Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått innkalling til jobbintervju neste uke. Jeg har ingen selvtillit verken når det gjelder intervju eller ellers i livet.

Jeg har veldig lyst på denne jobben, jeg trenger virkelig en jobb, så jeg ønsker ikke å sabotere meg for selv nok en gang.

På intervju snakker jeg meg selv ned. Jeg prøver å ikke gjøre det, men jeg tror ikke jeg er den beste for jobben, og ønsker ikke å lyve eller å gi dem falske forhåpninger. Jeg er et godt menneske og gjør mine oppgaver, men jeg vet at det vil være bedre for jobbene å ansette noen andre enn meg. Noen som er flinkere, mer selvstendig, nytenkende, kreativ, sosial ol. Jeg er ikke denne personen, har ikke troen på meg selv i det hele tatt.

Den grunnleggende kunnskapen fra studiet husker jeg heller ikke. Har tidligere fått spørsmål om ting jeg burde kunne med min utdanning, og jeg vet rett og slett ikke svaret. Noen ganger kommer jeg på det etter intervjuet, jeg trenger bare litt tid. Men dette ser uansett ikke bra ut, og jeg får ikke jobben. Det er så leit. 

Har dere noen tips til meg? Hvordan kan jeg prøve å komme gjennom dette intervjuet på en best mulig måte? Gi et godt inntrykk av meg selv? Selvom jeg ikke tror på det selv. 

Anonymkode: 0fa6a...83f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har fått innkalling til jobbintervju neste uke. Jeg har ingen selvtillit verken når det gjelder intervju eller ellers i livet.

Jeg har veldig lyst på denne jobben, jeg trenger virkelig en jobb, så jeg ønsker ikke å sabotere meg for selv nok en gang.

På intervju snakker jeg meg selv ned. Jeg prøver å ikke gjøre det, men jeg tror ikke jeg er den beste for jobben, og ønsker ikke å lyve eller å gi dem falske forhåpninger. Jeg er et godt menneske og gjør mine oppgaver, men jeg vet at det vil være bedre for jobbene å ansette noen andre enn meg. Noen som er flinkere, mer selvstendig, nytenkende, kreativ, sosial ol. Jeg er ikke denne personen, har ikke troen på meg selv i det hele tatt.

Den grunnleggende kunnskapen fra studiet husker jeg heller ikke. Har tidligere fått spørsmål om ting jeg burde kunne med min utdanning, og jeg vet rett og slett ikke svaret. Noen ganger kommer jeg på det etter intervjuet, jeg trenger bare litt tid. Men dette ser uansett ikke bra ut, og jeg får ikke jobben. Det er så leit. 

Har dere noen tips til meg? Hvordan kan jeg prøve å komme gjennom dette intervjuet på en best mulig måte? Gi et godt inntrykk av meg selv? Selvom jeg ikke tror på det selv. 

Anonymkode: 0fa6a...83f

At du har dårlig selvtillit er helt normalt, her bør du øve deg den kommende uken på venner eller bekjente. Sitt foran speilet eller ta deg selv opp på film med mobilen og fake et intervju. 

Den neste punktet som handler om at du ikke kan det grunnleggende fra studiet gjør at jeg stusser. Hvordan tror du at du kan beherske jobben om du ikke kan det grunnleggende? (da tenker jeg selvfølgelig automatisk at studiet har nær relevans til til jobben du søker).

Anonymkode: ee700...7b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt å glemme kunnskap man ikke bruker. Studiet har derimot vist din evne til å lære, og ved en rask oppfriskning vil du huske det. Det bør ikke brukes mot deg. 

Dessverre så stikker de med god selvtillit av med mange jobber fordi de vet å selge seg selv. De har derimot akkurat de samme manglene som deg. De vil ha også ha hull i kunnskapen fra studiet, selvtilliten deres gjør at de kanskje har mer troa på seg selv enn de burde til tider og de ender opp med å gjøre feil, noen vil ikke være kreativ, ikke selvstendig osv. 

Jeg kjenner meg igjen i det du sier. Jeg har svært gode karakterer fra studiet - likevel har jeg alltid vært redd jeg ikke er god nok og har ikke solgt dette på intervjuer.  Det har endt opp med at jeg har blitt forbigått av mange kandidater som jeg vet ikke er i nærheten av å ha samme evne som meg til å lære. 

For meg hjalp det å ta en personlighetstest og ta ut positive trekk fra testen. Anbefaler det! For eksempel brukte jeg fra personlighetstesten at jeg er tilpasningsdyktig og går godt overens med de fleste. Jeg øvde også på intervjusituasjonen med en venn av meg som hjalp meg å se at man har lov til å skryte av seg selv under intervjuer. 

Du har garantert mange gode sider som du kan snakke mye om under intervjuet! 

Anonymkode: 7ab05...7ac

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...