Gå til innhold

Erna truer med full lockdown

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg håper at 2022 blir bedre. Jeg tror at 2021 blir ganske lik som 2020. Men dette er bare noe jeg tror. Ikke fakta.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Liksom skrev (9 timer siden):

Det er uansett ingen løsning, vi må bare la det dø ut av seg selv. Det vil jo det uansett.

Bare å slutte å skrive om det i media hjelper oss mye. Slutt å spre frykt.

Virus dør ikke ut.  Svartedauden fra 1350 lever i beste velgående i Asia og USA.

• Liker 1
Skrevet
loveli skrev (6 minutter siden):

Noen må alltid dra det så langt...

Vi snakker om samfunnet som helhet her, ikke enkeltpersoner. Jeg har det også bedre når jeg er relativt fri og kan trene på treningssenteret her jeg bor.

Men, nå snakker man ikke om enkeltmennesker når man sier at lockdown er til det beste så det er det ikke noe poeng i å diskutere.

Stenger man ikke ned for å redde nettopp enkeltmennesker? Når de aller fleste takler viruset fint? Joda. Så disse enkeltmennesker er mer verdt enn andre enkeltmennesker.  Ok. 

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, Jerry Lee said:

Virus dør ikke ut.  Svartedauden fra 1350 lever i beste velgående i Asia og USA.

Stemmer, utbrudd av byllepest i Mongolia i år, ikke stort, men likevell.

• Liker 2
Skrevet

Ting skal gjøres til det beste for samfunnet (er det det snakkes om hele tiden).  Men man kan ikke gjøre så drastiske tiltak for noen av befolkningen. Kanskje tiltakene er bra for noen, men ikke for hele samfunnet. Man tar feks. Ikke behandling for kreft på hele befolkningen om det bare er noen  som har det.

• Liker 3
Skrevet
MissLucy skrev (33 minutter siden):

hvis bare der var en enkel måte å hindre et slikt scenario på...

:ironi:

Ja det er det- slutte med de mest drastiske tiltakene.

• Liker 4
Skrevet
Jerry Lee skrev (11 minutter siden):

Joda. Virus kan "dø ut". "Bylle-besten" er jo forøvrig ikke forårsaket av et virus, men en bakterie.

• Liker 6
Skrevet

Guttungen min på 13 har hatt hjemmeskole siden 15 desember, tipper skole lockdown varer en stund til.

Skrevet
Beeblebrox skrev (9 timer siden):

Joda. Virus kan "dø ut". "Bylle-besten" er jo forøvrig ikke forårsaket av et virus, men en bakterie.

Men poenget står.  Svartedauden er ikke borte etter nesten 700 år.

Og alle kjente virussykdommer lever og vil alltid være her.

• Liker 3
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (51 minutter siden):

Men da må du forberede deg på å sulte, at barna dine sulter, at du ikke har noe hus å bo i, og at ingen helsebehandling er tilgjengelig.  I tillegg vil barna dine være uten skolegang og derfor ikke til noe bruk i arbeidslivet. Det må alle som skriker etter strenge tiltak, straff og tysting tenke på. 

har du ikke hørt om den nye vaksinen? den som gjør at vi slipper et slikt samfunnssammenbrudd? hvis vi ta den da. Det er jo en forutsetning.

• Liker 11
Skrevet
mima skrev (34 minutter siden):

Ja det er det- slutte med de mest drastiske tiltakene.

jeg sa enkel måte. Hvis jeg hadde ment en måte som medfører risiko for kollaps i helsevesenet, så ville jeg kalt det en vanskelig og krevende måte.

• Liker 7
Skrevet (endret)
ItchyBitchySpider skrev (47 minutter siden):

Stenger man ikke ned for å redde nettopp enkeltmennesker? Når de aller fleste takler viruset fint? Joda. Så disse enkeltmennesker er mer verdt enn andre enkeltmennesker.  Ok. 

Det handler om at ikke helsevesenet skal bukke under, det handler ikke om enkeltmenneskers personlige verdi vurdert oppmot annen persons verdi.

Jeg er en av de som mener tiltakene er feil. Jeg skjønner ikke at treningssentere er stengt, jeg skjønner ikke at enkelte samfunnsgrupper får holde store arrangementer som bryllup uten større straff, at folk får reise inn i landet og dra med seg smitte når vi vet at smitten i stor grad er importert...

Men jeg skjønner at tiltakene vi må iverksette for å rette opp i disse feilvurderingene er lockdown, ellers bukker helsevesenet under.

Jeg er altså for lockdown, men veldig imot hvilke tiltak vi har for å hindre smitte. Men når vi har de idiotiske reglene vi har i dette landet så er lockdown eneste mulighet til slutt... dette har politikerne bedt om. Synd folket må ta regningen og er de som må leve i et samfunn som ikke fungerer. Men sånn er det jo alltid.

Endret av loveli
Skrevet

Eg har ingen tru på at det blir stengt ned der eg bur. Det er ein liten kommune med null smitte nesten heile pandemien fram til no. Det har ingen hensikt.

• Liker 2
Skrevet
Jerry Lee skrev (41 minutter siden):

Har du hørt om kopper? Forårsaket av virus. Utryddet, takket være massiv vaksinering.

• Liker 4
Skrevet
Alivamale skrev (5 minutter siden):

Har du hørt om kopper? Forårsaket av virus. Utryddet, takket være massiv vaksinering.

Det var da virkelig som å sammenligne epler og lastebiler. 

• Liker 2
Skrevet
Jerry Lee skrev (48 minutter siden):

nei, svartedauden er ikke borte. Men den er ikke en trussel heller. De utbruddene som har vært er lokale utbrudd i de områdene der bakterien har et dyrereservoar ifølge Stig Frøland i "Kampen mellom menneskene og mikrobene".

Kopper har vi klart å utrydde, polio er nesten utryddet.

Men det er vel ingen som tror vi klarer å utrydde dette koronaviruset, så det må vi håndtere gjennom vaksinering slik at det blir så begrenset at det går an å leve med det.

• Liker 9
Skrevet
Alivamale skrev (11 minutter siden):

Koppevirus blir i dag oppbevart ved Centers for Disease Control i Atlanta i USA og i Moskva. Så det finnes..

• Liker 4
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (6 minutter siden):

Det var da virkelig som å sammenligne epler og lastebiler. 

På hvilken måte? Påstanden var at alle kjente virussykdommer lever og vil alltid være her.

• Liker 2
Skrevet
Alivamale skrev (Akkurat nå):

På hvilken måte? Påstanden var at alle kjente virussykdommer lever og vil alltid være her.

Å sammenligne kopper og korona er som å sammenligne epler og lastebiler. 

• Liker 1
Skrevet
NorthernLight skrev (Akkurat nå):

Koppevirus blir i dag oppbevart ved Centers for Disease Control i Atlanta i USA og i Moskva. Så det finnes..

Det er jeg klar over, men det sirkulerer ikke fritt ute i verden og sprer sykdom, noe jeg antok var poenget her.

• Liker 3
  • Opprett ny...