AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #21 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Du skal betale inn det du mangler på skatten, før å unngå rente. Allså det du har skattet for lite Anonymkode: 5ba8c...7c8 Datoen for dette er 31. mai. Anonymkode: e344e...a40
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #22 Skrevet 1. januar 2021 Når renten i banken er god, så kan nok det å ha restskatt med vilje, være lønnsomt. Men nå, med en innskuddsrente på nesten 0, så er det lite å hente på det. Man skatter jo av renter og...... Anonymkode: d05ad...c22
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #23 Skrevet 1. januar 2021 Men dere som betaler kredittgjeld med dette, hvordan funker det? Om dere tar penger fra kredittkortet og betaler baksmellen med så får dere jo gjeld på kortet igjen. Skjønner det ikke helt. Forklar. Anonymkode: f502a...ce2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #24 Skrevet 1. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men dere som betaler kredittgjeld med dette, hvordan funker det? Om dere tar penger fra kredittkortet og betaler baksmellen med så får dere jo gjeld på kortet igjen. Skjønner det ikke helt. Forklar. Anonymkode: f502a...ce2 Isåfall må de betale ned kredittkort før de får rente, typisk innen 40 dager. Ellers er det ikke lønnsomt. Anonymkode: 5ba8c...7c8
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #25 Skrevet 1. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Isåfall må de betale ned kredittkort før de får rente, typisk innen 40 dager. Ellers er det ikke lønnsomt. Anonymkode: 5ba8c...7c8 Ok. Hvordan er det lønnsomt da? Anonymkode: f502a...ce2
Myrmica Skrevet 1. januar 2021 #26 Skrevet 1. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men dere som betaler kredittgjeld med dette, hvordan funker det? Om dere tar penger fra kredittkortet og betaler baksmellen med så får dere jo gjeld på kortet igjen. Skjønner det ikke helt. Forklar. Anonymkode: f502a...ce2 Det lønner seg om man får betalt ned/redusert lånet i noen måneder. Da sparer man rente på lånet de månedene. Om renta er høy kan det jo bli litt. Så tar man opp friskt lån når restskatten skal betales, forhåpentligvis mindre lån enn forrige gang.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #27 Skrevet 1. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ok. Hvordan er det lønnsomt da? Anonymkode: f502a...ce2 Det som trolig menes her er at om du konsekvent betaler for lite i skatt gjennom året så har du hele tiden større likviditet, en om du ikke gjør det. Så om du har 50000kr i økt likviditet som du fører med deg år for år (med forbehold om at du klarer å betale denne restskatten på 50000 til forfall året etter) så kan du redusere kredittkortgjelden tilsvarende og kanskje klare å betale ned gjelden over et år. Men om du ikke har kontroll på økonomien og klarer spare kan dette være en bjørnetjeneste. Anonymkode: ed85c...180 1
jordbær86 Skrevet 12. januar 2021 #28 Skrevet 12. januar 2021 Dere som gjør dette, hvordan gjør dere det? Har dere tabell eller prosent?
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #29 Skrevet 12. januar 2021 33 minutter siden, jordbær86 said: Dere som gjør dette, hvordan gjør dere det? Har dere tabell eller prosent? Det varierer fra år til år om jeg får tabell eller prosent. Men kan feks oppgi høyere formue enn de har beregnet på skattekortet. Som regel går det av seg selv å få baksmell, siden skatten øker for hvert år når man sparer mye. Anonymkode: 4ee1a...ebd
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #30 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det varierer fra år til år om jeg får tabell eller prosent. Men kan feks oppgi høyere formue enn de har beregnet på skattekortet. Som regel går det av seg selv å få baksmell, siden skatten øker for hvert år når man sparer mye. Anonymkode: 4ee1a...ebd Ok. Skjønner. Jeg måtte bestille prosentrekk for å få gjort noe forandring. For da jeg forandret når jeg hadde tabelltrekk så hjalp det ikke å sette ned inntekt og fradrag. Men skulle vist gå med prosentrekk. Gjør du dette hvert år? Anonymkode: f502a...ce2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #31 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ok. Skjønner. Jeg måtte bestille prosentrekk for å få gjort noe forandring. For da jeg forandret når jeg hadde tabelltrekk så hjalp det ikke å sette ned inntekt og fradrag. Men skulle vist gå med prosentrekk. Gjør du dette hvert år? Anonymkode: f502a...ce2 For å få restskatt må man øke fradragene og senke kapitalinntektene slik at man får en tabell med så høyt nummer som mulig. Lønnsinntekten påvirker ikke hvilken tabell man får, det er i hovedsak fradragene som bestemmer dette. Anonymkode: 09180...afb
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #32 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For å få restskatt må man øke fradragene og senke kapitalinntektene slik at man får en tabell med så høyt nummer som mulig. Lønnsinntekten påvirker ikke hvilken tabell man får, det er i hovedsak fradragene som bestemmer dette. Anonymkode: 09180...afb Med prosentrekk også? Anonymkode: f502a...ce2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #33 Skrevet 13. januar 2021 15 hours ago, AnonymBruker said: Ok. Skjønner. Jeg måtte bestille prosentrekk for å få gjort noe forandring. For da jeg forandret når jeg hadde tabelltrekk så hjalp det ikke å sette ned inntekt og fradrag. Men skulle vist gå med prosentrekk. Gjør du dette hvert år? Anonymkode: f502a...ce2 Jeg sørger for å få restskatt hvert år, men ofte går det av seg selv. Jeg får som oftest et kort med for lite trekk, siden de ikke tar med i beregningen at formuen min vil øke eller at jeg får avkastning på sparepengene som er høyere enn renten fra Norges Bank. Så det eneste jeg som regel må gjøre er å la være å endre skattekortet når det kommer. Hvis jeg ser at jeg muligens kan "risikere" å få penger til gode, endrer jeg skattekortet med forventet økt formue og avkastning på sparepenger. Men tror det er 3-4 år siden sist jeg måtte det. Anonymkode: 4ee1a...ebd
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #34 Skrevet 13. januar 2021 On 1/1/2021 at 12:23 PM, AnonymBruker said: Når renten i banken er god, så kan nok det å ha restskatt med vilje, være lønnsomt. Men nå, med en innskuddsrente på nesten 0, så er det lite å hente på det. Man skatter jo av renter og...... Anonymkode: d05ad...c22 Trenger ikke å sette pengene i banken. Selv kjøper jeg fond og aksjer. Anonymkode: 83aa9...601
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #35 Skrevet 14. januar 2021 Kan man bli tatt i kontroll for dette? Noen som har blitt det? Anonymkode: f502a...ce2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #36 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan man bli tatt i kontroll for dette? Noen som har blitt det? Anonymkode: f502a...ce2 Tatt? Dette er ikke noe ulovlig. Så lenge du betaler skatten innen fristen året etter så er dette helt OK. Selsvstendig næringsdrivende betaler heller ikke skatt fortløpende, men setter av penger for skatt. Anonymkode: ed85c...180
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #37 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Tatt? Dette er ikke noe ulovlig. Så lenge du betaler skatten innen fristen året etter så er dette helt OK. Selsvstendig næringsdrivende betaler heller ikke skatt fortløpende, men setter av penger for skatt. Anonymkode: ed85c...180 Ok. Da skjønner jeg. Var litt usikker, men da går det bra. Anonymkode: f502a...ce2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå