AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #1 Skrevet 31. desember 2020 Hei, Litt usikker på hvilken kategori jeg skulle velge her, men går for samliv da problemet virkelig går utover samlivet. Jeg våkner enten sint, lei meg eller forbanna 95% av alle morgener. Her er det ingen gull i munn, og jeg er helt grusom å være rundt. Det varer alt fra 5min til en times tid, så er skya borte. Innen den tid har jeg som oftest klart å ødelegge dagen til min bedre halvdel, spesielt i helgene. I ukedagene prøver jeg å dra før resten av huset våkner. Det har ikke noe å si om jeg har sovet lenge eller kort, lagt meg tidlig eller sent. Jeg er så og si alltid i elendig humør. Og det er så irriterende, for jeg har egentlig ingenting å være forbanna over. Noen andre som har det sånn? Forslag til endring eller hjelp? Har prøvd mye med forskjellige rutiner osv, men det hjelper ikke. Er redd for at mannen kommer til å gå fra meg på grunn av dette, og jeg forstår han så godt. Hjelp! Anonymkode: bb8ba...1e1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #2 Skrevet 31. desember 2020 Hm, vet ikke hvordan man kan unngå å våkne med det humøret (er litt morgengretten selv) men selv om man er sint eller sur så kan man lære seg å kontrollere handlingene sine. Siden mannen også er klar over dette så tenker jeg dere må ha en avtale om at han ikke starter noen samtaler, diskusjoner eller aktiviteter med en gang du har våknet, og du jobber med å ikke si noe til ham, fake normalt humør, ikke si noe slemt, ikke fyre deg opp osv. Lag en fast morgenrutine med feks dusj/ansikts-rens, tannpuss, lage kaffe, ordne frokost, finne klær ++ og følg den slavisk til du våkner og er i bedre humør så kan du starte den sosiale dagen. Anonymkode: 8617b...79b 7
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #3 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hei, Litt usikker på hvilken kategori jeg skulle velge her, men går for samliv da problemet virkelig går utover samlivet. Jeg våkner enten sint, lei meg eller forbanna 95% av alle morgener. Her er det ingen gull i munn, og jeg er helt grusom å være rundt. Det varer alt fra 5min til en times tid, så er skya borte. Innen den tid har jeg som oftest klart å ødelegge dagen til min bedre halvdel, spesielt i helgene. I ukedagene prøver jeg å dra før resten av huset våkner. Det har ikke noe å si om jeg har sovet lenge eller kort, lagt meg tidlig eller sent. Jeg er så og si alltid i elendig humør. Og det er så irriterende, for jeg har egentlig ingenting å være forbanna over. Noen andre som har det sånn? Forslag til endring eller hjelp? Har prøvd mye med forskjellige rutiner osv, men det hjelper ikke. Er redd for at mannen kommer til å gå fra meg på grunn av dette, og jeg forstår han så godt. Hjelp! Anonymkode: bb8ba...1e1 Du må gå til legen. Dette er medisinsk. Anonymkode: 86f32...6d3 5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #4 Skrevet 31. desember 2020 Huff, det høres slitsomt ut. Har varigheten noe med inntak av kaffe og frokost å gjøre? Anonymkode: ae3a4...241
Silva Pluvialis Skrevet 31. desember 2020 #5 Skrevet 31. desember 2020 (endret) Kan dere ikke lage en avtale om at du tar initiativ til samtale først når du er blid igjen? Endret 1. januar 2021 av Uatskillelig
Gjest Lama_Drama Skrevet 31. desember 2020 #6 Skrevet 31. desember 2020 Selv om man er sur har man ikke rett til å oppføre seg som en idiot. Det er ikke sånn at man må handle slik man føler. Ta deg sammen.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #7 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hei, Litt usikker på hvilken kategori jeg skulle velge her, men går for samliv da problemet virkelig går utover samlivet. Jeg våkner enten sint, lei meg eller forbanna 95% av alle morgener. Her er det ingen gull i munn, og jeg er helt grusom å være rundt. Det varer alt fra 5min til en times tid, så er skya borte. Innen den tid har jeg som oftest klart å ødelegge dagen til min bedre halvdel, spesielt i helgene. I ukedagene prøver jeg å dra før resten av huset våkner. Det har ikke noe å si om jeg har sovet lenge eller kort, lagt meg tidlig eller sent. Jeg er så og si alltid i elendig humør. Og det er så irriterende, for jeg har egentlig ingenting å være forbanna over. Noen andre som har det sånn? Forslag til endring eller hjelp? Har prøvd mye med forskjellige rutiner osv, men det hjelper ikke. Er redd for at mannen kommer til å gå fra meg på grunn av dette, og jeg forstår han så godt. Hjelp! Anonymkode: bb8ba...1e1 Her er det mannen som er slik som deg om morgenen. Og ja, jeg vurderer og gå fra han noe pga dette men mye mer pga andre ting. Anonymkode: a923f...6ac 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #8 Skrevet 31. desember 2020 Forresten mann min er manisk depressiv! Anonymkode: a923f...6ac
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #9 Skrevet 31. desember 2020 Samme her, men jeg ligger heller 20 minutter ekstra i sengen og banner ut det jeg kan i hodet mitt. Hjelper ikke det gir jeg beskjed til samboer at nå er jeg morgengretten så vent med å spørre om ting og hjelp til med barna. Hjelper mye her. Anonymkode: 6f189...ea3
Fioljenta Skrevet 31. desember 2020 #10 Skrevet 31. desember 2020 Ta en titt på sovno.no. Kanskje det er noe hjelp å få der? For meg høres det ut som om du har søvnproblemer.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #11 Skrevet 31. desember 2020 Lama_Drama skrev (5 timer siden): Selv om man er sur har man ikke rett til å oppføre seg som en idiot. Det er ikke sånn at man må handle slik man føler. Ta deg sammen. Slike ting er noen ganger utenfor ens kontroll. Jeg var slik, i flere år. Husker ikke hva som skjedde/jeg gjorde, men det er som forduftet. Er som om du er i en slags "transe", som om noen har tatt over din egen kropp. Når denne "transen" går over tenker du bare "fy faen, hva skjedde nå liksom?" Fastlegen er bra startpunkt. Ta blodprøver for å utelukke mangler. Anonymkode: 7c277...b96 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #12 Skrevet 31. desember 2020 Jeg er også morgengretten. Vokste opp i ett hus med tre av oss. Det var stille på morgen. Ingen snakka. Alle gjorde sitt og dro ut til sitt. Om en mot formodning åpna munnen, angra en fort 🙈 Lag en avtale om at du bare må få være i fred til du selv tar initiativ. Forklar at det kun går på deg, det er ikke han som er/har problem. Anonymkode: 82433...7ca
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #13 Skrevet 31. desember 2020 Dette er bullshit. Tviler på at kollegene dine får gjennomgå, så du klarer helt sikkert å oppføre deg. Du bare føler at siden han ikke gjør motstand så kan du behandle han som dritt, for han gjør jo ikke noe med det. Ikke la dere lure folkens. TS vet hun bare må endre seg, men det er så mye deiligere å skylde på at hun ikke kan det å gjøre seg til offer i samme slengen som hun kan fortsette drittoppførselen. Anonymkode: 6c1ca...7fd 3
Gjest Lama_Drama Skrevet 31. desember 2020 #14 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Slike ting er noen ganger utenfor ens kontroll. Jeg var slik, i flere år. Husker ikke hva som skjedde/jeg gjorde, men det er som forduftet. Er som om du er i en slags "transe", som om noen har tatt over din egen kropp. Når denne "transen" går over tenker du bare "fy faen, hva skjedde nå liksom?" Fastlegen er bra startpunkt. Ta blodprøver for å utelukke mangler. Anonymkode: 7c277...b96 Bullshit. Om man er forbanna i skitfylla får man fortsatt straff om man banker noen. «Transe» eller ei, man oppfører seg som folk.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #15 Skrevet 1. januar 2021 Kan du sette på vekkerklokken en time før, og så har du alenetid til du er snakkendes til? Slappe av med en serie f.eks? Anonymkode: cf0f9...dac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå