dame84 Skrevet 30. desember 2020 #1 Del Skrevet 30. desember 2020 Jeg har i veldig mange år slitt med hetetokter om natten. Våkner gjentatte ganger å må snu dyne og pute eller skifte sengetøy. Skifte på nattklær. Er ofte klissvåt over hele overkroppen, i håret og innimellom også på armer og bein. Har prøvd å sove både med og uten klær, både ha det varmt eller kaldt på rommet, bruke ulike typer dyner osv. Ingenting hjelper. Jeg er nå 36 år og har hatt dette i mange år så dette har INGENTING med overgangsalder å gjøre. Jeg har sjekket stoffskiftet, sjekket meg for diabetes, for tarmkreft og tatt mange andre typer blodprøver. Har vært mange ganger til lege, men han finner ikke ut hva det kan være. Jeg er nå kjempelei for det går ut over søvnen min og jeg er kjempesliten når natten er over. Skikkelig dehydrert og ofte vondt i hodet. Jeg mener på dette er verre rundt menstruasjon, men har ofte hetetokter ellers også. Det kan også nevnes at jeg springer en del på toalettet på natten også for å tisse. Drømmer innimellom en god del om natten , mulig dette spiller litt inn, men vet ikke. Jeg begynner nå å lure på om dette kan ha noe med p-pillene å gjøre. Har gått på diane siden jeg var 21 år. Noen her som har opplevd hetetokter på natten her som bivirkning på p-piller eller som har noen formening om hva som kan være årsaken ? Er så lei av å drukne i svette om natten nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #2 Del Skrevet 30. desember 2020 Svetter du på dagtid også? Eller helt normal da? Anonymkode: 333e1...873 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dame84 Skrevet 30. desember 2020 Forfatter #3 Del Skrevet 30. desember 2020 Helt normal på dagtid. Aldri noe problem da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #4 Del Skrevet 30. desember 2020 Det høres jo hormonelt ut, så jeg ville kuttet p-pillene for en stund og sett. Anonymkode: f32d5...672 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå