Liksom Skrevet 31. desember 2020 #21 Skrevet 31. desember 2020 De kan ikke tvinge noen til å kun være innendørs....aldri livet. Da blir det bråk. 3
Gjest Maxwell Skrevet 31. desember 2020 #22 Skrevet 31. desember 2020 Test etter ankomst burde vært obligatorisk helt siden de åpnet grensene igjen.
MissLucy Skrevet 31. desember 2020 #23 Skrevet 31. desember 2020 mima skrev (11 minutter siden): Ja det er vel befolkningen sin feil at viruset har mutert så da må vi straffes med enda verre tiltak, som lockdown der man ikke kan gå ut som man vil slik som i UK. Når virus muterer pleier det å bli mildere. Det kommer til å mutere hele tiden. Skal vi holde stengt i flere år? hvis bare der var en enkel måte å hindre et slikt scenario på... 13
ItchyBitchySpider Skrevet 31. desember 2020 #24 Skrevet 31. desember 2020 T-Rex skrev (15 minutter siden): Ikke per dags dato. Men om viruset brer mer om seg i landet? Å jo da. Du kan ikke true med noe hypotetisk som aldri har skjedd. Det blir bare latterlig, blir det samme som forskeren i mars - hun der Gunhild som estimerte 150 000 døde før sommeren. 5
T-Rex Skrevet 31. desember 2020 #25 Skrevet 31. desember 2020 Just now, ItchyBitchySpider said: Du kan ikke true med noe hypotetisk som aldri har skjedd. Det blir bare latterlig, blir det samme som forskeren i mars - hun der Gunhild som estimerte 150 000 døde før sommeren. Det kan jeg, og det har jeg gjort. 3
ErGlad Skrevet 31. desember 2020 #26 Skrevet 31. desember 2020 Dette kommer IKKE til skje. Det er ikke sikkert vi får nedstenging 1
Liksom Skrevet 31. desember 2020 #27 Skrevet 31. desember 2020 ItchyBitchySpider skrev (2 minutter siden): Du kan ikke true med noe hypotetisk som aldri har skjedd. Det blir bare latterlig, blir det samme som forskeren i mars - hun der Gunhild som estimerte 150 000 døde før sommeren. Så lenge media for holde dette levende går aldri frykten over...så har du løpegutten Høie, som burde gått tilbake til hotelyrket med div jobber.. 4
ItchyBitchySpider Skrevet 31. desember 2020 #28 Skrevet 31. desember 2020 MissLucy skrev (2 minutter siden): hvis bare der var en enkel måte å hindre et slikt scenario på... Problemet er at intet samfunn tåler nedstengning i flere år. Til slutt blir man nødt til å bare la det gå og ofre noen, slik at det blir noe som helst samfunn igjen. Flere år uten skole, uten arbeidsplasser og med masse milliarder investert i tiltak vil føre til at en hel generasjon blir ubrukelig i arbeidslivet, store deler av næringslivet blir helt borte, og 20-30 prosent vil være helt arbeidsledige. 8
ItchyBitchySpider Skrevet 31. desember 2020 #29 Skrevet 31. desember 2020 T-Rex skrev (Akkurat nå): Det kan jeg, og det har jeg gjort. Men da er det opp til oss å ikke ta dette seriøst. Jeg kan også true med fallende enhjørninger og invasjon fra romvesen. Det har aldri skjedd før, men det betyr ikke at det ikke kommer til å skje. 2
MissLucy Skrevet 31. desember 2020 #30 Skrevet 31. desember 2020 (endret) ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden): Problemet er at intet samfunn tåler nedstengning i flere år. Til slutt blir man nødt til å bare la det gå og ofre noen, slik at det blir noe som helst samfunn igjen. Flere år uten skole, uten arbeidsplasser og med masse milliarder investert i tiltak vil føre til at en hel generasjon blir ubrukelig i arbeidslivet, store deler av næringslivet blir helt borte, og 20-30 prosent vil være helt arbeidsledige. Det forstår jeg. Hvis bare det var en måte å unngå det på. Hint: Kanskje legemiddelindustrien kan bidra til en løsning? Endret 31. desember 2020 av MissLucy 7
ItchyBitchySpider Skrevet 31. desember 2020 #31 Skrevet 31. desember 2020 KvinneguidenBruker skrev (18 minutter siden): Synd at det er hundretusener av oss som ikke er "friske". Hvor mange under 50 år har dødd av korona i Norge? Tall? 4
ItchyBitchySpider Skrevet 31. desember 2020 #32 Skrevet 31. desember 2020 MissLucy skrev (Akkurat nå): Det forstår jeg. Hvis bare det var en måte å unngå det på. Men da må du forberede deg på å sulte, at barna dine sulter, at du ikke har noe hus å bo i, og at ingen helsebehandling er tilgjengelig. I tillegg vil barna dine være uten skolegang og derfor ikke til noe bruk i arbeidslivet. Det må alle som skriker etter strenge tiltak, straff og tysting tenke på. 5
ItchyBitchySpider Skrevet 31. desember 2020 #33 Skrevet 31. desember 2020 KvinneguidenBruker skrev (19 minutter siden): Det er ikke straff å be barn bruke sikkerhetssele i bilen. Det er klokt å ikke la barnet bestemme at det er så ubehagelig at det vil velge det bort... Det er straff å tvinge foreldre til å brenne seg ut ved å jobbe fullt hjemmefra uten nødvendig utstyr, samtidig som man er fulltidslærer for barna og tar vare på barnehagebarna og gir dem pedagogisk opplegg. I de samme timene i døgnet, som fortsatt har 24 timer. Samtidig blir kveldene med barna mye mer krevende, fordi barna ikke vil ha mulighet til sosial omgang eller fysisk aktivitet. Det er straff så det holder, det har vi allerede hatt i mars-mai. 3
T-Rex Skrevet 31. desember 2020 #34 Skrevet 31. desember 2020 4 minutter siden, ItchyBitchySpider said: Men da er det opp til oss å ikke ta dette seriøst. Jeg kan også true med fallende enhjørninger og invasjon fra romvesen. Det har aldri skjedd før, men det betyr ikke at det ikke kommer til å skje. Dette er helt korrekt. 2
ItchyBitchySpider Skrevet 31. desember 2020 #35 Skrevet 31. desember 2020 T-Rex skrev (Akkurat nå): Dette er helt korrekt. Men da er vi enige. 1
ItchyBitchySpider Skrevet 31. desember 2020 #36 Skrevet 31. desember 2020 loveli skrev (20 minutter siden): 👏 Jeg tror ikke folk skjønner sitt eget beste. Ironien er at det er nettopp de som ikke forstår som bidrar til at det de kaller straff må gjennomføres. Det er ikke mitt eget beste hvis jeg ikke får lov til å gå til behandling over lang tid, blir brent ut ved å være kvadrippelarbeidende og ikke får mulighet til fysisk aktivitet over tid. Da blir jeg mye sykere og ufør. Men selvfølgelig, det er til mitt eget beste at jeg blir det. 4
AnonymBruker 42 Skrevet 31. desember 2020 #37 Skrevet 31. desember 2020 Så bra. Trist at ikke Jerna gjorde det i sommer bare, så hadde vi kanskje vært ferdig med denne dritten allerede... Fortvil ikke TS, til påski kan du nok dra til Chamonix åka skidor igjen 3
Chiccy Skrevet 31. desember 2020 #38 Skrevet 31. desember 2020 Barix skrev (41 minutter siden): https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/86593G/corona-test-blir-obligatorisk-for-reisende-til-norge «Hvis denne mutasjonen skulle blir spredt i Norge, vil det antageligvis kreve en full nedstengning av samfunnet.» Nå er det viktigere enn noensinne at folket adlyder makthavernes ordre, så de ikke blir nødt til å straffe oss for ulydighet! Jeg er helt enig med hun. 1
Gjest loveli Skrevet 31. desember 2020 #39 Skrevet 31. desember 2020 ItchyBitchySpider skrev (3 minutter siden): Det er ikke mitt eget beste hvis jeg ikke får lov til å gå til behandling over lang tid, blir brent ut ved å være kvadrippelarbeidende og ikke får mulighet til fysisk aktivitet over tid. Da blir jeg mye sykere og ufør. Men selvfølgelig, det er til mitt eget beste at jeg blir det. Noen må alltid dra det så langt... Vi snakker om samfunnet som helhet her, ikke enkeltpersoner. Jeg har det også bedre når jeg er relativt fri og kan trene på treningssenteret her jeg bor. Men, nå snakker man ikke om enkeltmennesker når man sier at lockdown er til det beste så det er det ikke noe poeng i å diskutere.
GrønnNellik68 Skrevet 31. desember 2020 #40 Skrevet 31. desember 2020 MissLucy skrev (15 minutter siden): hvis bare der var en enkel måte å hindre et slikt scenario på... Stenge Norge i 10 dager er løsninga da er d meste borte da må en ta høyde for helse, brann, politi der samme på skift hele disse dagene test før og etter d er mulig mener jeg
Fremhevede innlegg