Gå til innhold

Når folk går vekk i en samtale?!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette gjelder spesielt en person i livet mitt. H*n kan ofte bare gå midt i en samtale. Noen ting må vi samarbeide om/med og vis det vekker noen ubehagelige følelser i denne personen går h*n bare. Og det er så frustrerende!! Feks vi står og snakker om noe som måtte snakkes om. Bare noen få setninger. Personen sier hva den vil og jeg må svare så klart. På den andre setningen min der jeg prøvde å være positiv og komme med et godt svar på slutten har altså denne personen gått halveis over rommet for å gjøre noe annet. 

Jeg føler jeg blir avvist, føler meg mindre viktig osv.. Jeg behandler alle med respekt osv og da er det ekstra tøft og bli behandlet sånn. Dette har skjedd mange ganger med denne personen. 

Jeg har prøvd det meste uten å si direkte i fra med ord. Jeg forstår at jeg burde prøve dette, men greia er at det er veldig tøft for meg og at jeg allerede har gjort dette flere ganger med denne personen. Personen har endret seg etter at jeg har sagt i fra og jeg er takknemlig for det. Men det er så utrolig slitsomt å skulle lære denne personen så mange sosiale koder hele tiden. Føler ofte det blir en jobb og at vi ikke har et vennskap lengre. Synes det er slitsomt å bli møtt med unormal oppførsel hver gang jeg skal snakke med denne personen. Hvorfor er noen folk så blinde for oppførselen sin i voksen alder??? 

Jeg forstår at det er mulig. Det er bare så slitsomt 😵 Har mange eksempler å komme med men vil liksom ikke henge ut personen. Jeg trengte bare å lufte dette. 

Anonymkode: d4e02...5b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig! Min ex var sånn, min søster og litt min nåværende kjæreste også. 😐

Anonymkode: 47bf6...479

Skrevet

Ja.. Mannen min gjør det hver dag. Spesielt hvis det taes opp problemer. 

Personen du snakker om kan forbedre seg litt, det gjorde mannen min. Men av og til glemmer han seg likevel. 

Jeg sa det rett ut til ham: "er du klar over at du går midt i en samtale, mens jeg snakker?". Han svarte at han tenkte ikke på at det var faktisk det han gjorde. Jeg pleier jo å følge etter ham 🤣 

Jeg fulgte jo etter hver gang, det stemte. Og jeg ble mer og mer irritert hver gang, uten at jeg sa noe til ham om det🙈

Anonymkode: 13c30...871

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja.. Mannen min gjør det hver dag. Spesielt hvis det taes opp problemer. 

Personen du snakker om kan forbedre seg litt, det gjorde mannen min. Men av og til glemmer han seg likevel. 

Jeg sa det rett ut til ham: "er du klar over at du går midt i en samtale, mens jeg snakker?". Han svarte at han tenkte ikke på at det var faktisk det han gjorde. Jeg pleier jo å følge etter ham 🤣 

Jeg fulgte jo etter hver gang, det stemte. Og jeg ble mer og mer irritert hver gang, uten at jeg sa noe til ham om det🙈

Ja, det er vel du som avgjør når samtalen er over. Sier du fra når det er greit å gå da eller skal han vente til du går, eller hvordan er det nå?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette gjelder spesielt en person i livet mitt. H*n kan ofte bare gå midt i en samtale. Noen ting må vi samarbeide om/med og vis det vekker noen ubehagelige følelser i denne personen går h*n bare. Og det er så frustrerende!! Feks vi står og snakker om noe som måtte snakkes om. Bare noen få setninger. Personen sier hva den vil og jeg må svare så klart. På den andre setningen min der jeg prøvde å være positiv og komme med et godt svar på slutten har altså denne personen gått halveis over rommet for å gjøre noe annet. 

Jeg føler jeg blir avvist, føler meg mindre viktig osv.. Jeg behandler alle med respekt osv og da er det ekstra tøft og bli behandlet sånn. Dette har skjedd mange ganger med denne personen. 

Jeg har prøvd det meste uten å si direkte i fra med ord. Jeg forstår at jeg burde prøve dette, men greia er at det er veldig tøft for meg og at jeg allerede har gjort dette flere ganger med denne personen. Personen har endret seg etter at jeg har sagt i fra og jeg er takknemlig for det. Men det er så utrolig slitsomt å skulle lære denne personen så mange sosiale koder hele tiden. Føler ofte det blir en jobb og at vi ikke har et vennskap lengre. Synes det er slitsomt å bli møtt med unormal oppførsel hver gang jeg skal snakke med denne personen. Hvorfor er noen folk så blinde for oppførselen sin i voksen alder??? 

Jeg forstår at det er mulig. Det er bare så slitsomt 😵 Har mange eksempler å komme med men vil liksom ikke henge ut personen. Jeg trengte bare å lufte dette. 

Anonymkode: d4e02...5b0

Sjefen min er sånn, han begynner å gå rundt når han ikke er interessert i det du sier

Skrevet

Jeg gjør det ganske ofte siden det er enkelte som bare ikke evner å formidle på en enkel og lettfattet måte, min bedre halvdel er sånn og det resulterer ganske ofte i at noe så simpelt som at spørsmålet om hva vi skal spise til middag blir en langtekkelig utredning om hva bestemoren lagde til middag for 25 år siden.

Anonymkode: 3422a...9cf

• Liker 1
Skrevet

Uhøflig, respektløst og umodent å gjøre noe sånt! 

• Liker 2
Skrevet

Om man trekker seg unna er det oftest fordi konflikten blir for voldsom (i forhold til hva vedkommende tåler) - og man trenger en pause for å ikke si noe dumt, eksplodere, knekke sammen... you name it. 

Dette er et typisk mønster for konfliktsky mennesker. Når personen som vil ha svar der og da - eller ikke føler seg ferdig med samtalen fortsetter og trenger seg på - kan det føles klaustrofobisk for den konfliktsky. Og når den konfliktsky bare rømmer samtalen eller hjemmet, vekker det masse frustrasjon og ubehag hos den som er "pågående". 

For å løse det på best mulig måte må dere snakke om nettopp dette. Fortell h*n at du føler deg ignorert og forlatt når h*n bare går midt i en samtale. Prøv å kom til en felles enighet om hvordan dere kan løse problemer uten at det eskalerer og noen føler ubehag. H*n må få det pusterommet h*n trenger og du må få den respekten og betryggelsen du trenger. 

Dere har et vidt forskjellig handlingsmønster. Hadde dere begge vært pågående - hadde man kanskje sett roping i munnen på hverandre - eller om begge er konfliktsky hadde dere gått hver deres vei og brukt evigheter på forsoning. 

Konfliktsky er egentlig ikke begrepet jeg vil bruke - men kommer ikke på det rette ordet akkurat nå. :kari:

Finner ut av det når hjernen er mer edruelig. 

Skrevet
Rant skrev (2 minutter siden):

Om man trekker seg unna er det oftest fordi konflikten blir for voldsom (i forhold til hva vedkommende tåler) - og man trenger en pause for å ikke si noe dumt, eksplodere, knekke sammen... you name it. 

Dette er et typisk mønster for konfliktsky mennesker. Når personen som vil ha svar der og da - eller ikke føler seg ferdig med samtalen fortsetter og trenger seg på - kan det føles klaustrofobisk for den konfliktsky. Og når den konfliktsky bare rømmer samtalen eller hjemmet, vekker det masse frustrasjon og ubehag hos den som er "pågående". 

For å løse det på best mulig måte må dere snakke om nettopp dette. Fortell h*n at du føler deg ignorert og forlatt når h*n bare går midt i en samtale. Prøv å kom til en felles enighet om hvordan dere kan løse problemer uten at det eskalerer og noen føler ubehag. H*n må få det pusterommet h*n trenger og du må få den respekten og betryggelsen du trenger. 

Dere har et vidt forskjellig handlingsmønster. Hadde dere begge vært pågående - hadde man kanskje sett roping i munnen på hverandre - eller om begge er konfliktsky hadde dere gått hver deres vei og brukt evigheter på forsoning. 

Konfliktsky er egentlig ikke begrepet jeg vil bruke - men kommer ikke på det rette ordet akkurat nå. :kari:

Finner ut av det når hjernen er mer edruelig. 

Unnvikende? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Unnvikende? 

Nei. Men godt forsøk. En slags blanding av unnvikende og noe annet. 

Skrevet
Rant skrev (26 minutter siden):

Nei. Men godt forsøk. En slags blanding av unnvikende og noe annet. 

Introvert? Arrrg😅 Nå får jeg dette støck i hjernen. Du får si i fra😝  

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Introvert? Arrrg😅 Nå får jeg dette støck i hjernen. Du får si i fra😝  

Nope...absolutt ikke introvert. Hmpf... hjernen min er bedugget kan man si - så jeg kommer nok ikke frem til ordet før i morgen. En skikkelig cliffhanger. ;) 

Skrevet
Rant skrev (2 timer siden):

Nope...absolutt ikke introvert. Hmpf... hjernen min er bedugget kan man si - så jeg kommer nok ikke frem til ordet før i morgen. En skikkelig cliffhanger. ;) 

Skål og Godt nyttår💥 Til deg og TS

• Liker 1
Skrevet
Rant skrev (2 timer siden):

Konfliktsky ;)

Anonymkode: b6057...bcb

AnonymBruker
Skrevet

Like irriterende med de som absolutt skal føre en samtale med meg når de ser jeg er opptatt eller på vei for å gjøre noe.. 

Men neida, ser problemstillingen. Å gå midt i en samtale uten å si hva du skal er frekt. Men har dere diskutert i en halvtime og personen må på toalettet så må det være greit liksom.. 

Anonymkode: b7058...b2f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått vekk fra noen mennesker, men det er fordi jeg ikke ønsker å ha noe samtale med dem, fordi jeg vet at det er alltid ukomfortabelt. Dette er folk jeg ikke ønsker å snakke med fordi de graver i private ting, og oppfører seg som om vi er bestevenner, når jeg vet at de snakker dritt om meg rett etter.  Men det er ikke vanlig nei. Det er bare noe jeg gjør fordi menneskene er fæle med meg. 

Anonymkode: d4d45...e3d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går når folk gnåler om det samme gjentatte ganger og skal diskutere tulleting og er lei av å høre på det. Går også når folk skal baksnakke og jeg gjentatte ganger har forsøkt å komme inn på et annet tema. Gidder ikke bruke tid på baksnakking eller krangling.

Anonymkode: b6057...bcb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...