AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #1 Skrevet 31. desember 2020 Jeg er vant til å være alene og det går vel greit det. Men til og med jeg har kjent på vonde følelser dette året. Julehøytiden er en belastning, for det gir rom for ettertanke. Stillheten blir veldig nærgående uansett hva jeg gjør. Om jeg ser en film eller har musikk på full guffe. Eller lager favorittmaten min. Jule-ensomheten gjennomsyrer alt. Jeg kommer ikke unna å tenke på jula i barndommen som var så vakker. Forventningene, gleden, alle luktene, familien samlet. Det er mange år siden. Jeg har tenkt at jeg skal greie meg selv, men med corona kommer den vonde sannhet frem. Plutselig blir man syk, og man må ha mat. Jeg kjente på en voldsom skam da jeg ringte Frivillig sentralen og spurte om hjelp til handling der. Han som var snill å hjelp meg der var en engel. Men jeg kjenner meg hjelpesløs og dum. Jeg vet jeg er alene, men corona har på en måte lagt til en tjukk strek under ordet "alene". Man skal være så få, og kun med de nærmeste. Man blir valgt bort overalt, til og med når man kommer og spør om å få bli med så er det "nei". 17.mai og andre merkedager. Alle aktivitetene mine er stengt pga corona, eller lagt ned pga corona. Det har gått greit tidligere fordi jeg har vært vant. Men corona og bli syk ga meg en oppvekker. Hva når jeg ikke klarer meg selv lenger og er avhengig av hjelp. Der hvor andre får hjelp av familie og venner må jeg gå med lua i hånda og trygle om hjelp hos organisasjoner og frivillighet. Jeg misliker jula og nyttårsaften for jeg blir påminnet hvor jeg har havnet i livet. Men kanskje klarer jeg denne nyttårsaften å tenke litt over livet, tenke om det er justeringer jeg kan gjøre for å ikke sitte aleine neste jul eller om det er håpløst for slike som meg. Anonymkode: 8138a...959 17
twitter Skrevet 31. desember 2020 #2 Skrevet 31. desember 2020 Jeg synes du virker veldig reflektert, og ikke minst som en meget hyggelig person. Har dessverre ingen gode råd å komme med, men håper du får til å bygge deg et lite sosialt nettverk i 2021. Det må jo være flere enn deg som sitter i denne situasjonen. Ønsker deg et riktig godt nyttår❤ 12
Hengebuksvinet Skrevet 31. desember 2020 #3 Skrevet 31. desember 2020 Sender en luftklem. Prøv å snu hodet litt, til å tenke at vi er heldige som har frivilligsentralen. Jeg vet det er vanskelig, men man kommer lengst med å prøve å tenke positivt. I år er det mange som har vært mindre sosiale, og julen er kanskje blitt ennå mer en familiehøytid enn før? Har kjent litt på det selv, da mannen min er borte i jula i år. Men er også takknemlig for at jeg har familie og barn. Og husk at ting kan snu. Jeg har fått flere, gode venninner i voksen alder.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #4 Skrevet 31. desember 2020 Hvorfor er du alene tror du? Anonymkode: 923b7...df9
Hengebuksvinet Skrevet 31. desember 2020 #5 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor er du alene tror du? Anonymkode: 923b7...df9 Er du også alene? Siden du føler for å skrive noe sånt til en du ikke kjenner? Uansett. Ting kan snu! Dette er en dag mange bruker til ettertanke, og så ser alt plutselig litt lysere ut i morgen. 7
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #6 Skrevet 31. desember 2020 2 hours ago, SS said: Er du også alene? Siden du føler for å skrive noe sånt til en du ikke kjenner? Uansett. Ting kan snu! Dette er en dag mange bruker til ettertanke, og så ser alt plutselig litt lysere ut i morgen. Takk, det er det jeg går å håper på. Jeg har vært rusfri i over 5 mnd uten at jeg har fått noe støtte eller godord fra noen, jeg har fått det til på egenhånd til tross for at støtteordningene mine har vært stengt. Jeg vil bruke denne nyttårsaften til å feire at dette blir mitt første nyttår på vel 20 år hvor jeg er helt klar og frisk 1.januar og ikke rusa. Det er stort for meg men også sårt fordi jeg er alene og ingen jeg kan si det til. Derfor skriver jeg det her, er godt å vite at kanskje noen leser dette og sender meg en tommel opp i tankene. Riktig godt nyttår alle sammen. Anonymkode: 8138a...959 15
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #7 Skrevet 31. desember 2020 Jeg er også alene. Har vært alene i mange år egentlig. Men det som er spesielt vanskelig for meg er at jeg ikke har fått en eneste «God Jul» melding i år. Mobilen har vært stille i minst 10 dager. Jeg eksisterer liksom ikke. Om noe skulle skje med meg nå, ingen ville lagt merke til det. Det er trist, men også lærerikt. Ja, vi er helt alene. Anonymkode: cfd83...84d 10
Hengebuksvinet Skrevet 31. desember 2020 #8 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takk, det er det jeg går å håper på. Jeg har vært rusfri i over 5 mnd uten at jeg har fått noe støtte eller godord fra noen, jeg har fått det til på egenhånd til tross for at støtteordningene mine har vært stengt. Jeg vil bruke denne nyttårsaften til å feire at dette blir mitt første nyttår på vel 20 år hvor jeg er helt klar og frisk 1.januar og ikke rusa. Det er stort for meg men også sårt fordi jeg er alene og ingen jeg kan si det til. Derfor skriver jeg det her, er godt å vite at kanskje noen leser dette og sender meg en tommel opp i tankene. Riktig godt nyttår alle sammen. Anonymkode: 8138a...959 Stor tommel opp. Og de beste ønsker for 2021. 4
Hengebuksvinet Skrevet 31. desember 2020 #9 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er også alene. Har vært alene i mange år egentlig. Men det som er spesielt vanskelig for meg er at jeg ikke har fått en eneste «God Jul» melding i år. Mobilen har vært stille i minst 10 dager. Jeg eksisterer liksom ikke. Om noe skulle skje med meg nå, ingen ville lagt merke til det. Det er trist, men også lærerikt. Ja, vi er helt alene. Anonymkode: cfd83...84d Trist. Men ting kan snu. Heier på deg i 2021. 2
SoWhat? Skrevet 31. desember 2020 #10 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Takk, det er det jeg går å håper på. Jeg har vært rusfri i over 5 mnd uten at jeg har fått noe støtte eller godord fra noen, jeg har fått det til på egenhånd til tross for at støtteordningene mine har vært stengt. Jeg vil bruke denne nyttårsaften til å feire at dette blir mitt første nyttår på vel 20 år hvor jeg er helt klar og frisk 1.januar og ikke rusa. Det er stort for meg men også sårt fordi jeg er alene og ingen jeg kan si det til. Derfor skriver jeg det her, er godt å vite at kanskje noen leser dette og sender meg en tommel opp i tankene. Riktig godt nyttår alle sammen. Anonymkode: 8138a...959 Jeg leser og gir deg absolutt tommel opp. Du er tøff! Godt nytt år 🙂 4
SoWhat? Skrevet 31. desember 2020 #11 Skrevet 31. desember 2020 SS skrev (6 timer siden): Sender en luftklem. Prøv å snu hodet litt, til å tenke at vi er heldige som har frivilligsentralen. Jeg vet det er vanskelig, men man kommer lengst med å prøve å tenke positivt. I år er det mange som har vært mindre sosiale, og julen er kanskje blitt ennå mer en familiehøytid enn før? Har kjent litt på det selv, da mannen min er borte i jula i år. Men er også takknemlig for at jeg har familie og barn. Og husk at ting kan snu. Jeg har fått flere, gode venninner i voksen alder. Jeg er også den som tenker positivt. Men vi kan faktisk ikke be andre gjøre det samme. Vi må kunne tillate oss selv og andre å være i det minste tankefulle. Ser på det som det og ikke negativitet. 3
Gjest Maxwell Skrevet 31. desember 2020 #12 Skrevet 31. desember 2020 Det lærte jeg lenge før korona.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #13 Skrevet 31. desember 2020 Alle står jo helt alene, derfor viktig å bli sterk og selvstendig. Eneste du kan stole på i livet er deg selv, ingen andre. Eneste du skal tro på, er deg selv. Anonymkode: c4e4b...966 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #14 Skrevet 31. desember 2020 Til ts og alle dere andre som er alene i julen og på nyttårsaften....sender dere en stor klem 🤗 Jeg er i samme situasjon. Julen og høytider generelt, er vanskelig. "Vennene" jeg har i i hverdagen ser meg ikke når det kommer til å dager som feks, nyttårsaften. Det kommer ingen invitasjon eller en sms med ønske om godt nyttår. Kunne selvfølgelig tatt inititativ selv, men det er noe med det, når du føler at du presser deg på. Du er ikke blandt de som står på listen over hvem som skal inviteres, corona eller ei. Vi får gjøre det beste utav det. Selv har jeg laget meg god middag og koser meg med ett glass vin. Sitter i kosebuksen og skal bare slappe av i mitt eget selskap. Prøve å holde meg våken til klokken slå 24. Anonymkode: b8ab3...f8e 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #15 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Til ts og alle dere andre som er alene i julen og på nyttårsaften....sender dere en stor klem 🤗 Jeg er i samme situasjon. Julen og høytider generelt, er vanskelig. "Vennene" jeg har i i hverdagen ser meg ikke når det kommer til å dager som feks, nyttårsaften. Det kommer ingen invitasjon eller en sms med ønske om godt nyttår. Kunne selvfølgelig tatt inititativ selv, men det er noe med det, når du føler at du presser deg på. Du er ikke blandt de som står på listen over hvem som skal inviteres, corona eller ei. Vi får gjøre det beste utav det. Selv har jeg laget meg god middag og koser meg med ett glass vin. Sitter i kosebuksen og skal bare slappe av i mitt eget selskap. Prøve å holde meg våken til klokken slå 24. Anonymkode: b8ab3...f8e Er det venner da? Anonymkode: cfd83...84d
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #16 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det venner da? Anonymkode: cfd83...84d Nei, det er jo akkurat det...derfor jeg skrev "venner". Her trengs nok en opprydning, dessverre. Anonymkode: b8ab3...f8e
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #17 Skrevet 31. desember 2020 Det visst jeg lenge før 2020, men jeg kjenner i alle fall at etter dette året kommer jeg ALDRI til å gå inn i noen former for meningsløse relasjoner. Menn som bare vil ha sex og venner som bare er godværsvenner er jeg HELT ferdig med etter dette året. Og jeg håper mennesker som bruker andre sånn: blir jævlig ensom etter dette året. Anonymkode: 84822...e47 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #18 Skrevet 31. desember 2020 Men... De dere beskriver som "venner". Sikker på at ikke de også tar det rolig? Jeg har mange rundt meg i hverdagen som jeg ikke er med i høytider. Det er for mange familietid Anonymkode: 0578f...eb5 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #19 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er også alene. Har vært alene i mange år egentlig. Men det som er spesielt vanskelig for meg er at jeg ikke har fått en eneste «God Jul» melding i år. Mobilen har vært stille i minst 10 dager. Jeg eksisterer liksom ikke. Om noe skulle skje med meg nå, ingen ville lagt merke til det. Det er trist, men også lærerikt. Ja, vi er helt alene. Anonymkode: cfd83...84d Så utrolig trist å lese. Har du ikke foreldre eller søsken heller? Sender en god jul klem på etterskudd og godt nyttår☺️ Anonymkode: f7949...d93 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #20 Skrevet 31. desember 2020 Var to ukjente tilfeldige forbipasserende som ønsket meg godt nyttår når jeg stod ute alene å så nyttårsrakettene nå, det varmet utrolig mye ❤ ble rørt og gråt en tåre. Godt nyttår ❤ Anonymkode: 8138a...959 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå