AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #1 Skrevet 31. desember 2020 Om det er bekjente, venner, familie eller andre du omgås. Så har det vært hendelser der kjæresten ikke går overens med de. Hvordan forholde seg til slikt? Anonymkode: 2f97e...90c
Gjest Dævendøtte Skrevet 31. desember 2020 #2 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Om det er bekjente, venner, familie eller andre du omgås. Så har det vært hendelser der kjæresten ikke går overens med de. Hvordan forholde seg til slikt? Anonymkode: 2f97e...90c Hva slags hendelser, er stor forskjell på hvordan hendelsene har skjedd, har det vært vold, alkohol, sjalusi osv. Eller at noen har oppført seg dritt mot kjæresten og den har bare forsvart seg. Er det kjæresten eller "de andre" som har vært dust? Det er ganske vesentlig for hvordan jeg forholder meg til kjæresten min. Eller "de andre".
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #3 Skrevet 31. desember 2020 Tilleggs: kjæresten min kan i blant si at han ikke liker den eller den. Kan også si at han ikke vil ha den personen hjem til oss eller rundt barnet. Så tilslutt får jeg beskjed om at jeg velger selv om jeg vil omgås de. Da blir det jo til at jeg ikke gjør det. Men så har jeg med god grunn sagt det samme tilbake og da er det ikke så greit. Det virker som om dette er ok når det kommer fra han, men ikke fra meg. Anonymkode: 2f97e...90c
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #4 Skrevet 31. desember 2020 Dævendøtte skrev (Akkurat nå): Hva slags hendelser, er stor forskjell på hvordan hendelsene har skjedd, har det vært vold, alkohol, sjalusi osv. Eller at noen har oppført seg dritt mot kjæresten og den har bare forsvart seg. Er det kjæresten eller "de andre" som har vært dust? Det er ganske vesentlig for hvordan jeg forholder meg til kjæresten min. Eller "de andre". Kan være ei venninne med litt andre meninger enn han. Kan være noen i min familie som han bare aldri har likt. Jeg hadde flere venninner før, men han hadde meninger om alle de. For meg ble det vanskelig å fortsette vennskapene når jeg vet at han ble litt grinete av at jeg var med de. Anonymkode: 2f97e...90c
Gjest Dævendøtte Skrevet 31. desember 2020 #5 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan være ei venninne med litt andre meninger enn han. Kan være noen i min familie som han bare aldri har likt. Jeg hadde flere venninner før, men han hadde meninger om alle de. For meg ble det vanskelig å fortsette vennskapene når jeg vet at han ble litt grinete av at jeg var med de. Anonymkode: 2f97e...90c Hva tenker du selv? Føles det riktig at din kjæreste skal skvise ut dine venner? Eller er han litt sjalu og kontrollerende? Ville aldri latt kjæresten min diktere hvem jeg skulle være sammen med, hvorfor blir det vanskelig å fortsette vennskapene, kan du ikke treffe de når kjæresten din gjør andre ting? Han trenger jo ikke være med og møte folk han ikke liker.
Nymerïa Skrevet 31. desember 2020 #6 Skrevet 31. desember 2020 Dette er ikke noe godt tegn. En ting er at det er en masse folk han bare ikke liker. En annen sak, og dette er verre, er at han ikke holder det for seg selv av respekt for deg som setter pris på disse personene. Jeg synes du skal være årvåken nå på hva dette egentlig handler om. I verste fall prøver han å kontrollere deg på en ganske usunn måte. 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #7 Skrevet 31. desember 2020 Det er ei venninne han ikke har klart å skvise ut, jeg tviholdt på henne. Nå er det slik at om jeg skal reise til de, så er det alltid uten han. Selv om han er venn med mannen hennes! Anonymkode: 2f97e...90c
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #8 Skrevet 31. desember 2020 NymeriaRhoynar skrev (Akkurat nå): Dette er ikke noe godt tegn. En ting er at det er en masse folk han bare ikke liker. En annen sak, og dette er verre, er at han ikke holder det for seg selv av respekt for deg som setter pris på disse personene. Jeg synes du skal være årvåken nå på hva dette egentlig handler om. I verste fall prøver han å kontrollere deg på en ganske usunn måte. Jeg sa det samme tilbake til han om en ustabil venn han har. Har skrevet en tråd om han som behandler meg ufint og er innom minst 3 ganger i uken. Men da ble samboer bare sint på meg, for at jeg "ber han velge." Jeg svarte han at nå sier jeg bare det du sa om mine venner. Han avslutter med at "Ja, men jeg ba deg om å velge selv." Jeg sier at jeg gjør nøyaktig det samme så får han ta det som han vil. Der stoppet samtalen pga jobb, så jeg vet ikke ennå hva som skjer med det. Anonymkode: 2f97e...90c
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #9 Skrevet 31. desember 2020 Dævendøtte skrev (4 minutter siden): Hva tenker du selv? Føles det riktig at din kjæreste skal skvise ut dine venner? Eller er han litt sjalu og kontrollerende? Ville aldri latt kjæresten min diktere hvem jeg skulle være sammen med, hvorfor blir det vanskelig å fortsette vennskapene, kan du ikke treffe de når kjæresten din gjør andre ting? Han trenger jo ikke være med og møte folk han ikke liker. Jeg syns det er vanskelig å være med noen han misliker. Jeg ble god venninne med svigerinne f.eks, fruen til hans bror. Han har aldri likt henne så nå er jeg ikke med henne mer. Han maste så mye rundt det da vi begynte å henge sammen, så det blir så slitsomt. Anonymkode: 2f97e...90c
Nymerïa Skrevet 31. desember 2020 #10 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg sa det samme tilbake til han om en ustabil venn han har. Har skrevet en tråd om han som behandler meg ufint og er innom minst 3 ganger i uken. Men da ble samboer bare sint på meg, for at jeg "ber han velge." Jeg svarte han at nå sier jeg bare det du sa om mine venner. Han avslutter med at "Ja, men jeg ba deg om å velge selv." Jeg sier at jeg gjør nøyaktig det samme så får han ta det som han vil. Der stoppet samtalen pga jobb, så jeg vet ikke ennå hva som skjer med det. Anonymkode: 2f97e...90c Dette høres ut som forholdet fra helvete. Du har min fulle sympati. 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #11 Skrevet 31. desember 2020 Han kan ofte kommentere hvilke venninner av han/damer til kompiser som kan være ok venner for meg. Han har hatt rett flere ganger så jeg føler at han er litt menneskekjenner. Et par av venninnene jeg hadde fra før var jo opp og ned. Da det skjedde en typisk "krangel" mellom oss så fikk jeg høre "hva var det jeg sa." Han sa flere ganger at hun ikke ville meg noe godt, at han ser at hun utnytter meg, etc. Da syns jeg det ble vanskelig. Dette var venninner jeg hang mest med pga fest. Anonymkode: 2f97e...90c
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #12 Skrevet 31. desember 2020 NymeriaRhoynar skrev (Akkurat nå): Dette høres ut som forholdet fra helvete. Du har min fulle sympati. Nå var det en situasjon etter en fest (vi var kun 4 stk) og jeg fikk beskjed av samboer om å ikke sende noe meldinger til den nye venninna. Når jeg fulgte dette så har det fulgt veldig mye drama. Så har han sagt at han sa jo hele veien at hun der ikke var noe venninne for meg. Jeg burde jo bare ha hørt på han, så hadde det ikke blitt drama. Anonymkode: 2f97e...90c
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #13 Skrevet 31. desember 2020 Hittil er jeg oppe i 5 venninner han misliker (gjennom flere år.) Og to familiemedlem. Anonymkode: 2f97e...90c
Gjest Dævendøtte Skrevet 31. desember 2020 #14 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg syns det er vanskelig å være med noen han misliker. Jeg ble god venninne med svigerinne f.eks, fruen til hans bror. Han har aldri likt henne så nå er jeg ikke med henne mer. Han maste så mye rundt det da vi begynte å henge sammen, så det blir så slitsomt. Anonymkode: 2f97e...90c Vel, leste svaret du skrev under også, dette høres egentlig ikke bra ut. Han bestemmer ikke hvem du skal være sammen med, en ting er om du løp ned dørene til eksen din, da kan jeg forstå at han sier i fra. Men dette handler om noen helt annet, han ønsker å ha kontrollen på deg og hvem du er sammen med. Du kan unnskylde ham med at han traff spikeren på hodet et par ganger, men det holder ikke mål. Det er sånt som skjer i livet og sånt du skal oppleve selv, ikke han som skal styre noe som helst. Sjekker han mobilen din?
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #15 Skrevet 31. desember 2020 Jeg er ofte redd for at han har rett, bare hun ene som jeg virkelig vet at er tvers gjennom god. Men hender at når jeg har pratet med gamle venninner på tlf, så forteller jeg han ikke om det. Jeg tror hun ene også forstår hvorfor vi ikke har kontakt mer. Ei jeg har kjent i 15 år, men ja, det er ofte mye drama rundt henne og hun har sterke meninger. Anonymkode: 2f97e...90c
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #16 Skrevet 31. desember 2020 Dævendøtte skrev (Akkurat nå): Vel, leste svaret du skrev under også, dette høres egentlig ikke bra ut. Han bestemmer ikke hvem du skal være sammen med, en ting er om du løp ned dørene til eksen din, da kan jeg forstå at han sier i fra. Men dette handler om noen helt annet, han ønsker å ha kontrollen på deg og hvem du er sammen med. Du kan unnskylde ham med at han traff spikeren på hodet et par ganger, men det holder ikke mål. Det er sånt som skjer i livet og sånt du skal oppleve selv, ikke han som skal styre noe som helst. Sjekker han mobilen din? Nei, har aldri hatt kode på min tlf og han sjekker aldri. Han sier at han vet hvor han har meg. Anonymkode: 2f97e...90c
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #17 Skrevet 31. desember 2020 Nå bor jeg 2 timer unna alt jeg kjente, men jeg ønsket meg også en ny start. Men jeg tør ikke bli kjent med folk her.. Anonymkode: 2f97e...90c
Gjest Dævendøtte Skrevet 31. desember 2020 #18 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, har aldri hatt kode på min tlf og han sjekker aldri. Han sier at han vet hvor han har meg. Anonymkode: 2f97e...90c Personlig synes jeg dette høres noe suspekt ut. Men mulig han har gode sider som veier opp for at han har stålkontroll på deg.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #19 Skrevet 31. desember 2020 Jeg har blitt sterkt frarådet en type trening i området her. Han vil heller skaffe meg treningsutstyr her hjemme, uansett pris, enn at jeg drar ut for å trene. Nå skal jeg stå på mitt for å kunne reise på den treninga uansett hva han sier. Men det blir utrolig tøft, som om dørstokkmila ikke var lang nok fra før. Anonymkode: 2f97e...90c
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #20 Skrevet 31. desember 2020 En annen ting jeg lurer på. Han sier at vi ikke har meldeplikt, men så fort jeg er ute av døra så lurer han på hvor jeg skal. Anonymkode: 2f97e...90c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå