Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd i snart to år. Ble gravide i mars, men det var en missed abortion. 

Gruet meg til ultralyd den gangen, fordi jeg ikke hadde mine vanlige symptomer(har barn fra før). Alltid når jeg er gravid får jeg ømme bryster, forstoppelse og fin hud. Sist slet jeg med løs mage, dårlig hud og generelt menssymptomer.var ikke akkurat et sjokk at det ikke var liv laga.. Nå er jeg gravid igjen og har samme symptomer.. Tidlig ultralyd 22 januar.. 

Anonymkode: a1f65...7c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! 

Jeg forstår godt hvordan du har det. Har også hatt en MA og er gravid igjen i uke 15. Føreløpig ser det bra ut, men kjenner at frykten ikke slipper taket helt selv om jeg er forbi 12 uker som sies å være "den magiske grensen". Det som har hjulpet meg er å ta jevnlige ultralyder (privat). Ønsker deg masse lykke til og krysser fingrene for oss begge🤞❤️Godt nyttår! 

Anonymkode: b44ce...fb3

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hei! 

Jeg forstår godt hvordan du har det. Har også hatt en MA og er gravid igjen i uke 15. Føreløpig ser det bra ut, men kjenner at frykten ikke slipper taket helt selv om jeg er forbi 12 uker som sies å være "den magiske grensen". Det som har hjulpet meg er å ta jevnlige ultralyder (privat). Ønsker deg masse lykke til og krysser fingrene for oss begge🤞❤️Godt nyttår! 

Anonymkode: b44ce...fb3

Takk! Er så lenge til ultralyd, og sist var jeg på ultralyd samme dag, og da var det ikke liv. Vil bare bli ferdig med de første 25 ukene liksom. Klarer ikke glede meg. Godt nyttår til deg og! 

Skrevet

Mistet i SA for 3,5 år siden. Tok 3,5 år å bli gravid igjen. Ble gravid i april, men oppdaget MA når jeg var 8+6, hadde stoppet ca 8+0. Mistenkte det selv, pga veldig forskjell i symptomer fra første graviditet. Har nå blitt gravid igjen, er i uke 5+4. Å jeg klarer ikke å slippe bekymringene for nok en MA. Var på ultralyd i går, å etter hva de kan se så tidlig så så alt bra ut. Skal igjen neste fredag, for å se om hjertet har begynt å slå. Gruer meg så jeg er kvalm allerede. Nesten så jeg tenker at jeg ikke orker. Å jeg vet at går det galt nå, så spøker det veldig for å rekke en runde til pga alder. Så føler så veldig med deg, og krysser fingrene for deg❤

Anonymkode: 1d004...abf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Mistet i SA for 3,5 år siden. Tok 3,5 år å bli gravid igjen. Ble gravid i april, men oppdaget MA når jeg var 8+6, hadde stoppet ca 8+0. Mistenkte det selv, pga veldig forskjell i symptomer fra første graviditet. Har nå blitt gravid igjen, er i uke 5+4. Å jeg klarer ikke å slippe bekymringene for nok en MA. Var på ultralyd i går, å etter hva de kan se så tidlig så så alt bra ut. Skal igjen neste fredag, for å se om hjertet har begynt å slå. Gruer meg så jeg er kvalm allerede. Nesten så jeg tenker at jeg ikke orker. Å jeg vet at går det galt nå, så spøker det veldig for å rekke en runde til pga alder. Så føler så veldig med deg, og krysser fingrene for deg❤

Akkurat sånn jeg har det. Føler at jeg ikke kan slappe av før minst uke 25. Skjønner at mange mener at symptomer er forskjellige, men jeg har kun hatt disse 'symptomene' når jeg kkke er gravid. Føler jeg ikke kan stole på kroppen min etter ma, at den bare ikke klarer abortere av seg selv. Spøker for meg og mtp alder og nytt forsøk. Klem 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt har du kommet 22. januar? Kan du ta en privat ul nå for å bli beroliget, eller vil det være for tidlig? 

Har hatt 6 ma og vet hvordan du har det, det er fryktelig å gå og vente i usikkerhet. Til slutt tror man at man blir ekspert på å kjenne igjen tegnene. Heldigvis er det ikke helt sånn, det har fortsatt gått bra for min del noen ganger der jeg har vært helt overbevist om at det har gått galt. Det er noe med at alle svangerskap er forskjellige også, selv når det er samme kjønn. 

Anonymkode: 12310...443

AnonymBruker
Skrevet
On 1/1/2021 at 11:09 AM, AnonymBruker said:

Akkurat sånn jeg har det. Føler at jeg ikke kan slappe av før minst uke 25. Skjønner at mange mener at symptomer er forskjellige, men jeg har kun hatt disse 'symptomene' når jeg kkke er gravid. Føler jeg ikke kan stole på kroppen min etter ma, at den bare ikke klarer abortere av seg selv. Spøker for meg og mtp alder og nytt forsøk. Klem 

Hvor gammel er du?

Anonymkode: e7606...6cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.12.2020 den 15.46):

Har prøvd i snart to år. Ble gravide i mars, men det var en missed abortion. 

Gruet meg til ultralyd den gangen, fordi jeg ikke hadde mine vanlige symptomer(har barn fra før). Alltid når jeg er gravid får jeg ømme bryster, forstoppelse og fin hud. Sist slet jeg med løs mage, dårlig hud og generelt menssymptomer.var ikke akkurat et sjokk at det ikke var liv laga.. Nå er jeg gravid igjen og har samme symptomer.. Tidlig ultralyd 22 januar.. 

❤❤ Krysser fingrene, og sender varme tanker! Hadde selv en MA i mars, og syntes det var vanskelig å nyte den første tiden som gravid igjen etter det. Klarte ikke å slappe av ordentlig, for man er (ubevisst) på vakt...

Kan du gjøre som en annen foreslår over, og ta en tidlig ultralyd før den 22. januar?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.12.2020 den 21.52):

Tar du ultralydene privat? Tenker det blir så dyrt å ta så mange privat,men kjenner jeg trenger det! Er selv 5+0,når kan man ta første ultralyd? 😊

Anonymkode: db470...8f2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Tar du ultralydene privat? Tenker det blir så dyrt å ta så mange privat,men kjenner jeg trenger det! Er selv 5+0,når kan man ta første ultralyd? 😊

Anonymkode: db470...8f2

Ja tar ultralyd privat. Jeg tok nå i uke 5, og neste i slutten av uke 6. Ser det bra ut da, så kommer jeg til å vente noen uker. Jeg får fosterdiagnostikk pga alder, så da blir det ultralyd da å. Men føler jeg at noe ikke føles som det skal, som sist, så kommer jeg til å ta igjen. Den usikkerheten sist, og utsettelse av ultralyd, skal jeg ikke gjøre igjen. Jeg følte veldig på meg at det hadde gått galt, men orket ikke å finne ut av det. Hadde et håp. Fram til uke 6, så fikk jeg beskjed om at de i grunn ikke kan se så mye, men de ser så det er festet på riktig sted, og at "sekken" utvikler seg som den skal. Hun ville ha meg inn igjen i slutten av uke 6, for da var hun så og si sikker på å finne hjertelyd. Så hadde jeg vært deg, så ville jeg ha ventet til nærmere 7. Grunnen til at jeg tok i uke 5, var at jeg uansett var der for medisinregulering, og det ikke kostet noe mer å få tatt ultralyden da😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...