Gå til innhold

Gravid og blir ikke kvitt soppinfeksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utrolig plagsomt. Det klør og jeg går og kjenner på ubehaget hele dagen. Har hatt det sånn i flere uker. Behandler med canesten men det blir ikke borte, bare lindrer. Er det flere som har hatt det sånn? Ble det borte etter fødsel?

Anonymkode: 63cfd...6e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Borte etter fødsel ja. HELDIGVIS. 

• Liker 1
Skrevet

Har du hørt med lege? 

Leste at det kan være litt større fare for rifter om man har soppinfeksjon.

Anonymkode: 936c8...732

Skrevet

Rifter under fødsel mener du? 

Har tatt det opp, men legen tar det ikke på alvor. Skal komme meg til gynekolog. Etter det jeg leser kan jeg ikke ta de sterke medisinene mot sopp, bare canesten, pga graviditeten.

Skrevet

Ja. Og kunne ikke ta noe annet enn canesten, men hadde god hjelp av multigyn som man får reseptfritt på apotek. Brukte dette hver dag og var symptomfri.

Anonymkode: 2a402...e19

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja. Og kunne ikke ta noe annet enn canesten, men hadde god hjelp av multigyn som man får reseptfritt på apotek. Brukte dette hver dag og var symptomfri.

Anonymkode: 2a402...e19

Takk for tipset! Det skal testes i dag. 

Skrevet

Jeg slet også lenge. Hadde gjentakende infeksjon lenge før jeg ble gravid. Jeg var hos lege i graviditeten, og fikk noen anbefalinger da. Hjalp lite. Men det forsvant etter fødsel og ikke hatt siden! 4 år siden nå

Anonymkode: 284bc...37e

Skrevet

Jeg fikk beskjed av gynekolog at jeg skulle bruke pevaryl (?) Krem med stikkpiller (men ikke bruke innføringshylse). Den må du sikkert spørre om, pleier å ligge bak disken på apoteket mange steder. 

Ellers fikk jeg beskjed om at diflucan som tas oralt fint kunne brukes som gravid dersom ingenting annet funker. Men dette var 2 uker før termin. 

Gynekolog høres fornuftig ut, så kan du få råd tilpasset hvor langt du er på vei og hva du allerede har prøvd :)

jeg fikk også beskjed av jordmor at jeg burde bli kvitt soppen før fødsel for å minimere sjansen for rifter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...