AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #1 Skrevet 30. desember 2020 Har en datter på 8 år. Hun har veldig lik personlighet som meg. Familien kjenner igjen mye fra jeg selv var barn. Jeg er Veldig lik min pappa i.personlighet, og i min oppvekst på 70-tallet var fedre lite involverte i oppdragelsen. Jeg opplever det utfordrende til tider og "Oppdra meg selv", da jeg fort blir usikker på hva som er riktig å gjøre. Til info har jeg søkt hjelp ved behov siden hun var baby. Noen som opplever det samme og har noen tips til å bli litt mindre ettergivende? Anonymkode: 9e3a8...065
Gjest WhisperingWind Skrevet 31. desember 2020 #2 Skrevet 31. desember 2020 Ungen er et barn. Og du er eldre, klokere og vet bedre. Jeg oppdro meg selv totalt. Hadde ingen mor og en far jeg aldri har møtt. Jeg vet at min sønn trenger oppfølging, rutiner, forutsigbarhet, konsekvenser og et trygt ankepunkt for at han skal føle seg trygg. Selv om jeg ikke hadde det var det jo det jeg ønsket og trengte. Om du sliter litt i foreldrerollen er cos kurs å anbefale. Husk at du er forelder, voksen, omsorgsperson og veileder. Ikke venn eller nikkedukke. Om ungen blir sur, tverr eller grinete så er det en del av prosessen med å vokse opp, lære å jobbe og regulere følelsene sine og innse at verden ikke kun handler om hva ungen ønsker og vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå