AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #1 Skrevet 30. desember 2020 Er hos svigerfamilie på juleferie og min svigerinne er helt uspiselig. 1. Hun hadde vært på hyttetur med en venninne i to døgn, og kom tilbake midt på dagen i går og skulle vaske klær. Jeg hadde rett før hun kom satt på en maskin, og da hun oppdaget at det var klær i maskinen ble hun lettere hysterisk og sa :"Jamen jeg skulle vaske klær! Dere måtte jo skjønne at jeg kom hjem i dag og skulle vaske klær? Hvorfor har dere sett på en maskin nå som jeg skulle vaske klær?" Ingen visste klokkeslettet hun skulle komme hjem. 2. I kveld var hun på besøk hos en venninne, og kl 23 ringte hun meg Jeg tok ikke telefonen fordi jeg var oppslukt av en film, dessuten skjønte jeg ikke hvorfor hun ringte meg når hun var på besøk hos en venninne. Hun ringte like etterpå sin sønn, fordi hun trengte noen til å hente seg. Da hun kom hjem etter å ha blitt hentet, ble hun rasende på meg fordi jeg ikke hadde tatt telefonen og begynte å bjeffe til meg. 3. Like etterpå kom hun inn i stuen og sa at jeg måtte skru over på Nyhetskanalen fordi hun skulle se på nyhetene. Jeg sa :"Nå sitter vi og ser på en film, Kanskje hun kan lese nyheter på iPaden? Hun spør ofte om ting og virker som hun er interessert i å føre en samtale, men med en gang jeg åpner munnen og begynner å fortelle, så bare snur hun seg bort, begynner med noe helt annet eller går ut av rommet. Hun spør ofte opp igjen og får ikke med seg hva man sier til henne, og når jeg sier at :"Dette har jeg fortalt deg for 10 minutter siden", så sier hun:" Ja jeg vet ikke, jeg gadd ikke å høre etter.." 🤔 Anonymkode: 47ce9...e32
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #2 Skrevet 30. desember 2020 Ikke i det hele tatt Anonymkode: e36d4...fbe 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #3 Skrevet 30. desember 2020 Hva tror du selv? Er dette virkelig noe å spørre om? Anonymkode: 84ff9...f56 11
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #4 Skrevet 30. desember 2020 Ikke normalt nei. Er det hos henne dere er på besøk eller er dere begge på besøk hos noen andre? Anonymkode: 8d287...2ef 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #5 Skrevet 30. desember 2020 Nei, det er ikke normalt. Men det høres ut som et menneske som er veldig "satt", tror ikke slike kommer til å endre seg. Jeg hadde bare prøvd å bare la det prelle av meg, bare la henne holde på og drite seg ut. Vil du fortsette å bli hos denne mannen så får dere bli enige om å være et annet sted neste jul hvis dette er måten hun feirer jul på hvert år. Anonymkode: 5ee9f...bb7 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #6 Skrevet 30. desember 2020 Eneste du kan få svar om er å spørre om det er noe som plager henne. Spør om det er noe som har hendt da du syntes hun oppfører seg annerledes. Er det overgangsalder tro? Er nok mye som kan skje med kroppen da 🤔 Anonymkode: 26ead...127 3
Rant Skrevet 30. desember 2020 #7 Skrevet 30. desember 2020 Hvorfor kan hun ikke vaske klær og se på nyheter i sitt eget hjem? Eller bor dere alle sammen hos svigers? 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #8 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke normalt nei. Er det hos henne dere er på besøk eller er dere begge på besøk hos noen andre? Anonymkode: 8d287...2ef Mine svigerforeldre /hennea foreldre. Ifølge min mann har hun alltid vært sånn. Hun er en dramaqueen som setter seg selv først, jeg synes at hun mangler totalt selvinnsikt. Det som er så merkelig er at når jeg prøver å snakke med henne så er hun så overrasket over "kritikken" hun får av meg, for det virker ikke som om noen andre sier noe til henne. Ts Anonymkode: 47ce9...e32 4
Brunello Skrevet 30. desember 2020 #9 Skrevet 30. desember 2020 Etter å ha lest en del på kvinneguiden, vil jeg egentlig si at dette er godt innenfor normal oppførsel i mange kretser. Men ikke blant de jeg kjenner. 6
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #10 Skrevet 30. desember 2020 Det er ikke normalt. Anonymkode: d561a...82f 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #11 Skrevet 30. desember 2020 Muligens ikke normalt,men jeg hadde selfølgelig tatt telefonen om min svigerinne hadde ringt meg. Tar alltid telefonen når noen i familien ringer meg. Anonymkode: ff73c...a81 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #12 Skrevet 30. desember 2020 Rant skrev (4 minutter siden): Hvorfor kan hun ikke vaske klær og se på nyheter i sitt eget hjem? Eller bor dere alle sammen hos svigers? Jeg og min mann bor på andre kanten av landet, mens hun bor en times tur unna, så hun kunne fint kjørt hjem å vasket klær. Når vi er der oppe i ferier så er hun der. Snakker høyt hele tiden og roper til barna sine gjerne mellom etasjene så det høres i hele huset. Skal alltid sett tv på fullt volum, styrer og bestemmer over sine foreldre og også bestemmer over oss andre. Ts Anonymkode: 47ce9...e32
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #13 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Muligens ikke normalt,men jeg hadde selfølgelig tatt telefonen om min svigerinne hadde ringt meg. Tar alltid telefonen når noen i familien ringer meg. Anonymkode: ff73c...a81 Jeg tok ikke telefonen fordi jeg gadd ikke å høre stemmen hennes. Hun snakker fra morgen til kveld med høy skingrende stemme, og det var så deilig de timene hun var borte i kveld, så jeg trodde hun ringte bare for å slarve. Jeg trodde ikke det var noe viktig.. Ts Anonymkode: 47ce9...e32 1
Rant Skrevet 31. desember 2020 #14 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg og min mann bor på andre kanten av landet, mens hun bor en times tur unna, så hun kunne fint kjørt hjem å vasket klær. Når vi er der oppe i ferier så er hun der. Snakker høyt hele tiden og roper til barna sine gjerne mellom etasjene så det høres i hele huset. Skal alltid sett tv på fullt volum, styrer og bestemmer over sine foreldre og også bestemmer over oss andre. Ts Anonymkode: 47ce9...e32 Grøss. Hun høres ut som en ubehagelig person. Dere må nesten bare sette henne på plass. Om det ikke fungerer bør hun oppsøke en terapeut. Hun sliter tydeligvis med noe. Dette er ikke akseptabel oppførsel fra noen uansett alder. Hun er jo direkte frekk. 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #15 Skrevet 31. desember 2020 Høres jo også litt ut som hun kan ha adhd 🙈 kjenner meg litt igjen det du skrev om at du hadde fortalt noe, og hun ikke fikk det med seg 😅 itillegg til det å bli fort distrahert. Vet dere om hun har en diagnose? Anonymkode: 26ead...127 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #16 Skrevet 31. desember 2020 Rant skrev (2 minutter siden): Grøss. Hun høres ut som en ubehagelig person. Dere må nesten bare sette henne på plass. Om det ikke fungerer bør hun oppsøke en terapeut. Hun sliter tydeligvis med noe. Dette er ikke akseptabel oppførsel fra noen uansett alder. Hun er jo direkte frekk. Jeg har hintet om det faktisk en gang, men da ble hun sint. Hun har høye tanker om seg selv, mener selv at hun er en av de mest normale menneskene som finnes men det er fordi det er ingen som sier noe til henne, eller så er hun annerledes mot venninner/kolleger. Jeg synes hun roper når hun snakker, hun snakker hele tiden om et eller annet, hun er helt manisk når det gjelder tv og nyheter, må få med seg alt som skjer til hele dagen. Til og med julaften satt hun med telefonen sin ved bordet/på fanget og så på nyheter mens vi spiste middag. Hun er veldig kritisk til andre, selv de som oppfører seg som henne, hun har kort lunte og meg har hun langt opp i halsen, men det er gjensidig. Vi to passer ikke sammen, vi er som dag og natt.. Ts Anonymkode: 47ce9...e32 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #17 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Høres jo også litt ut som hun kan ha adhd 🙈 kjenner meg litt igjen det du skrev om at du hadde fortalt noe, og hun ikke fikk det med seg 😅 itillegg til det å bli fort distrahert. Vet dere om hun har en diagnose? Anonymkode: 26ead...127 Jeg har tenkt på det men hun har høyskoleutdannelse, og hun har en jobb der hun har mye arbeidpress og må fokusere og konsentrere seg, så jeg tenker at hun kanskje ikke har adhd da? Både hennes far og hennes sønn har fått adhd diagnose Ts Anonymkode: 47ce9...e32 2
Kinder Skrevet 31. desember 2020 #18 Skrevet 31. desember 2020 Brunello skrev (19 minutter siden): Etter å ha lest en del på kvinneguiden, vil jeg egentlig si at dette er godt innenfor normal oppførsel i mange kretser. Men ikke blant de jeg kjenner. 😂😂 Egentlig ganske enig med deg der! 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #19 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har tenkt på det men hun har høyskoleutdannelse, og hun har en jobb der hun har mye arbeidpress og må fokusere og konsentrere seg, så jeg tenker at hun kanskje ikke har adhd da? Både hennes far og hennes sønn har fått adhd diagnose Ts Anonymkode: 47ce9...e32 Da kan du godt ha svar på det 😊 det er veldig forskjellige nivåer på adhd. Man kan fint få høy utdanning selvom man har diagnosen. 😊 Itillegg er det ekstremt arvelig 😅 De med adhd kan ha mye energi. Og så lenge hun får brukt kroppen sin, ha noe å fokusere på, gjøre noe hun liker selv, så er det nok bare bra å jobbe med det hun liker 😊 Jeg tenker at de med add/adhd så skal man ikke bruke det som unnskyldninger, men det kan gjøre at man får mye utfordringer med hodet og kroppen. Tankene kan gjøre en situasjon 10 ganger verre enn situasjonen egentlig er. Jeg har add og ikke adhd. Det er det samme, bare ikke hyperaktivitet 😅 Men kanskje det ville hjulpet henne å få diagnose og evt medisin for det 😊 Anonymkode: 26ead...127 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #20 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da kan du godt ha svar på det 😊 det er veldig forskjellige nivåer på adhd. Man kan fint få høy utdanning selvom man har diagnosen. 😊 Itillegg er det ekstremt arvelig 😅 De med adhd kan ha mye energi. Og så lenge hun får brukt kroppen sin, ha noe å fokusere på, gjøre noe hun liker selv, så er det nok bare bra å jobbe med det hun liker 😊 Jeg tenker at de med add/adhd så skal man ikke bruke det som unnskyldninger, men det kan gjøre at man får mye utfordringer med hodet og kroppen. Tankene kan gjøre en situasjon 10 ganger verre enn situasjonen egentlig er. Jeg har add og ikke adhd. Det er det samme, bare ikke hyperaktivitet 😅 Men kanskje det ville hjulpet henne å få diagnose og evt medisin for det 😊 Anonymkode: 26ead...127 Hun mener selv at hun ikke har noen diagnose. Hun er normal mens mange andre er sånn eller sånn ifølge henne. Jeg tror hun oppfører seg litt annerledes blant kolleger og venninner, hun er veldig opptatt av å bli likt og er ekstremt opptatt av utseendet sitt. Hun er ekstremt pertentlig og "satt" og skal ha ting på sin måte. Å være på besøk hos henne er et stress, for jeg er livredd for å gjøre noe galt. Har fått kritikk for å ha satt fra meg glass på feil bord, dusjet sånn at det kom vann på baderomsgulvet og vann på baderomsmatten( da klikket hun i vinkel på meg) og ikke minst "rote" til på kjøkkenet etter at vi har spist frokost. Det er meg hun tar, ikke sin bror... Ts Anonymkode: 47ce9...e32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå