Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gravide kvinner ses ofte på på den måten at de bør prioriteres når det gjelder å redde liv, fordi de bærer på et liv til. Og jeg er for så vidt enig i at det bør spille inn. Jeg lurer på om dere som er for abort, også ser sånn på gravide kvinner, eller ikke? Dersom dere tenker på fosteret hun bærer på som ubetydelig, er det ikke da mest naturlig å tenke på henne likt som alle andre? Jeg er nysgjerrig på hva dere tenker her. 

Anonymkode: f199c...c9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud. Bare slutt å sammenligne så vidt forskjellige tibg. 

Anonymkode: 0d6b4...4e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Herregud. Bare slutt å sammenligne så vidt forskjellige tibg. 

Anonymkode: 0d6b4...4e7

Hva mener du? Jeg lurer oppriktig på hva folk tenker her, så kan du utdype? 

TS

• Liker 1
Skrevet

Jeg er for abort, og det er bedre at tar abort enn at et barn blir oppvokst i en dårlig barndom pga foreldre som ikke har tid til barnet eller et barn som ikke var ønsket. Barnet skal jo og ha en fremtid, er eventuelt bedre å ta abort om en føler for det, enn at barnet i fremtiden enddr opp arbeidsløs og ufør... 

Anonymkode: 99c17...5c8

Skrevet

For meg er det to vidt forskjellige ting. Dersom noen velger abort er det et valg de har tatt fordi det passer ikke inn i livet deres. De som velger å bære frem et barn har derimot et ønske om å beholde barnet. Hvorfor skal ikke det reddes? 

Anonymkode: b5bc4...c91

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For meg er det to vidt forskjellige ting. Dersom noen velger abort er det et valg de har tatt fordi det passer ikke inn i livet deres. De som velger å bære frem et barn har derimot et ønske om å beholde barnet. Hvorfor skal ikke det reddes? 

Dette!

+ at jeg skiller mellom et embryo/ tidlig foster og en baby som kanskje kunne overlevd om det kom ut.

Anonymkode: 0dcbe...1cd

• Liker 1
Skrevet

I tilfelle det var uklart, det jeg sikter til er at mange ser på gravide kvinner som på en måte mer verdi enn andre mennesker pga det ekstra livet, og dermed som viktig å prioritere i en situasjon der man kanskje ikke rekker å redde alle. Personlig er jeg ikke helt for abort, så jeg er enig i at barnet/fosteret i magen bør ha en betydning. Så lurer jeg på hvor mange av dere som er for abort som også ser det sånn, og eventuelt som ser det på en annen måte? Og dersom dere ser det sånn, hva er deres logikk? Logikken blir jo ikke lik som for oss som ikke er for abort, da de fleste av oss ser på fosteret i magen som verdifullt, uavhengig av om det er ønsket, og andre faktorer.

Blir det forskjell for dere som er for abort, på om den gravide bør prioriteres og har mer verdi, dersom barnet ikke er ønsket og abort vurderes? Eller med tanke på hvor tidlig/sent man er kommet i svangerskapet?

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg er for abort, og det er bedre at tar abort enn at et barn blir oppvokst i en dårlig barndom pga foreldre som ikke har tid til barnet eller et barn som ikke var ønsket. Barnet skal jo og ha en fremtid, er eventuelt bedre å ta abort om en føler for det, enn at barnet i fremtiden enddr opp arbeidsløs og ufør... 

Anonymkode: 99c17...5c8

Dette vet jeg at mange som er for abort mener, men det er ikke helt dwt jeg spør om :)

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg sier ikke at det ikke skal reddes, men du er altså for abort og synes at det er viktig å redde gravide. Synes du de er like viktige å redde som andre, i en situasjon der man ikke har kapasitet til alle, eller mer viktige pga barnet? Hvis du synes de er mer viktige, hva er din begrunnelse, i og med at du er for abort, og da antageligvis ikke ser på et foster som så veldig mye verdt i seg selv? (Dersom din mening er annerledes så kan du irettesette meg). 

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Dette!

+ at jeg skiller mellom et embryo/ tidlig foster og en baby som kanskje kunne overlevd om det kom ut.

Anonymkode: 0dcbe...1cd

Tenker du at man bør prioriere å redde gravide, mer dersom man er kommet lenger i svangerskapet? 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...