jeg med lyseblå strek på den dagen jeg skulle hatt mensen og 4 dager etterpå var streken strekere.

Du kan også ringe fastlegen din så kan de ta en blodprøve å sende til sykehuset også ser de der hva HCG nivået er og kan sikkert si om du er gravid.

Lykke til!

prinsessa 5+2

Skrevet

Det er det som er så vanskelig å avgjøre. Er det en skygge eller er det en strek...?

Tok en test 1 dag på overtid, denne var helt hvit. Så tok jeg en til 4 dager senere og her fikk jeg altså skyggen. Frustrerende dette her.

Er på dag 24 etter eggløsning. Vanligvis får jeg mensen 16 dager etter eggløsning. Vet ikke helt hvor mange dager jeg orker å vente før jeg tar en ny test.

Hvorfor er ventetiden så lang...

Skrevet

Hei har et lignende promblem. Vente tiden er lang. Har gått neste to uker fra den dagen jeg trudde jeg skulle fått mensen ( har ikke helt komt inn i en rytme etter at jeg sluttet med p- pillen :kgsmil: )

Uansett: Jeg tok en test på onsdag i forrige uke, negativ. Ventet i tre dager som det sto på pakken og tok en ny, negativ. tok en urinprøve til legen tre dager etter det, negativ.

Men jeg fikk høre det at etter unfangelsen så kan det ta 10 til 20 dager før HCG nivået er høyt nok til å kunne bli registrert. En test hos legen kan også være feil.

Har nå gått 6 uker siden første dag i forrige mensen og har tenkt å vente til helga å kanskje ta nye prøver eller få en time hos legen.

Jeg ønsker deg lykke til og håper du får det svar du ønsker når du endelig får et svar. Du er hvertfall ikke alene om å vente. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

hei du..

Jeg hadde en slik "skyggestrek" da jeg tok en test.. Og nå er jeg 22+4 på vei :ler:

Men, for å være sikker bør du teste på nytt..

Litle og Nurket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...