Gå til innhold

Datter og stefar! Trenger sårt råd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei datter på 8 år.. hun er mye irritabel og sint om dagen. Og særlig på stefaren sin. Han prøver å finne på ting med henne og spørre om de skal gjøre ting sammen, men hun sier nei hver gang. Alt er bare kjedelig. Hun er bare rett og slett irritert på han nesten hele tiden. Han kan være litt i sin egen verden noen ganger, og ser ikke helt når hun prøver å ta kontakt, og jeg føler detfor at hun kanskje føler seg avfeid? Er det noen som har 8 åringer som er mye sure og irritable? Jeg mener drt er alderen og at vi må støtte henne i følelsene hennes, mens stefar mener at dette ikke er normalt og at hun er for mye irritabel.. hvordan skal vi håndtere dette?

Anonymkode: 6c373...8df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De må snakke om følelsene. Hun trenger å fortelle at hun blir lei seg når hun prøver å ta kontakt. Men han må gå litt inn i seg selv først og forstå at han er virker fjern. 

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig mener han det....Det er jo ikke hans datter. 

Anonymkode: 4363f...e67

Skrevet
lillevill skrev (2 minutter siden):

De må snakke om følelsene. Hun trenger å fortelle at hun blir lei seg når hun prøver å ta kontakt. Men han må gå litt inn i seg selv først og forstå at han er virker fjern. 

Hun er en veldig privat person, så hun prater ikke så mye om følelser.. Om jeg spør henne om følelsene hennes, så blir hun irritert.. er helt rådvill.. ja han er ikke så god på det.. han mener han selv er flink, og det et han jo også. Han prøver så godt han kan å finne på ting med henne osv. men kanskje ikke de små tingene som når hun selv tar kontakt..

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig mener han det....Det er jo ikke hans datter. 

Han har ikke barn i det hele tatt.. og jeg prøver å forklare for han at hun kanskje er i en fase og har noen følelser inni seg hun ikke klarer å uttrykke. Men han tror ikke det.. han er veldig gammeldags og tror hun bare er sur for å være sur.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han har ikke barn i det hele tatt.. og jeg prøver å forklare for han at hun kanskje er i en fase og har noen følelser inni seg hun ikke klarer å uttrykke. Men han tror ikke det.. han er veldig gammeldags og tror hun bare er sur for å være sur.

Jeg mener at han ville vært snillere og hatt forskjellige meninger om det var hans eget barn 

• Liker 5
Skrevet

Det kan jo være at hun bærer på noe som er litt sårt og vanskelig og som ikke har noe med stefar å gjøre ? 
Bare at han får frustrasjonen hennes? 

Anonymkode: d5271...1f1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan jo være at hun bærer på noe som er litt sårt og vanskelig og som ikke har noe med stefar å gjøre ? 
Bare at han får frustrasjonen hennes? 

Anonymkode: d5271...1f1

Ja er det jeg håper på.. Hun er veldig glad i han, og pleier egentlig å være glad og leke og tulle med han. Men det er i det siste hun har begynt å oppføre seg sånn.. hun er egentlig verdens enkleste, snilleste. Gjør aldri noe galt, er rolig og blid. Hun har bare snudd om helt

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg mener at han ville vært snillere og hatt forskjellige meninger om det var hans eget barn 

Ja det ville han nok. Er nok vanskelig når man ikke har erfaring med barn heller. Vi har bare vært sammen i 2 år, så han koM inn i livet hennes da hun var 6. han er verdens snilleste og tålmodigste med henne da! Det må jeg si. Men han forstår nok ikke helt det pedagogiske og følelsene bak ting. For han er det så enkelt som at hun bare er sur og sint. 

Skrevet

Jeg synes det høres ut som at hun føler at han maser på henne. La henne få være i fred.

Anonymkode: f8a01...ce2

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det høres ut som at hun føler at han maser på henne. La henne få være i fred.

Ja det har jeg tenkt også faktisk. 

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Dette. 

Skrevet

Han må nok ta imot henne når hun kommer til han og vil snakke eller vise noe. Ikke bare når han har tid og overskudd. Snakk med han.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hun er en veldig privat person, så hun prater ikke så mye om følelser.. Om jeg spør henne om følelsene hennes, så blir hun irritert.. er helt rådvill.. ja han er ikke så god på det.. han mener han selv er flink, og det et han jo også. Han prøver så godt han kan å finne på ting med henne osv. men kanskje ikke de små tingene som når hun selv tar kontakt..

Hun graver ned følelsene sine fordi hun er "privat" av seg? Det tror jeg ikke.. Hun er 8 og har ikke helt mestret/lært å snakke om følelser. Alle trenger å fortelle hva de føler. Spesielt unger. 

• Liker 11
Skrevet

Jeg skal absolutt ikke mene noe, men ha også i bakhodet at måten du beskriver barnet ditt på er typiske reaksjonsmønstre etter overgrep. Det betyr ikke at man skal anta noe, men en skal også vite at det kan skje, uansett hvor mye man nekter å tro på det. Alle barn fortjener at foresatte ikke utelukker noe, også slike alvorlige ting.

Anonymkode: 337db...3b2

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skal absolutt ikke mene noe, men ha også i bakhodet at måten du beskriver barnet ditt på er typiske reaksjonsmønstre etter overgrep. Det betyr ikke at man skal anta noe, men en skal også vite at det kan skje, uansett hvor mye man nekter å tro på det. Alle barn fortjener at foresatte ikke utelukker noe, også slike alvorlige ting.

Anonymkode: 337db...3b2

Det har jeg i bakhode. Men den praten har vi hatt uendelig mange ganger og jeg kjenner henne såppas at jeg VET at hun hadde sagt noe om jeg spurte. Dette er en ting jeg har vært nøye med siden hun var liten da vi hadde en nabo som forgrep seg på sin egen datter. Så er veldig sikker på at det ikke er noe sånt:) 

Skrevet
lillevill skrev (3 timer siden):

Hun graver ned følelsene sine fordi hun er "privat" av seg? Det tror jeg ikke.. Hun er 8 og har ikke helt mestret/lært å snakke om følelser. Alle trenger å fortelle hva de føler. Spesielt unger. 

Neida, men hun er en veldig reflektert jente, jeg kjenner datteren min og vet at hun er beskjeden og litt privat av seg. Spør mye om hennes følelser, men hun sier det ikke er noe.

Skrevet

DROPP stefaren og FOKUSER kun på datteren din!!

Anonymkode: 353af...268

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

DROPP stefaren og FOKUSER kun på datteren din!!

Anonymkode: 353af...268

Dropp stefaren var da litt å ta i.. han er utrolig flink med henne, verdens snilleste og tålmodig. Men selvfølgelig slal jeg fokusere på henne! Så absolutt. vi skal ha nr.2 om en uke+/-.... så nei. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

vi skal ha nr.2 om en uke+/-.... så nei. 

Her har du kanskje litt av svaret ditt? 

Anonymkode: f05cc...555

• Liker 21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...