Gå til innhold

Lavkarbo. Erstatning for melk i kaffen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fløte, selv om melkeprodukter kan være en hindring for god effekt av lavkarbo kosthold.....  Evt havrefløte kan være bedre.....

AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, jeg utfordrer deg til å finne ett slankt menneske som drikker fløte eller melk i kaffen. 

Anonymkode: 8e2bf...148

For noe tull! Alle i min familie har fløte eller melk i kaffen, slanke er de også! 

Anonymkode: cee8b...22e

• Liker 1
Gjest Albbas
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må ha i deg næring. Vitaminer og mineraler. Hvis du da bare kan spise 1200 kcal, så kan det hende at kaffe med melk må ut, fordi det gir tomme kcal. 

Melk er da ikke tomme kalorier. 

Og man kan gå ned i vekt på mer enn 1200 kcal. 😛

Jeg har slanket meg uten å gi opp kaffe med melk. Går helt fint. 

AnonymBruker
Skrevet
Albbas skrev (35 minutter siden):

Melk er da ikke tomme kalorier. 

Jeg har slanket meg uten å gi opp kaffe med melk. Går helt fint. 

Nei, ikke melk, nei. Men her var det jo snakk om kaffe i tillegg. Det drar bort næringen fra melk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For noe tull! Alle i min familie har fløte eller melk i kaffen, slanke er de også! 

Anonymkode: cee8b...22e

Er en utfordring tull?

Nei, jeg tenker heller at det var din tolkning av mitt innlegg som var tull. 

Du kunne jo bare sagt den siste setningen, så hadde du tatt utfordringen.

Gjest Albbas
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei, ikke melk, nei. Men her var det jo snakk om kaffe i tillegg. Det drar bort næringen fra melk. 

På hvilken måte drar det bort næringen? Kaffen i seg selv er jo kalorifri. 

Altså hvis du tar 1 dl melk og en skvett kaffe er næringsinnholdet det samme i den koppen som hvis du bare drikker 1 dl melk. Proteinene og mineralene i melka forsvinner ikke fordi du tilsetter melka, og kaloriinnholdet øker ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
Albbas skrev (38 minutter siden):

Ja, det er jo det jeg sier jo. Det å gå ned i vekt er 0 problem. Men har man gått med mye i vekt og vil holde seg der, så må man beregne mye mindre energi enn en som alltid har vært slank.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ja, jeg utfordrer deg til å finne ett slankt menneske som drikker fløte eller melk i kaffen. 

kan vise til en 7-8 stk på min jobb som har h-melk i kaffen sin hver dag. flere ganger om dagen.  Og noen ganger fløte også :) 

AnonymBruker
Skrevet
Albbas skrev (1 minutt siden):

På hvilken måte drar det bort næringen? Kaffen i seg selv er jo kalorifri. 

Altså hvis du tar 1 dl melk og en skvett kaffe er næringsinnholdet det samme i den koppen som hvis du bare drikker 1 dl melk. Proteinene og mineralene i melka forsvinner ikke fordi du tilsetter melka, og kaloriinnholdet øker ikke. 

Jeg orker ikke gi deg en innføring i ernæring. Trodde dette var almenkunnskap. Te, kaffe og diverse andre ting gjør at man ikke utnytter vitaminene i feks melk.

Dessuten er det jo kaffen som er hovedingrediens, og melken som bare er en skvett. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fettprosent på rundt 13, dvs synlige mageruter. Jeg drikker kaffe med melk i hver dag. Men det er klart, kostholdet ellers er jo ganske regulert.

Anonymkode: ec334...6b3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke svart kaffe. Og på keto så prøver jeg å drikke mindre, ettersom jeg ikke liker kaffe med kremfløte. H-melk blir for mye karbohydrater. Prøvde søtet Mandelmelk, men synes ikke det var godt. Søtet derimot, gir 2,6g karbohydrater på ca 1 dl. 25kcal. den er god. Så nyter to kopper i helgen, te i ukedagene.

Anonymkode: aeae3...a9e

Gjest Albbas
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg orker ikke gi deg en innføring i ernæring. Trodde dette var almenkunnskap. Te, kaffe og diverse andre ting gjør at man ikke utnytter vitaminene i feks melk.

Dessuten er det jo kaffen som er hovedingrediens, og melken som bare er en skvett. 

Det er ikke allmennkunnskap nei, så synd du ikke vil dokumentere påstandene dine. ;)

https://www.marieskerud.com/single-post/2016/10/05/hvor-sunn-er-kaffen-din

Med siste setning bekrefter du jo bare poenget. Hvis melka bare er en skvett er det jo nesten ikke kalorier, og da er det hvertfall ingen mening i å snakke om tomme kalorier. Tilsetter du mye melk blir det flere kalorier, men de er ikke tomme. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Haha, mange av oss det! Fullprodukter av helt naturlige ting som melkeprodukter, "ordentlig" smør osv er det da helt normalt å konsumere for vanlige folk som ikke er på diett eller har merkelige vaner.
Verre med sukkerfri brus... sjelden jeg ser normalvektige/slanke folk drikke det 

Anonymkode: 12860...2d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg har fettprosent på rundt 13, dvs synlige mageruter. Jeg drikker kaffe med melk i hver dag. Men det er klart, kostholdet ellers er jo ganske regulert.

Anonymkode: ec334...6b3

Ja, ikke sant. Jeg var nok dum som skrev det, jeg tenkte på sånne kaffedrikker som er kaloribomber.  

AnonymBruker
Skrevet
Albbas skrev (39 minutter siden):

Det er ikke allmennkunnskap nei, så synd du ikke vil dokumentere påstandene dine. ;)

https://www.marieskerud.com/single-post/2016/10/05/hvor-sunn-er-kaffen-din

Med siste setning bekrefter du jo bare poenget. Hvis melka bare er en skvett er det jo nesten ikke kalorier, og da er det hvertfall ingen mening i å snakke om tomme kalorier. Tilsetter du mye melk blir det flere kalorier, men de er ikke tomme. ;)

Helt i orden. Poenget mitt er at hvis man må leve på 1200 kcal resten av livet så blir man nødt til å prioritere ekstremt. Da velger man ikke drikke som drar ut næringen av det lille man spiser. 

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Faren min. Tynn som et kosteskaft, drikke fløte i kaffen sin daglig.

Jeg drikker sjelden kaffe lenger, men når jeg gjør det, lager jeg iskaffe med helmelk i. Er helt normalvektig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.1.2021 den 21.33):

3 om dagen 💪🏼

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...