Gå til innhold

Hvor mye ekstra koster barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

For oss har vi hvert fall spart mye på å være så heldige å arve klær. Kjøpt mye brukt også på FINN som f.eks vogn. Vi tok også i bruk alle gratispakkene man får som gravid, samt bleiekort på KIWI. Det kortet kan du også bruke på bind/tamponger :)

Prøvde spare penger ved å bruke tøybleier, men det ble litt pes for oss. Men det er en mulighet for de som orker å holde på med det :)

Synes babystadiet var billig, når man kommer i barnehage så kreves det jo en del skift, uteklær, ull, muligens sovevogn osv, så blir litt dyrere. Et annet tips er at man kan bytte inn oppbrukte Bergans klær for noen kr pant i butikkene deres.

Nå har vi bare et barn da foreløpig, så vi sparer på en del brukbart klær og utstyr til nestemann. Kan være greit så man slipper å kjøpe altfor mye nytt igjen om man skal ha flere. 

Barnet vårt er snart 3 år, så er en stund til komf og fritidsaktivitetsalder. Men det er i hvert fall den infoen jeg har til nå 😊

Anonymkode: f37ba...a51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å nevne at vi bodde i en 60kvm i starten og flytta til 90kvm etter barnet ble 1 år. Greit at barnet får god plass når det begynner å gå. Nå sparer vi til hus

Anonymkode: f37ba...a51

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Nå ble jeg enda mer sikker på at jeg ikke skal ha barn 😂 om jeg får mer mas om barn nå så skal jeg svare at jeg ikke har råd! 😂 er ufør og får 200 000 i året, og et barn koster 100 000?? Jeg har ikke sjangs 😂

Anonymkode: 20f3e...fb4

Er vel ikke bare økonomien som hindrer uføre i å få barn?

Anonymkode: c1556...72f

• Liker 1
Skrevet

Barn koster sånn ca. alt du har, og er verdt hver eneste krone.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi har en 4 åring og en 1 åring. Koster oss 5700 i barnehage i mnd. Sikkert 1500-2000 i mat, boliger litt vanskelig å si, vi hadde nok bodd noe trangere uten barn, men ikke SÅ mye. Fritidsaktiviteter er foreløpig 700 i mnd, men det øker nok. Klær ig utstyr 500 -1000 i mnd. 

Anonymkode: a4ead...79d

Jammen dyrt med 2 barn .12000kr i måneden.

Anonymkode: c1556...72f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det koster mer enn 1,4mill for de fleste.

Så, som 2-barnmor kan jeg si en ting: Droppe hele greiene.

Livet er så kort, bruk tiden deres fornuftig. Livet stopper opp når du minst venter det, lev livet! Ikke bli en slave av et barn, det er et prosjekt som aldri tar slutt....sukk.

Velg friheten og livet.

Anonymkode: 3725c...724

Er barna dine tvillinger? For hvis ikke skjønner jeg ikke at du valgte å få én til etter førstemann. 

Anonymkode: 57cac...ebd

Skrevet

Min erfaring: minst 5 tusen i mnd uansett alder. Jeg og mannen koster oss mye mer, så dette er småpenger i forhold til hva man får igjen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Sove døgnet rundt om jeg er syk. Jobbe overtid på sparket. Spontane restaurantbesøk med venner etter jobb. Være leeenge oppe og sove lenge. Dra på shoppingtur når jeg får lyst. Storbyferier med champagnelunsj. Dagfylla på 17.mai. Bruke pengene mine på klær jeg har lyst på og ikke nye goretex-sko til barnet. Jeg kunne fortsatt. Det er klart, en del av dette kan barn være med på. Men det hadde ikke vært helt innfor, eller hyggelig.

Jeg har også en liten håndfull barn, og det er absolutt verdt det. Men jeg hadde hatt et ganske kjedelig barnløst liv, om barna kunne blitt med på alt😉

Sånn til det ts spør om. Snakk med noen du kjenner med barn og lignende økonomi til dere, og sett opp et budsjett. Klær og utstyr kan kjøpes brukt og billig. Men barnehage, sfo, «elektronikk» og fritidsaktiviteter er kostbart. 

Anonymkode: be60a...6f7

Alt dette du nevner er fortsatt fult mulig, så lenge man er to om barnet. Kanskje litt rart å droppe barnetoget for fylla, men alt annet går fint i ny og ne. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har to barnehagebarn. Bhg koster 6700, klær og utstyr ca 500-2000 (varierer veldig), mat ca 2000. Babyperioden var billig sammenliknet med nå. Vi arvet og kjøpte brukt. Ammet i tillegg begge babyene. Aner ikke hva mme koster, men regner med vi sparte en del der. Barna koster mest fra de starter barnehage til de er ferdig med SFO ser jeg for meg... Selv om fritidsaktiviteter, lommepenger ect også koster mye etter hvert... 

Per i dag bruker vi ca 10000 i mnd på barna 💸💸💸

Anonymkode: 239c7...282

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...