ItchyBitchySpider Skrevet 31. desember 2020 #81 Skrevet 31. desember 2020 2ro skrev (36 minutter siden): Kilde? Eller er dette også fri dikting. Har du kilder på at vi har bedre beredskap nå? 1
ItchyBitchySpider Skrevet 31. desember 2020 #82 Skrevet 31. desember 2020 velociraptor skrev (52 minutter siden): Nope. Og i mai stemte regjeringen ned er forslag om å gjenoppta kornlagre i Norge. Beredskap er tydeligvis kjedelig. Jepp, det er det. https://www.vl.no/nyheter/2020/04/17/solberg-regjeringen-har-vraket-alle-forslag-om-bedre-beredskap/ 3
2ro Skrevet 31. desember 2020 #83 Skrevet 31. desember 2020 ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå): Har du kilder på at vi har bedre beredskap nå? Tja, nå kommer ikke jeg med påstander, så det er det DU som må finne. Men vi vet at vi har langt mer smittevernsutstyr, mer opplærte personal mm. Så du har feil, og nekter å bevise det selv om det er DU som kommer med påstander. Det er DU som har bevisbyrden da. 6
ItchyBitchySpider Skrevet 31. desember 2020 #84 Skrevet 31. desember 2020 2ro skrev (Akkurat nå): Tja, nå kommer ikke jeg med påstander, så det er det DU som må finne. Men vi vet at vi har langt mer smittevernsutstyr, mer opplærte personal mm. Så du har feil, og nekter å bevise det selv om det er DU som kommer med påstander. Det er DU som har bevisbyrden da. Link til at vi har bedre beredskap nå? For jeg fant ingenting. For øvrig, har jeg aldri trodd at åpent diskusjonsforum fungerte som disputas til doktorgrad, der man skal linke og dokumentere hvert ord. Bevisbyrde? Er vi i retten nå? 4
2ro Skrevet 31. desember 2020 #85 Skrevet 31. desember 2020 (endret) ItchyBitchySpider skrev (48 minutter siden): Link til at vi har bedre beredskap nå? For jeg fant ingenting. For øvrig, har jeg aldri trodd at åpent diskusjonsforum fungerte som disputas til doktorgrad, der man skal linke og dokumentere hvert ord. Bevisbyrde? Er vi i retten nå? Man skal ikke bare dikte, det kalles å være troll og det er mot retningslinjer. Jeg har lest nok aviser til å vite at det har vært utbredt opplæring, så det trenger jeg ikke å bevise. I tillegg vet jeg at du ikke leser kilder, så gidder ikke å bruke tiden min på det. Endret 31. desember 2020 av 2ro 3
2ro Skrevet 31. desember 2020 #86 Skrevet 31. desember 2020 ItchyBitchySpider skrev (5 minutter siden): Link til at vi har bedre beredskap nå? For jeg fant ingenting. For øvrig, har jeg aldri trodd at åpent diskusjonsforum fungerte som disputas til doktorgrad, der man skal linke og dokumentere hvert ord. Bevisbyrde? Er vi i retten nå? Her er en av utallige linker https://www.pingvinavisa.no/intensiv-opplaering-skal-sikre-covid-19-beredskap/ Nå er det opp til deg... Du som kom med påstand. 4
ItchyBitchySpider Skrevet 31. desember 2020 #87 Skrevet 31. desember 2020 2ro skrev (Akkurat nå): Her er en av utallige linker https://www.pingvinavisa.no/intensiv-opplaering-skal-sikre-covid-19-beredskap/ Nå er det opp til deg... Du som kom med påstand. Men det er jo fortsatt verken flere utdannede sykepleiere i Norge, flere sengeplasser eller flere respiratorer. Hva hjelper det å kurse sykepleiere i intensivbehandling hvis det ikke er noe plass å utøve denne behandlingen på, eller flere sykepleiere å steppe inn for dem som blir opptatt av koronapasienter? 3
2ro Skrevet 31. desember 2020 #88 Skrevet 31. desember 2020 ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden): Men det er jo fortsatt verken flere utdannede sykepleiere i Norge, flere sengeplasser eller flere respiratorer. Hva hjelper det å kurse sykepleiere i intensivbehandling hvis det ikke er noe plass å utøve denne behandlingen på, eller flere sykepleiere å steppe inn for dem som blir opptatt av koronapasienter? Det tar 3 år å utdanne sykepleiere. Vi har ikke tidsmaskiner. Sengeplasser har vi blitt flinkere å prioritere ved behov. Vi har tilstrekkelig med ressurser om vi passer oss. Men jeg venter fortsatt i spenning på dine påstander... Om ikke du begrunner dine påstander oppfatter jeg seg som et troll. Og jeg har forøvrig bedre ting å bruke nyttårsaften enn en diskusjon med noen som bare dikter. 4
Gjest loveli Skrevet 31. desember 2020 #89 Skrevet 31. desember 2020 mima skrev (3 timer siden): På sykehjem er de raskt ute med morfinsprøyten, av og til litt for raskt. På sykehjem er det aldri noe som heter å være for raskt ute med morfinsprøyten. Faktisk burde man legge ned alle sykehjem og opprette morfinsprøyterom... Jepp, jeg er imot at mennesker skal holdes i live når kroppen egentlig har dødd for lengst men holdes i live ved hjelp av sterke medisiner. Jeg håper jeg kan velge å dø fremfor å bli lagt inn på sykehjem når jeg blir gammel. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal redde alle med Covid heller. Det brukes jo enormt ressurser på mange mennesker uten en fremtid. Helsevesenet hadde ikke blitt overbelastet dersom vi ikke måtte redde alle for en hver pris...
2ro Skrevet 31. desember 2020 #90 Skrevet 31. desember 2020 (endret) ItchyBitchySpider skrev (1 time siden): Men hvorfor gjør ingen noen ting? Hvorfor er vi ikke bedre forberedt nå enn i mars? Venter fortsatt i spenning på at vi ikke er mer forberedt enn i mars... Minner deg om at jeg har delt en link som motbeviser deg. Vi har også begynt å vaksinere, om du kanskje synes det kan vise at det skjer noe.... Endret 31. desember 2020 av 2ro 4
takkatt Skrevet 31. desember 2020 #91 Skrevet 31. desember 2020 Ja, tenk om folk bare kunne holdt seg hjemme to-tre uker, og vi stengte grensene, så var dette over... 2
MissLucy Skrevet 31. desember 2020 #92 Skrevet 31. desember 2020 (endret) ItchyBitchySpider skrev (1 time siden): Og hvordan hjelper dette NÅ? Jeg svarte bare på spørsmålet ditt om "hvorfor gjør ingen noe?". Du sa ikke at det måtte hjelpe akkurat nå, for at det skulle være lov å svare. Men hvis du åpner lenken og leser det som står, så står det lenger nede litt om hva de gjør på kort sikt. Endret 31. desember 2020 av MissLucy 4
mima Skrevet 1. januar 2021 #93 Skrevet 1. januar 2021 T-Rex skrev (18 timer siden): Vi har veldig liten virusspredning i Norge for tiden, se på Worldometers, så finner du raskt ut det. Men viruset er allerede «der ute». Vanskelig å bare taue det inn og plassere det i en boks. Men hvis det er lite spredning da kan vi jo åpne mer igjen. Ikke ha enda strengere tiltak. 3
Petra75 Skrevet 1. januar 2021 #94 Skrevet 1. januar 2021 ItchyBitchySpider skrev (14 timer siden): Det har de ikke. Det er ikke blitt noe bedre kapasitet, verken når det gjelder personell eller sengeplasser. Generell sykepleierutdanning er på tre år, intensivspesialisering tar to år til. Litt usikker på hvordan du mener dette skal kunne løses nå? Det er bedre beredskap med tanke på utstyr for sykepleierne, og plasser finnes. Men det hjelper ikke med nok plasser så lenge det ikke er nok sykepleiere til å bemanne dem. Og det vil ta tid. 4
Gjest Albbas Skrevet 1. januar 2021 #95 Skrevet 1. januar 2021 14 hours ago, ItchyBitchySpider said: Men det er jo fortsatt verken flere utdannede sykepleiere i Norge, flere sengeplasser eller flere respiratorer. Hva hjelper det å kurse sykepleiere i intensivbehandling hvis det ikke er noe plass å utøve denne behandlingen på, eller flere sykepleiere å steppe inn for dem som blir opptatt av koronapasienter? Flere respiratorer: https://www.dagensmedisin.no/artikler/2020/11/08/her-mer-enn-doblet-antallet-respiratorer/ Sykehusene har flere intensivplasser: https://helse-nord.no/beredskap-koronavirus/sykehusene-har-flere-intensivplasser Også tilrettelagt for økt kapasitet: https://sykehuset-ostfold.no/nyheter/gjor-klart-for-mange-koronapasienter I tillegg har helseforetakene nå større oversikt og nettverk over sykepleiere som jobber i andre stillinger men som kan stille opp ved behov. Hva er det du egentlig ønsker? Er du sur for at det ikke er bygget ut nye sykehus siden mars? Kapasiteten er bedre nå. I mars var det nødvendig å stenge ned for å stoppe smitten mens man klargjorde for større kapasitet. Kapasiteten er selvfølgelig ikke stor nok for ubegrenset med smitte, men det er jo helt urealistisk å kreve. Vi må holde smitten lav, men det er ikke like kritisk som i mars.
omno_guest Skrevet 1. januar 2021 #96 Skrevet 1. januar 2021 Det er en obligatorisk test, ikke tvungen vaksine. Men føler det snart kommer opp hvor unødvendig alt dette er for at korona ikke mulig var så farlig som først antatt. 2
_popcorn_ Skrevet 1. januar 2021 #97 Skrevet 1. januar 2021 Ryddet for brukerangrep, brukerdebatt og avsporinger, og svar til det. _popcorn_, mod
Edie Skrevet 2. januar 2021 #98 Skrevet 2. januar 2021 Ryddet for innlegg av utestengt bruker og svar til dette. Edie, adm. 1
Tiuren Skrevet 2. januar 2021 #99 Skrevet 2. januar 2021 On 12/31/2020 at 4:42 PM, T-Rex said: Søte, snille. Du har ikke lyst til å dø av Covid-19. Det dreier seg om å bli sakte kvalt. Det er jævlig. Man dør jo bare, med hjelp og smertelindring av mye god dop.....
Drizzt Skrevet 2. januar 2021 #100 Skrevet 2. januar 2021 Barix skrev (På 31.12.2020 den 16.37): https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/86593G/corona-test-blir-obligatorisk-for-reisende-til-norge «Hvis denne mutasjonen skulle blir spredt i Norge, vil det antageligvis kreve en full nedstengning av samfunnet.» Nå er det viktigere enn noensinne at folket adlyder makthavernes ordre, så de ikke blir nødt til å straffe oss for ulydighet! Du straffer deg selv ved å utsette deg for risikoen å bli smittet. Du straffer også andre ved å utsette dem for risikoen å bli smittet. Vil du være skyldig i noens død? Men ja, det jeg lærte i mars i fjor var å alltid ha nok proviant i huset. mima skrev (På 31.12.2020 den 16.53): Det er ikke det samme. Å ikke få gå ut av huset, holde seg isolert(som er en straff man bruker i bla. Fengsel), karantene uten særlig grunn, ikke kan jobbe, firmaer får konkurs, familier splittes, eldre blir mer ensomme, ikke vite hvilken fremtid man har.. Det høres ut som en straff for meg. De som har hus med hage kan selvfølgelig oppholde seg i egen hage. Det er verst for de som bor i leilighet i blokk og har kun vindu og eventuelt balkong. Nå er det på tide å oppgradere til rekkehus Jeg kjenner flere som solgte leilighet og kjøpte rekkehus i mai-juni-juli månedene fordi de ville ha en hageflekk og bedre plass når man må være hjemme neste gang. 1
Fremhevede innlegg