AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #1 Skrevet 30. desember 2020 Hei, Har ett eldre sikringsskap med skrusikringer. Jeg skal selge boligen og lurer på om dette kanskje trekker en god del med? Elektronikkfirma kan bytte de ut for en 10 000 kr, ellers er resten i grei stand annet enn at kontaktene ikke har jording. Lønner det seg å bytte ut eller skal jeg bare la det stå? Anonymkode: 3558f...f97
tdm900 Skrevet 30. desember 2020 #2 Skrevet 30. desember 2020 Om det ikke drar opp prisen så mye, er det likevel en oppgradering som er lurt å gjøre. Da vet kjøper at det er i orden. 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #3 Skrevet 31. desember 2020 Folk rygger som regel unna om det elektriske ikke er oppdatert. Så ville helt klart byttet og sørget for jordete stikkontakter i tillegg Anonymkode: fbcdc...56d 3
skrue Skrevet 31. desember 2020 #4 Skrevet 31. desember 2020 Om det koster 10000 å utbedre selve sikringsskapet hadde det ikke vært en faktor for meg som kjøper. Om du tar jobben med å bytte ut til jordete kontakter overalt i tillegg hadde det kanskje hatt betydning (men det koster langt med enn 10000 å får gjort). 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #5 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Folk rygger som regel unna om det elektriske ikke er oppdatert. Så ville helt klart byttet og sørget for jordete stikkontakter i tillegg Anonymkode: fbcdc...56d Enig ift. sikringsskapet i hvert fall. Forsåvidt er det riktig som det påpekes i en post lenger nede, at det er såpass enkelt og billig å få byttet sikringsskap at kjøperen likegodt kan gjøre det selv. Men: Det er noe med psykologien i en kjøpssituasjon. Store og små ting ting som er "i orden" og som kjøperen slipper å fikse selv, vil gjøre det lettere å få solgt. Og et sikringsskap med skrusikringer er såpass gammeldags og uvanlig nå til dags at det vil bli lagt negativt merke til. Så jeg tror kost/nytte av å bruke ti tusen på å bytte ut det kommer ut på plussiden. Bytte stikkontakter og evt. andre forbedringer er jeg mer usikker på. Kommer an på hva det vil koste, og om det dermed er verdt pengene. Anonymkode: be656...5cc
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #6 Skrevet 31. desember 2020 En bør se dette sammen med resten av boligen. Bør hele boligen pusses opp, så betyr eldre sikringsskapet lite. Anonymkode: 726b1...ed9 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #7 Skrevet 31. desember 2020 Jeg gjorde det, tenkte at skrusikringer ville få kjøpere til å tvile på hele anlegget, mens et oppgradert sikringssskap kunne få dem til å tro at hele el-anlegget var nytt... Anonymkode: a31d5...295
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #8 Skrevet 31. desember 2020 Unødvendig kosmetisk oppgradering å kun oppgradere selve sikringsskapet. Bør ta hele det elektriske anlegget i huset. Og det greieste er å ta det sammen med andre større oppussinger slik at man vet hvor vegger og større møbler skal stå sånn at man får plassert stikkontakter på riktig sted. Anonymkode: a9e37...5dc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå