AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #1 Skrevet 30. desember 2020 Hei Eksen hans/mor til hans barn lager et sant helvette for oss halvannet år etter bruddet. Spionerer, truer med samvær, flytting, saboterer samvær og baksnakker oss til barna. Hun har selv sagt til han da han ble ilag med meg at hun ikke er over han, og ble å lage styr. Kan dere eks «hekser» som har noenlunde innsikt i hvordan dere holdt på, fortelle meg når dere stoppet å bry dere om andres liv?😅 Anonymkode: 626bc...a54 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #2 Skrevet 30. desember 2020 Til hun ikke bryr seg om han lenger. Det kan ta et helt liv i verste fall. Men det kan jo være han går fra deg og, da bonder gjerne kvinner. Verre for han. Anonymkode: 2a50f...b02 7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #3 Skrevet 30. desember 2020 Jeg tror vel de færreste som oppfører seg på den måten du beskriver har såpass innsikt at de vil svare som en "gal eks". I deres øyne er det vel mannen som er gal, en psykopat, narsissist, el.l. Sannheten ligger vel et sted i mellom deres to synspunkter. Men det er klart at dersom kun en av partnene har fått seg ny partner, så kan det inspirere litt "galskap". Jeg har opplevd utbrudd som bokstavelig talt kom ut av intet. Jeg leste EN her på forumet som vedkjente seg at hun var flau over hvordan hun oppførte seg etter at hennes eks møtte en ny. Hun var svært negativ og kranglete, og ser i etterkant at det var fordi hun syntes det var vondt. Det er sjelden noen skriver med såpass mye sårbarhet og selvinnsikt, og det var fint å lese. Min erfaring er (som ny partner) at det bedret seg etter to års tid. Med en rekke bidragsytere fra hans kant; ekstrem økonomisk generøsitet, velvilje til å gi henne litt mer samvær da hun ønsket, flere hensyn tatt overfor henne. Samt tiden til hjelp, og at hun etterhvert begynte å date selv. Nå er det - bank i bordet - litt lettere. Anonymkode: 4f071...f1d 17
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #4 Skrevet 30. desember 2020 Min gale eks, som forøvrig var mann av kjønn, gav seg etter 2 år. Innen den tid hadde han allerede rukket å få 2 besøksforbud. Og årsaken til at ting dempet seg var nok mest av alt at han fant seng ny dame, praise the lord! Anonymkode: 4d9bb...429 7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #5 Skrevet 30. desember 2020 Aldri vært en gal ex. Anonymkode: 96661...54e 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #6 Skrevet 30. desember 2020 Den gale eksen eller den gale nye. Alltid to sider. Anonymkode: 44aad...6fb 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #7 Skrevet 30. desember 2020 Eksen min (mann) sluttet aldri. Anonymkode: 988ac...9bc 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #8 Skrevet 30. desember 2020 20 minutter siden, AnonymBruker said: Hei Eksen hans/mor til hans barn lager et sant helvette for oss halvannet år etter bruddet. Spionerer, truer med samvær, flytting, saboterer samvær og baksnakker oss til barna. Hun har selv sagt til han da han ble ilag med meg at hun ikke er over han, og ble å lage styr. Kan dere eks «hekser» som har noenlunde innsikt i hvordan dere holdt på, fortelle meg når dere stoppet å bry dere om andres liv?😅 Anonymkode: 626bc...a54 Hvor fort etter bruddet ble du sammen med mannen? Det er veldig kort tidsrom å ha møtt mannen, tilbragt mye tid sammen for å finne ut om forholdet deres er holdbart, blitt introdusert for barna og nå virker det som at du også er en del av samværet med barna, og alt dette i løpet av halvannet år. Det sier at ting har gått veldig fort og at dere ikke har tatt så mye hensyn til barna og jeg forstår hvorfor eksen reagerer. Anonymkode: 818bf...874 10
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #9 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvor fort etter bruddet ble du sammen med mannen? Det er veldig kort tidsrom å ha møtt mannen, tilbragt mye tid sammen for å finne ut om forholdet deres er holdbart, blitt introdusert for barna og nå virker det som at du også er en del av samværet med barna, og alt dette i løpet av halvannet år. Det sier at ting har gått veldig fort og at dere ikke har tatt så mye hensyn til barna og jeg forstår hvorfor eksen reagerer. Anonymkode: 818bf...874 Men alt dette er jo egentlig litt ved siden av poenget. Når man er skilt, så gir man opp kontrollen. Man må stole på at eksen oppdrar barna ordentlig, og innfinne seg med at man ikke har noe med hvordan han/hun bruker tiden sin, eller hvem de treffer. Man har ingenting man skulle sagt. Og dersom man velger å plage eksen, så er resultatet sannsynligvis bare at man fungerer som en påminnelse om hvorfor skilsmissen skjedde i utgangspunktet, og i verste fall at ekspartner og nye kjæresten får en felles front i hvor håpløs en er. Det leder ingen steder overhodet. Anonymkode: 4f071...f1d 8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #10 Skrevet 30. desember 2020 Jeg var den gale eksen en gang 😭 Roet meg ned da jeg fikk vite at det ble slutt mellom ham og damen som han forlot meg for. Anonymkode: 8dfbf...5f7 6
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #11 Skrevet 30. desember 2020 Her stoppet det da vi fikk barn. Eksen hans skjønte da at det var ingenting å hente. Tok henne ca 6 år, og det har vært et slit frem til da. Stakkars bonusgutten. Og stakkars mannen. De har virkelig fått det. Viktig at mannen setter klare grenser for hva han finner seg i. Men nå er det heldigvis bedre i form av at nå hører vi ingenting fra henne. Vi forholder oss til søsteren hennes som også har den største delen av omsorgen for barnet i mors uke. Det er dessverre like greit! Anonymkode: 3d10e...0da
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #12 Skrevet 31. desember 2020 Du får håpe hun ikke blir helt Betty Broderick Anonymkode: 79d92...416 2
Nerine_ Skrevet 31. desember 2020 #13 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men alt dette er jo egentlig litt ved siden av poenget. Når man er skilt, så gir man opp kontrollen. Man må stole på at eksen oppdrar barna ordentlig, og innfinne seg med at man ikke har noe med hvordan han/hun bruker tiden sin, eller hvem de treffer. Man har ingenting man skulle sagt. Og dersom man velger å plage eksen, så er resultatet sannsynligvis bare at man fungerer som en påminnelse om hvorfor skilsmissen skjedde i utgangspunktet, og i verste fall at ekspartner og nye kjæresten får en felles front i hvor håpløs en er. Det leder ingen steder overhodet. Anonymkode: 4f071...f1d Det er jo ikke ved siden av poenget når det er barn involvert. Jeg kan ikke fatte hvorfor voksne mennesker på død og liv må involvere barna i sitt nye forhold etter så kort tid. 7
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #14 Skrevet 31. desember 2020 Vel, min tante ringte jevnlig (i fylla) til sin eksmann i alle de åtte årene som gikk fra han ba om skilsmisse til hun til slutt tok livet av seg. De hadde heldigvis ingen felles barn. Anonymkode: 9a26c...edb 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #15 Skrevet 31. desember 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: Men alt dette er jo egentlig litt ved siden av poenget. Når man er skilt, så gir man opp kontrollen. Man må stole på at eksen oppdrar barna ordentlig, og innfinne seg med at man ikke har noe med hvordan han/hun bruker tiden sin, eller hvem de treffer. Man har ingenting man skulle sagt. Og dersom man velger å plage eksen, så er resultatet sannsynligvis bare at man fungerer som en påminnelse om hvorfor skilsmissen skjedde i utgangspunktet, og i verste fall at ekspartner og nye kjæresten får en felles front i hvor håpløs en er. Det leder ingen steder overhodet. Anonymkode: 4f071...f1d Jeg er helt uenig i dine betraktninger. En mor eller far har absolutt noe med hvordan den andre forelderen legger til rette for barna. Med tanke på at alt har gått fort så er det en reel mulighet at ekskona ikke er vanskelig fordi hun ønsker å ødelegge mellom hi og samboeren, men at ekskona ser at dette nye forholdet er en belastning for barna. Jeg var såkalt den gale eksen, og min eksmann og hans nye samboer mente jeg kun var ute etter å ødelegge. De evnet overhodet ikke å se at deres behov for å "leke" kjernefamilie så kort tid etter bruddet (1 år etter bruddet hadde de flyttet sammen) gav en stor belastning for barna som enda slet etter skilsmissen. Jeg prøvde å få de til å prøve forskjellige samværsavtaler for å se om det kunne hjelpe barna, men de var helt uten evne til å se barnas behov og mente at barna hadde det kjempeflott med sin nye utvidede familie. De fokuserte kun på seg og sitt, og deres fokus var deres rett til samvær uansett hva kostnaden var for barnet. Ting haltet og gikk i 4 år, men så fort barna (tvillinger) ble 12 år så nektet de å dra til sin far på samvær. De er nå 16 og de har kun korte møter med sin far noen ganger i året, og sin stemor vil de ikke ha noe med å gjøre. Hadde far og stemor evnet å sette barna først ville situasjonen sannsynligvis vært veldig annerledes, men de så min innblanding kun som et bevis på at jeg var sjalu. Anonymkode: 818bf...874 14
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #16 Skrevet 31. desember 2020 Jeg har aldri oppført meg som noen gal eks, men hva eksen forteller - det aner jeg ikke. Her i gården er det vel han som ble gal da jeg fikk ny kjæreste. Han stjal og ødela ting utenfor da han skulle hente/levere barnet. Det verste var at jeg hadde spiker i 3 hjul før jeg måtte si at overlevering skjer på nøytral grunn. Anonymkode: 2f4ba...01f 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #17 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg er helt uenig i dine betraktninger. En mor eller far har absolutt noe med hvordan den andre forelderen legger til rette for barna. Med tanke på at alt har gått fort så er det en reel mulighet at ekskona ikke er vanskelig fordi hun ønsker å ødelegge mellom hi og samboeren, men at ekskona ser at dette nye forholdet er en belastning for barna. Jeg var såkalt den gale eksen, og min eksmann og hans nye samboer mente jeg kun var ute etter å ødelegge. De evnet overhodet ikke å se at deres behov for å "leke" kjernefamilie så kort tid etter bruddet (1 år etter bruddet hadde de flyttet sammen) gav en stor belastning for barna som enda slet etter skilsmissen. Jeg prøvde å få de til å prøve forskjellige samværsavtaler for å se om det kunne hjelpe barna, men de var helt uten evne til å se barnas behov og mente at barna hadde det kjempeflott med sin nye utvidede familie. De fokuserte kun på seg og sitt, og deres fokus var deres rett til samvær uansett hva kostnaden var for barnet. Ting haltet og gikk i 4 år, men så fort barna (tvillinger) ble 12 år så nektet de å dra til sin far på samvær. De er nå 16 og de har kun korte møter med sin far noen ganger i året, og sin stemor vil de ikke ha noe med å gjøre. Hadde far og stemor evnet å sette barna først ville situasjonen sannsynligvis vært veldig annerledes, men de så min innblanding kun som et bevis på at jeg var sjalu. Anonymkode: 818bf...874 Vær helt ærlig med deg selv! Din innvirkning på situasjonen har altså ingenting å gjøre med at barna nå idag har et dårligere forhold til faren sin? Ingenting? Vær bunn ærlig nå. Anonymkode: 00a90...1e5 7
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #18 Skrevet 31. desember 2020 Nerine_ skrev (42 minutter siden): Det er jo ikke ved siden av poenget når det er barn involvert. Jeg kan ikke fatte hvorfor voksne mennesker på død og liv må involvere barna i sitt nye forhold etter så kort tid. Jeg fatter ikke at voksne ikke godtar at slutt betyr slutt. Anonymkode: 2f4ba...01f 5
Nerine_ Skrevet 31. desember 2020 #19 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg fatter ikke at voksne ikke godtar at slutt betyr slutt. Anonymkode: 2f4ba...01f Slutt betyr slutt for forholdet, ikke samarbeid og ansvar for barna. 6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #20 Skrevet 31. desember 2020 Min ekskjæreste og pappa til barnet holdt på i fire år. Han hadde også kjæreste alle disse fire årene. Anonymkode: 4ed4d...9dd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå