Gå til innhold

På shopping omkledd som dame - fare for å bli gjenkjent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en mann som liker å kle meg som dame (transvestitt). Til daglig går det mest i dameundertøy, men av og til kler jeg meg om helt om som dame  fra innerst til ytterst, med både sminke og parykk. Jeg er nokså spedbygd og liten av vekst, så med silikoninnlegg både ‘her og der’, ser jeg nokså ekte ut, selv om man på nærmere hold vil se på ansiktet mitt at jeg er en mann. 

Jeg er ikke åpen om min ‘interesse’ til noen andre enn min samboer, og vil helst holde det slik. Derfor går jeg ikke omkledd som dame i eget nærområde. Vi pleier imidlertid å ta oss noen langhelger i andre byer (både innen- og utenlands), og da benytter jeg som regel sjansen til å kle meg om og går ut sammen med min samboer.  Siden det nå ikke er aktuelt å reise på en stund, og ‘trangen’ til å gå ut som dame blant folk er økende, tenkte jeg at jeg kan ta en handletur til nabobyen. Selv om sjansen på å treffe bekjente er tilstede, vil jeg jo tro at det ikke er så lett å kjenne meg igjen når jeg både er sminket, bruker parykk og ikke minst har munnbind.

Samboeren min er ikke helt enig og synes det er for risikabelt og at folk vil kunne kjenne meg igjen på øynene. Jeg synes det høres merkelig ut, men vil gjerne høre andres tanker. Risikerer jeg virkelig å bli gjenkjent når jeg er ‘masker’ på denne måten? 

Anonymkode: 6121e...2a9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fantastisk samboer du har ❤️😊

• Liker 9
Skrevet

Du må legge ut bilder hvis vi skal ha sjans til å si noe fornuftig om det. 

• Liker 1
Skrevet

Syns du skal respektere din samboer. Hvis du "må" kle deg ut som en dame og vise deg blant folk, så må du enda lenger bort. Ikke bare til nabobyen, men mange timer vekk. For å vise at du respekterer din samboer, som åpenlyst ikke ønsker at du skal bli sett. 

Anonymkode: e3d4d...142

• Liker 7
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Samboeren min er ikke helt enig og synes det er for risikabelt og at folk vil kunne kjenne meg igjen på øynene. Jeg synes det høres merkelig ut, men vil gjerne høre andres tanker. Risikerer jeg virkelig å bli gjenkjent når jeg er ‘masker’ på denne måten? 

Ingen kommer til å kjenne deg igjen, i hvert fall ikke med munnbind og parykk. Kjør på :) 

Skrevet

Svært lite sannsynlig at du blir gjenkjent, spesielt hvis du drar alene.

Anonymkode: cf56f...fb8

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror heller ikke du vil bli gjenkjent , med mindre du er sammen med din samboer og treffer noen dere begge kjenner. Da er det nok mulig å kjenne deg igjen på øynene (som din samboer sier). Er du alene er nok muligheten mikroskopisk. 

Jeg synes imidlertid som flere andre at du burde respektere din samboers ønske. Hun er nok allerede mer tolerant enn de fleste. Med det mener jeg absolutt ikke at du gjør noe galt 👍

• Liker 3
Skrevet

Takk for gode svar. Vi ble enige om at jeg sminker meg litt ekstra rundt øynene i helgen og tar på meg munnbind, så ser hun selv hvordan det ser ut. Jeg er klar over at jeg har en fantastisk samboer, og kommer ikke til å presse på eller dra uten at hun er komfortabel med det. Det vil uansett ikke være aktuelt å dra sammen med henne - da vil jeg fort bli avslørt.

• Liker 3
Skrevet

Jeg klarer knapt å kjenne igjen fork jeg kjenner når de har munnbind på. Og det er midtvinter, så folk er pakket inn i tjukke klær, luer og skjerf. Man kan ikke se kroppen til noen. 

Anonymkode: e3e7c...a07

• Liker 1
Skrevet

Hør på samboeren din. 

Anonymkode: 0bdd9...e40

• Liker 1
Skrevet

Tenker det har litt med hvilken stil du har som dame. Er du rimelig nøytral og hverdagslig, er det mindre sjanse til at noen ser to ganger på deg. Men, er du av typen som kler deg litt over toppen, når du er dame, vil mange kikke en ekstra gang. Og, faren for å bli gjenkjent øker. Skjønner du begynner å ha en trang til å få være deg selv, men gå for en litt casual look! Og, hør på kjæresten din, hun er for verdifull til å skusle bort.

• Liker 2
Skrevet

Du blir ikke gjenkjent nei. 

Tok på meg knall rød parykk engang. Hadde ellers samme vinterjakke og sko ol som jeg alltid går i. 3 av venninnene mine satt overfor meg på bussen i 15 minutter og fikk sjokk når jeg tok av parykken etter at vi gikk av på samme stopp. Dette var før korona og munnbind 

Anonymkode: fb655...168

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor dette behovet for å bli sett av folk på gata ? Føler du noen anerkjennelse fra det ?

Hvorfor ikke leve som deg selv fullt ut, gå ut som mann eller dame der du bor nå. Være deg selv. Ta en prat med samboeren, enten er hun med deg uansett eller så drar hun. 

Kan ikke være sunt, denne frykten for å bli gjenkjent, ha en samboer som er flau over deg når du er deg selv i dame klær.

Livet er for kort. Vær deg selv hele tiden og gi faen i hva andre tenker om det.

Anonymkode: 8bc83...59d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er samboeren din mann eller kvinne? 

Anonymkode: b7579...b2e

AnonymBruker
Skrevet

Er jo bare å kjøre på hvis du ønsker det men er du redd for å bli oppdaget så er det kanskje ikke så smart. Vi har et par menn som går ut som kvinner i byen her og alle er i variabel størrelse fra tjukk til tynn, uansett det er veldig klart å tydelig at de er menn som har kledd seg ut. Og det er faktisk ikke så vanskelig å kjenne folk igjen til tross for munnbind altså...

Så som sagt så tenker jeg at så lenge det ikke er krise om noen kjenner deg igjen så bare kjører du på. :) 

Anonymkode: e947d...e2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...