AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #1 Skrevet 31. desember 2020 I jula har vi vært hos min bror og familie. 12 åringen der er så bortskjemt. Vi kom dit på Mandag før julaften og da hadde han fått seg en stasjonær pc og skjerm 17 000 kr. Forskudd på julegave. På lillejulaften kommer han og klager på at tastatur, mus og headsett er dårlig. Han hadde fått det fra en nabogutt som hadde kjøpt seg nytt utstyr. Så da kjører min bror ut å kjøper nytt som han fikk i julegave. Dette kostet 4500 kr. Gutten ble fornøyd han. Nå har jeg det beste sa han. På kvelden på julaften spurte han om å få kjøpe seg ett spill til 600 kr. Ja, det fikk han pluss 400 kr til noen penger å bruke i spillet. Den uken vi var der kjørte broren min ut 3 dager for å kjøpe burger, kebab og pizza til gutten når han hadde lyst på det. Dette kan ikke være sundt å få ja til alt han spørr om? Nå er mine barn veldig små så vi har ikke opplevd dette ennå. Anonymkode: bcdbf...da2
Momma Skrevet 31. desember 2020 #2 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette kan ikke være sundt å få ja til alt han spørr om? Anonymkode: bcdbf...da2 Den var enkel: Selvsagt er ikke det særlig sundt. 6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #3 Skrevet 31. desember 2020 Det det kommer mest an på er om foreldrene det gjelder har råd til det. Hvis de har det så skal du ikke blande deg. Uansett er det ikke nevneverdig du får gjort med det. Anonymkode: 9d8be...b41 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #4 Skrevet 31. desember 2020 Høres voldsomt ut, men om din bror har god økonomi så kan det hende at han synes det er enklere å bare gjøre dette enn å ta kampen om å si nei. Hva sier guttens mor da? Anonymkode: 0a70b...d63
Gjest Dævendøtte Skrevet 31. desember 2020 #5 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Gutten ble fornøyd han. Nå har jeg det beste sa han. Du skulle sagt at det stemmer overhodet ikke, det finnes mye bedre spillmaskiner enn det han har Neida, en ting er julegaven, men at broren din slipper alt han har i henda og reiser ut for å kjøpte mat, det synes jeg er verre. Spiser han ikke maten dere spiser?
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #6 Skrevet 31. desember 2020 Dævendøtte skrev (1 minutt siden): Du skulle sagt at det stemmer overhodet ikke, det finnes mye bedre spillmaskiner enn det han har Neida, en ting er julegaven, men at broren din slipper alt han har i henda og reiser ut for å kjøpte mat, det synes jeg er verre. Spiser han ikke maten dere spiser? Tror han er opptatt av å ha bedre enn vennene. Han ringte de og sa at pc var sånn og sånn og hadde det og det og den var drit bra 🤣 Han spiste middag med oss men så fikk han lyst på noe annen mat på kvelden Anonymkode: bcdbf...da2
Blondine94 Skrevet 31. desember 2020 #7 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): I jula har vi vært hos min bror og familie. 12 åringen der er så bortskjemt. Vi kom dit på Mandag før julaften og da hadde han fått seg en stasjonær pc og skjerm 17 000 kr. Forskudd på julegave. På lillejulaften kommer han og klager på at tastatur, mus og headsett er dårlig. Han hadde fått det fra en nabogutt som hadde kjøpt seg nytt utstyr. Så da kjører min bror ut å kjøper nytt som han fikk i julegave. Dette kostet 4500 kr. Gutten ble fornøyd han. Nå har jeg det beste sa han. På kvelden på julaften spurte han om å få kjøpe seg ett spill til 600 kr. Ja, det fikk han pluss 400 kr til noen penger å bruke i spillet. Den uken vi var der kjørte broren min ut 3 dager for å kjøpe burger, kebab og pizza til gutten når han hadde lyst på det. Dette kan ikke være sundt å få ja til alt han spørr om? Nå er mine barn veldig små så vi har ikke opplevd dette ennå. Anonymkode: bcdbf...da2 Jeg tenker at du ikke trenger legge nesa borti det. Plager det deg? Hvorfor isåfall ? 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #8 Skrevet 31. desember 2020 Hvorfor skal du bruke så mye tid og krefter på dette, TS? Anonymkode: 4fb5f...cf5 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #9 Skrevet 31. desember 2020 Ikke ditt problem! Anonymkode: 5b066...86e 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 31. desember 2020 #10 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror han er opptatt av å ha bedre enn vennene. Han ringte de og sa at pc var sånn og sånn og hadde det og det og den var drit bra 🤣 Han spiste middag med oss men så fikk han lyst på noe annen mat på kvelden Anonymkode: bcdbf...da2 Nå er riktignok bonussønn her i huset snart 15 år, men jeg ser det er nesten normalt at gutta har spillpc og tilbehør til godt over 20 000 kr. Bonussønn har oppgradert i tre år her i huset, alt han ønsker seg, er penger eller utstyr til spilling. Er nesten fælt, men hobbyer koster jo uansett penger. Og er det bedre å bruke tusenlapper hvert år på feks skiutstyr enn gaming? Er guttungen snill og grei da? Oppfører seg pent?
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #11 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor skal du bruke så mye tid og krefter på dette, TS? Anonymkode: 4fb5f...cf5 Hun brukte vel omtrent like mye tid og krefter som du brukte på å skrive ditt innlegg. Hvorfor brukte du tid og krefter på å være spydig mot en vilt fremmed midt i jula? Jeg regner med at du som alle andre voksne i samfunnet er vel kjent med begreper som grensesetting, forbrukersamfunn, oppdragelse, bortskjemte barn mm, samt har hørt og sett diskusjoner rundt dette før. Anonymkode: 42d0f...49a 6
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 31. desember 2020 #12 Skrevet 31. desember 2020 Det er oppskriften på en bortskjemt unge.
Nymerïa Skrevet 31. desember 2020 #13 Skrevet 31. desember 2020 Tante Marge? Nei, jeg hadde ikke behandlet barna mine slik. Men har du egentlig noe med det? 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #14 Skrevet 31. desember 2020 Dævendøtte skrev (9 minutter siden): Nå er riktignok bonussønn her i huset snart 15 år, men jeg ser det er nesten normalt at gutta har spillpc og tilbehør til godt over 20 000 kr. Bonussønn har oppgradert i tre år her i huset, alt han ønsker seg, er penger eller utstyr til spilling. Er nesten fælt, men hobbyer koster jo uansett penger. Og er det bedre å bruke tusenlapper hvert år på feks skiutstyr enn gaming? Er guttungen snill og grei da? Oppfører seg pent? Oppfører seg pent ja. Men hvis han en gang får nei, så sutrer han og maser Anonymkode: bcdbf...da2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #15 Skrevet 31. desember 2020 Bør bytte navn på han til Dudleif og la han besøke sjokoladefabrikken først som sist. For det er i den rettningen de sender han uansett. Anonymkode: 74f94...b80 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #16 Skrevet 31. desember 2020 Kjenner meg igjen, en gutt i familien får også alt hn peker på, gjennom hele oppveksten, men han manglet opplevelser da. Når han var mindre fikk han ikke opplevelser som svømmehall, strandtur, skogsturer osv. For foreldrene gadd ikke, de har hele veien bare kjøpt ting til han. Opplever han som litt ensom og lite praktisk av seg. Bedre å gi ungene opplevelser og tid sammen spør du meg. Kanskje det er tilfellet her også.. Anonymkode: 11a03...fc3 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #17 Skrevet 31. desember 2020 Jeg tenker at hadde han vært riktig bortskjemt så hadde han fått ps og utstyr til mye mer enn det beløpet ts skisserer.... Utstyret han hadde fått av nabogutten funka ikke (det var vel en grunn til at nabogutten hadde kjøpt nytt, da..), men han har tydligvis ikke et krav om at alt må være nytt.... Anonymkode: 19279...4ae 1
Gjest byråkrati Skrevet 31. desember 2020 #18 Skrevet 31. desember 2020 Jeg skjønne rikke vitsen med å lage en tråd om det. Er ikke noe du kan gjøre alikevel. Annet enn å ukke og uffe deg. Men hva er vitsen med det? Føles det bra?
Gjest WhisperingWind Skrevet 31. desember 2020 #19 Skrevet 31. desember 2020 (endret) Om han spiste felles middag og fikk lyst på noe digg senere på kvelden i julen og far tilbyr å hente ser jeg ikke helt problemet? At ungen blir bortskjemt i julen betyr jo ikke at det er sånn resten av året? Om gaming er en stor hobby for ungen og foreldrene har god råd så er det jo greit å investere i en skikkelig pc med utstyr. Er jo noe en har i noen år. Uansett ser jeg ikke hvorfor dette er din sak? Endret 31. desember 2020 av WhisperingWind
Gjest Dævendøtte Skrevet 31. desember 2020 #20 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Oppfører seg pent ja. Men hvis han en gang får nei, så sutrer han og maser Anonymkode: bcdbf...da2 Det er ikke en god egenskap. Bonussønn har samme egenskap, men ikke hos oss, kun hos moren sin. Som han sier, maser jeg nok og gråter litt, så får jeg akkurat det jeg peker på. Dog skal det sies at han ikke får pc til 20 000 etter mas, men andre "småting". Alt fra penger til milkshake og nyere mobil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå