Gå til innhold

Jobb for en med sosial angst - IT, skriving el.l.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg trenger hjelp til å finne ut hva jeg kan jobbe med hvor jeg kan være komfortabel. Jeg har jobbet i it-bransjen i 10 år og trives med det. Men jeg har sosial angst og sliter en del med ulike situasjoner på jobb. Spesielt kundemøter der jeg ikke er trygg på kunden enda, men det kan også være utfordrende med det sosiale med kollegene mine. Noen dager er veldig bra, noen bryter meg ned. Det kommer an på hvem som er på jobb den dagen, men også dagsformen min. 
Jeg ønsker å jobbe, men jeg ønsker å finne en arbeidsform som passer meg bedre. Jeg trenger et stabilt arbeidsmiljø med få ansatte. Og de bør ikke være altfor ekstroverte. Jeg har masse kompetanse innen IT, men kunne også tenkt meg å prøve noe litt anna. Er glad i å hjelpe folk f.eks., og jeg er god til å skrive, glad i språk.

Det blir nok litt for krevende å starte for meg selv i min nåværende livssituasjon, men kan være aktuelt senere. Om noen har vært i lignende situasjon og funnet den gyldne vei eller om noen har noen tips, så blir jeg veldig glad!

Anonymkode: 0d615...367

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var litt som å lese om meg selv, jeg har ikke sosial angst lenger, men hadde det før og i starten av IT-karrieren min.

Hvilken stilling har du innenfor IT? Har du sett på stillinger hvor du ikke møter kunder o.l. like mye? Det første jeg tenkte på er IT-ansvarlig for en mindre skole/vgs. Det er en jobb jeg hadde tidligere og den var relativt stabil med de samme ansatte og elever (selvom de forsvinner etterhvert). Jobben er derimot ikke så altfor utfordrende og det var ofte stille perioder.

Jeg har også jobbet ved siden av som oversetter og skrev artikler. Jeg skrev blant annet artikler om å lære norsk (fast ansatt, deltid) og om IT (frilans). Har oversatt spill, nettsider og annet. Dette tok litt tid, måtte ta småjobber først før jeg fikk større jobber. Men kanskje det kunne vært noe?

Anonymkode: 6c0db...98f

AnonymBruker
Skrevet

Hei og takk for svar!

Jeg er programmerer. Nei, jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne å lete. Hvor jobbet du med p skrive disse artiklene/oversettingen? Og kan man få en slik jobb uten å ha utdannelse i den retningen?

Jeg trenger å ha kolleger også, og det blir vel litt vanskelig som frilanser innen skriving sikkert?

Anonymkode: 0d615...367

AnonymBruker
Skrevet

Hva med jobb i et mindre produktselskap, norsk, innen IT? Er kanskje mindre kundemøter der.

Anonymkode: 32419...2f2

AnonymBruker
Skrevet

Siden du er utvikler og nevner kundemøter, så regner jeg med at du er en konsulent? Har du sett på in-house stillinger i små selskap? Tror det kan passe deg, broren min jobber i et slikt selskap og da er det som regel bare de samme folka som sitter på kontoret og jobber sammen. Mange av utviklerne som jobber i slike steder er ofte ikke så ekstroverte. 

Anonymkode: 1c549...6e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...