Alivamale Skrevet 31. desember 2020 #61 Skrevet 31. desember 2020 (endret) ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden): Å sammenligne kopper og korona er som å sammenligne epler og lastebiler. Ok. Hvor har jeg sammenliknet kopper med korona? Endret 31. desember 2020 av Alivamale 2
NorthernLight Skrevet 31. desember 2020 #62 Skrevet 31. desember 2020 Alivamale skrev (Akkurat nå): Det er jeg klar over, men det sirkulerer ikke fritt ute i verden og sprer sykdom, noe jeg antok var poenget her. Skjønner det, og takk og lov for det.
MissLucy Skrevet 31. desember 2020 #63 Skrevet 31. desember 2020 (endret) NorthernLight skrev (10 minutter siden): Koppevirus blir i dag oppbevart ved Centers for Disease Control i Atlanta i USA og i Moskva. Så det finnes.. men det er likevel riktig at kopper er utryddet gjennom vaksinering. Endret 31. desember 2020 av MissLucy 6
Tunique Skrevet 31. desember 2020 #64 Skrevet 31. desember 2020 Dugnad 2021= Tvang og full lockdown? Liker ikke utviklingen som skjer. Har 2 barn og er meget bekymret for fremtiden. Er ikke så bekymret for viruset, men for alle tiltakene og frihetsberøvelsene vi skal akseptere. Lenge leve boiling frog syndrome😒 7
velociraptor Skrevet 31. desember 2020 #65 Skrevet 31. desember 2020 T-Rex skrev (2 timer siden): Søte, snille. Du har ikke lyst til å dø av Covid-19. Det dreier seg om å bli sakte kvalt. Det er jævlig. Mye likt de fleste andre måter å dø på med andre ord. Beeblebrox skrev (2 timer siden): Så bra. Trist at ikke Jerna gjorde det i sommer bare, så hadde vi kanskje vært ferdig med denne dritten allerede... Fortvil ikke TS, til påski kan du nok dra til Chamonix åka skidor igjen Ja, viktig å stenge ned flere bedrifter så fiffen kan få dra på utenlandsturer til påske, og så repetisjon til sommeren 🙄 Ja og så i praksis karantene frihet for utenlandske arbeidere å storindustrien kan få fortsette med sosial dumping selvsagt. loveli skrev (1 time siden): Det handler om at ikke helsevesenet skal bukke under, det handler ikke om enkeltmenneskers personlige verdi vurdert oppmot annen persons verdi. Jeg er en av de som mener tiltakene er feil. Jeg skjønner ikke at treningssentere er stengt, jeg skjønner ikke at enkelte samfunnsgrupper får holde store arrangementer som bryllup uten større straff, at folk får reise inn i landet og dra med seg smitte når vi vet at smitten i stor grad er importert... Men jeg skjønner at tiltakene vi må iverksette for å rette opp i disse feilvurderingene er lockdown, ellers bukker helsevesenet under. Jeg er altså for lockdown, men veldig imot hvilke tiltak vi har for å hindre smitte. Men når vi har de idiotiske reglene vi har i dette landet så er lockdown eneste mulighet til slutt... dette har politikerne bedt om. Synd folket må ta regningen og er de som må leve i et samfunn som ikke fungerer. Men sånn er det jo alltid. Veldig enig. Vi kan gjerne ta en rask, hard lockdown, men kun hvis vi samtidig stenger grensene fullstendig for alt annet enn nødvendig varetransport. Flere strenge restriksjoner samtidig som vi importerer masse smitte er bare provoserende og fører til mer og mer tiltakstretthet. 6
Gjest ti10 Skrevet 31. desember 2020 #66 Skrevet 31. desember 2020 ItchyBitchySpider skrev (2 timer siden): Slutt med hersketeknikker og feilinformasjon. Ingen i Norge blir sakte kvalt uten smertelindring, kunstig koma osv. Og ingen friske mennesker under 40 har dødd i Norge. Du får skremme med noe som er reelt, ikke med fantasier. Det er en del i alle aldersgrupper, også friske, som sliter med langtidsvirkninger. Det høres ikke veldig behagelig, de beskrivelsene jeg har lest. Og nå avsporer jeg, men apropos feilinformasjon: Det er ikke sånn at alle som dør på sykehus i Norge bare sovner fredelig inn. Det er dessverre ikke alltid det sykehuset kan tilby er tilstrekkelig for at pasienten kan sovne inn smertefritt.
mima Skrevet 31. desember 2020 #67 Skrevet 31. desember 2020 ti10 skrev (1 minutt siden): Det er en del i alle aldersgrupper, også friske, som sliter med langtidsvirkninger. Det høres ikke veldig behagelig, de beskrivelsene jeg har lest. Og nå avsporer jeg, men apropos feilinformasjon: Det er ikke sånn at alle som dør på sykehus i Norge bare sovner fredelig inn. Det er dessverre ikke alltid det sykehuset kan tilby er tilstrekkelig for at pasienten kan sovne inn smertefritt. På sykehjem er de raskt ute med morfinsprøyten, av og til litt for raskt. 2
Hippogriff Skrevet 31. desember 2020 #68 Skrevet 31. desember 2020 Liksom skrev (2 timer siden): De kan ikke tvinge noen til å kun være innendørs....aldri livet. Da blir det bråk. Det har da heller myndighetene aldri gjort. Tvert imot har de vel oppfordret til fysisk aktivitet utendørs hele veien. Det er vel kun sosial distansering fra andre mennesker det har vært snakk om hele veien. 6
ItchyBitchySpider Skrevet 31. desember 2020 #69 Skrevet 31. desember 2020 ti10 skrev (39 minutter siden): Det er en del i alle aldersgrupper, også friske, som sliter med langtidsvirkninger. Det høres ikke veldig behagelig, de beskrivelsene jeg har lest. Og nå avsporer jeg, men apropos feilinformasjon: Det er ikke sånn at alle som dør på sykehus i Norge bare sovner fredelig inn. Det er dessverre ikke alltid det sykehuset kan tilby er tilstrekkelig for at pasienten kan sovne inn smertefritt. Men det er slik med andre dødsårsaker også. Døden er aldri vakker. 4
Gjest RockOn Skrevet 31. desember 2020 #70 Skrevet 31. desember 2020 ItchyBitchySpider skrev (3 timer siden): Stenger man ikke ned for å redde nettopp enkeltmennesker? Når de aller fleste takler viruset fint? Joda. Så disse enkeltmennesker er mer verdt enn andre enkeltmennesker. Ok. Strengt tatt så er det vel ikke bare dette vi gjør? Det første de sa i mars var at hvis det blir så mye syke her i Norge så vil ikke helsevesenet ha kapasitet. Vil ikke ha nok sengeplasser, nok utstyr, nok helsepersonell og det vil være krise. Dette så vi jo i Italia, legene måtte velge hvem som skulle få hjelp og noen ble sendt hjem igjen uten hjelp. En sak har flere sider og det betyr at noen vil lide uansett hva man gjør nå.
ItchyBitchySpider Skrevet 31. desember 2020 #71 Skrevet 31. desember 2020 RockOn skrev (6 minutter siden): Strengt tatt så er det vel ikke bare dette vi gjør? Det første de sa i mars var at hvis det blir så mye syke her i Norge så vil ikke helsevesenet ha kapasitet. Vil ikke ha nok sengeplasser, nok utstyr, nok helsepersonell og det vil være krise. Dette så vi jo i Italia, legene måtte velge hvem som skulle få hjelp og noen ble sendt hjem igjen uten hjelp. En sak har flere sider og det betyr at noen vil lide uansett hva man gjør nå. Men hvorfor gjør ingen noen ting? Hvorfor er vi ikke bedre forberedt nå enn i mars? 6
Gjest RockOn Skrevet 31. desember 2020 #72 Skrevet 31. desember 2020 ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden): Men hvorfor gjør ingen noen ting? Hvorfor er vi ikke bedre forberedt nå enn i mars? Litt usikker på hva du mener her? Jeg gjentar bare hva som ble sagt i mars. Men jeg håper da virkelig de har bedre kapasitet nå, uten at jeg vet noe om det.
ItchyBitchySpider Skrevet 31. desember 2020 #73 Skrevet 31. desember 2020 RockOn skrev (Akkurat nå): Litt usikker på hva du mener her? Jeg gjentar bare hva som ble sagt i mars. Men jeg håper da virkelig de har bedre kapasitet nå, uten at jeg vet noe om det. Det har de ikke. Det er ikke blitt noe bedre kapasitet, verken når det gjelder personell eller sengeplasser. 5
MissLucy Skrevet 31. desember 2020 #74 Skrevet 31. desember 2020 ItchyBitchySpider skrev (10 minutter siden): Men hvorfor gjør ingen noen ting? Hvorfor er vi ikke bedre forberedt nå enn i mars? det skjer noe: https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/100-nye-utdanningsstillinger-i-intensivsykepleie/id2789958/ 6
velociraptor Skrevet 31. desember 2020 #75 Skrevet 31. desember 2020 ItchyBitchySpider skrev (4 minutter siden): Det har de ikke. Det er ikke blitt noe bedre kapasitet, verken når det gjelder personell eller sengeplasser. Nope. Og i mai stemte regjeringen ned er forslag om å gjenoppta kornlagre i Norge. Beredskap er tydeligvis kjedelig. 6
Gjest RockOn Skrevet 31. desember 2020 #76 Skrevet 31. desember 2020 ItchyBitchySpider skrev (14 minutter siden): Det har de ikke. Det er ikke blitt noe bedre kapasitet, verken når det gjelder personell eller sengeplasser. Nei, jeg var redd for det..
2ro Skrevet 31. desember 2020 #77 Skrevet 31. desember 2020 ItchyBitchySpider skrev (19 minutter siden): Det har de ikke. Det er ikke blitt noe bedre kapasitet, verken når det gjelder personell eller sengeplasser. Kilde? Eller er dette også fri dikting. 3
infectedsopp Skrevet 31. desember 2020 #78 Skrevet 31. desember 2020 Trodde Erna sa tidligere at full nedstenging igjen ikke var akutelt? 2
ItchyBitchySpider Skrevet 31. desember 2020 #79 Skrevet 31. desember 2020 MissLucy skrev (43 minutter siden): det skjer noe: https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/100-nye-utdanningsstillinger-i-intensivsykepleie/id2789958/ Og hvordan hjelper dette NÅ? 1
2ro Skrevet 31. desember 2020 #80 Skrevet 31. desember 2020 ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden): Og hvordan hjelper dette NÅ? Men du må da komme med kilder på det du påstår. Andre har i det minste kilder å komme med. 3
Fremhevede innlegg