mima Skrevet 2. januar 2021 #101 Skrevet 2. januar 2021 Drizzt skrev (33 minutter siden): Du straffer deg selv ved å utsette deg for risikoen å bli smittet. Du straffer også andre ved å utsette dem for risikoen å bli smittet. Vil du være skyldig i noens død? Men ja, det jeg lærte i mars i fjor var å alltid ha nok proviant i huset. De som har hus med hage kan selvfølgelig oppholde seg i egen hage. Det er verst for de som bor i leilighet i blokk og har kun vindu og eventuelt balkong. Nå er det på tide å oppgradere til rekkehus Jeg kjenner flere som solgte leilighet og kjøpte rekkehus i mai-juni-juli månedene fordi de ville ha en hageflekk og bedre plass når man må være hjemme neste gang. Det er selvfølgelig ekstra lett å oppgradere bolig når man har mistet jobben/ blitt permittert.👍 4
mima Skrevet 2. januar 2021 #102 Skrevet 2. januar 2021 (endret) Problemet er at myndigheter verden over behandler dette viruset som det skulle vært HIV eller Ebola. Hvis HIV kunne smitte gjennom dråper/luft. jo mer kunnskap man får, jo strengere restriksjoner.. Endret 2. januar 2021 av mima 4
mima Skrevet 2. januar 2021 #103 Skrevet 2. januar 2021 T-Rex skrev (På 31.12.2020 den 16.52): Vi har veldig liten virusspredning i Norge for tiden, se på Worldometers, så finner du raskt ut det. Så hvorfor har vi fremdeles nedstenging.. Men viruset er her og hvis man skal unngå spredning så må alle holde seg hjemme og aldri gå ut døren i et års tid. Og det er jo umulig. 1
MissLucy Skrevet 2. januar 2021 #104 Skrevet 2. januar 2021 mima skrev (1 minutt siden): Så hvorfor har vi fremdeles nedstenging.. Men viruset er her og hvis man skal unngå spredning så må alle holde seg hjemme og aldri gå ut døren i et års tid. Og det er jo umulig. har du fremdeles ikke fått med deg den store nyheten om vaksinen som har kommet? 5
mima Skrevet 2. januar 2021 #105 Skrevet 2. januar 2021 (endret) MissLucy skrev (6 minutter siden): har du fremdeles ikke fått med deg den store nyheten om vaksinen som har kommet? Men det tar lang tid før mange nok er vaksinert for at regjeringen blir fornøyd og lar folk leve i frihet igjen. Det har jo blitt sagt at tiltakene fortsetter selv om det er begynt med vaksinering. Mye pga. Man ikke helt vet hvor bra den virker ennå og fordi ikke mange nok har tatt den. Og vi som ikke vil ta denne vaksinen hvis vi blir tilbudt den (muligens til sommeren/ høsten) så er muligens ikke regjeringen fornøyd med at kun risikogruppene og endel helsepersonell er vaksinert og vil ikke åpne opp. Endret 2. januar 2021 av mima 2
bjone Skrevet 2. januar 2021 #106 Skrevet 2. januar 2021 Hennika skrev (På 31.12.2020 den 17.22): Jeg håper at 2022 blir bedre. Jeg tror at 2021 blir ganske lik som 2020. Men dette er bare noe jeg tror. Ikke fakta. Det er du ikke alene om å tro. Vi må bli flinkere til å ta avstand. Nyttårsaften viser jo at vi ikke klarte det. Alle må med. 2
MissLucy Skrevet 2. januar 2021 #107 Skrevet 2. januar 2021 (endret) mima skrev (4 minutter siden): Men det tar lang tid før mange nok er vaksinert for at regjeringen blir fornøyd og lar folk leve i frihet igjen. Det har jo blitt sagt at tiltakene fortsetter selv om det er begynt med vaksinering. Mye pga. Man ikke helt vet hvor bra den virker ennå og fordi ikke mange nok har tatt den. Og vi som ikke vil ta denne vaksinen hvis vi blir tilbudt den (muligens til sommeren/ høsten) så er ikke regjeringen fornøyd tenker jeg og vil ikke åpne opp. Jeg refererer til DIN egen antagelse om at folk må holde seg inne ett år (eller "aldri gå ut døren på et år" som du så moderat uttrykker det). Det er ingen grunn til å tro at vi ikke har kommet veldig langt i massevaksineringen innen ett år. Vi vet mye om hvor bra den virker fordi mange tusen mennesker har tatt den, og den har en dokumentert effekt på 95 prosent. Endret 2. januar 2021 av MissLucy 5
mima Skrevet 2. januar 2021 #108 Skrevet 2. januar 2021 (endret) MissLucy skrev (6 minutter siden): Jeg refererer til DIN egen antagelse om at folk må holde seg inne ett år. Det er ingen grunn til å tro at vi ikke har kommet veldig langt i massevaksineringen innen ett år. Vi vet mye om hvor bra den virker fordi mange tusen mennesker har tatt den, og den har en dokumentert effekt på 95 prosent. Jeg sa ikke at man skal holde seg inne et år, men hvis regjeringen ikke tolererer noe overføring av virus mellom mennesker så må alle holde seg hjemme er år- og det lar seg ikke gjøre😄Så da er valget at man må åpne mer opp og leve så normalt som mulig- fordi det alltid er overføring av diverse virus og nedstenging funker ikke særlig bra. Endret 2. januar 2021 av mima 2
_popcorn_ Skrevet 2. januar 2021 #109 Skrevet 2. januar 2021 Ryddet for forherligelse av lovbrudd og svar til det. _popcorn_, mod
MissLucy Skrevet 2. januar 2021 #110 Skrevet 2. januar 2021 mima skrev (9 minutter siden): Jeg sa ikke at man skal holde seg inne et år, men hvis regjeringen ikke tolererer noe overføring av virus mellom mennesker så må alle holde seg hjemme er år- og det lar seg ikke gjøre😄Så da er valget at man må åpne mer opp og leve så normalt som mulig- fordi det alltid er overføring av diverse virus og nedstenging funker ikke særlig bra. har du vurdert å lage deg en signatur som sier: "Jeg sa ikke det jeg sa". Så slapp du å lage et nytt innlegg hver gang du skal nekte for at du sa det du sa? 4
mima Skrevet 2. januar 2021 #111 Skrevet 2. januar 2021 MissLucy skrev (9 minutter siden): har du vurdert å lage deg en signatur som sier: "Jeg sa ikke det jeg sa". Så slapp du å lage et nytt innlegg hver gang du skal nekte for at du sa det du sa? Så lenge du ikke misforstår ofte -så trenger jeg ikke det. 2
trønder Skrevet 3. januar 2021 #112 Skrevet 3. januar 2021 14 minutter siden, mima said: Så lenge du ikke misforstår ofte -så trenger jeg ikke det. Da bør du endre måten du ordlegger deg på. 2
Frøya5 Skrevet 3. januar 2021 #113 Skrevet 3. januar 2021 mima skrev (1 time siden): Men det tar lang tid før mange nok er vaksinert for at regjeringen blir fornøyd og lar folk leve i frihet igjen. Det har jo blitt sagt at tiltakene fortsetter selv om det er begynt med vaksinering. Mye pga. Man ikke helt vet hvor bra den virker ennå og fordi ikke mange nok har tatt den. Og vi som ikke vil ta denne vaksinen hvis vi blir tilbudt den (muligens til sommeren/ høsten) så er muligens ikke regjeringen fornøyd med at kun risikogruppene og endel helsepersonell er vaksinert og vil ikke åpne opp. Så du kommer ikke til å ta vaksinen hvis du får anledning? Forstår du ikke vitenskap? 4
mima Skrevet 3. januar 2021 #115 Skrevet 3. januar 2021 (endret) Frøya5 skrev (8 timer siden): Så du kommer ikke til å ta vaksinen hvis du får anledning? Forstår du ikke vitenskap? Jo ,nettopp derfor avventer jeg med denne vaksinen. Jeg vet også hvordan influensavaksinen virker men jeg har aldri tatt den-fordi jeg ikke er i risikogruppen. Endret 3. januar 2021 av mima 3
Alivamale Skrevet 3. januar 2021 #116 Skrevet 3. januar 2021 mima skrev (3 timer siden): Jo ,nettopp derfor avventer jeg med denne vaksinen. Jeg vet også hvordan influensavaksinen virker men jeg har aldri tatt den-fordi jeg ikke er i risikogruppen. Så du tar kun vaksiner for å beskytte deg selv? 2
mima Skrevet 3. januar 2021 #117 Skrevet 3. januar 2021 (endret) Alivamale skrev (1 time siden): Så du tar kun vaksiner for å beskytte deg selv? Influensavaksinen er mest for å beskytte seg selv ja. Viruset blir ikke borte,vanskelig å lage vaksine for og risikogrupper som ikke tåler luftveisinfeksjoner tar vaksinen for at det er mulig at vaksinen gir mildere forløp. Endret 3. januar 2021 av mima 2
Alivamale Skrevet 3. januar 2021 #118 Skrevet 3. januar 2021 (endret) mima skrev (1 time siden): Influensavaksinen er mest for å beskytte seg selv ja. Viruset blir ikke borte,vanskelig å lage vaksine for og risikogrupper som ikke tåler luftveisinfeksjoner tar vaksinen for at det er mulig at vaksinen gir mildere forløp. Rart. Jeg tar influensavaksinen hvert år, ikke fordi jeg ikke tåler å få influensa, men fordi jeg ikke ønsker å smitte andre, f.eks på arbeid. Dersom flere tok influensavaksinen, ville arbeidsgivere vært spart utgiftene med ganske mange sykedager i vintersesongen. Endret 3. januar 2021 av Alivamale
ajarRun Skrevet 4. januar 2021 #119 Skrevet 4. januar 2021 Alivamale skrev (8 timer siden): Rart. Jeg tar influensavaksinen hvert år, ikke fordi jeg ikke tåler å få influensa, men fordi jeg ikke ønsker å smitte andre, f.eks på arbeid. Dersom flere tok influensavaksinen, ville arbeidsgivere vært spart utgiftene med ganske mange sykedager i vintersesongen. Hvorfor skal proletariatet tjene på vår lidelse? I så fall burde lønnen reflektere besparelsen.
Gjest Blinkie Skrevet 4. januar 2021 #120 Skrevet 4. januar 2021 Jeg håper Norge stenger ned landet igjen. Folk er dessverre lite flinke til å holde avstand, og ikke flinke til å følge reglene som blir gitt. Men jeg håper på bedre tider. Jeg ønsker dere lykke til i kampen mot koronaviruset
Fremhevede innlegg