AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #1 Skrevet 30. desember 2020 Hvilke erfaringer har dere rundt dette? Anonymkode: 30613...5aa 1
Heisenberg Skrevet 30. desember 2020 #2 Skrevet 30. desember 2020 (endret) Min yngste er 3 1/2 og jeg kommer ikke til å vekke henne men stå utenfor rommet hennes slik at jeg kan gå inn om hun våkner. Har også et barn på 6 som kan og får være oppe til etter midnatt. Barn er forskjellige. Endret 30. desember 2020 av Heisenberg
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #3 Skrevet 30. desember 2020 Vi har en 8-åring som har fått være oppe til midnatt hvertfall siden hun var 5 år. Anonymkode: f1109...b41 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #4 Skrevet 30. desember 2020 Kommer aldri til å vekke barnet for å se på raketter! Det forstår jeg virkelig ikke meningen med. Her smeller vi av noen få raketter før vanlig leggetid, og ser på stjerneskudd. Våkner barna av rakettene (som enda ikke har skjedd) kl.00 så tenker jeg de får vær med å se om de ønsker, men regner med de er såpass «borte» at de heller vil sove. Når barna blir større, 6-7 år får de prøve å holde seg våkne. Sovner de så sovner de tenker jeg. Anonymkode: e427b...e2a 10
Arkana Skrevet 30. desember 2020 #5 Skrevet 30. desember 2020 Vi begynte vel da våre var 4 år. Da spurte vi om de ønsket å bli vekket til rakettene og de fikk velge selv. De ble lagt til vanlig tid og vekket ti min før midnatt. Det fungerte utmerket.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #6 Skrevet 30. desember 2020 Våre er 2 og 4 og vi har ingen planer om å vekke de. Anonymkode: a2ac4...bf0 1
Trolltunge Skrevet 30. desember 2020 #7 Skrevet 30. desember 2020 Jeg har aldri vekket barn for fyrverkeri, men de fikk være våkne til det når de var rundt 6 år. Om de klarte det. Jeg tror min datter var 10-11 før hun så fyrverkeriet ved midnatt. 😄 Vi fyrte imidlertid opp noen tidligere på kvelden. 2
kaleidoskop Skrevet 30. desember 2020 #8 Skrevet 30. desember 2020 30 minutter siden, AnonymBruker said: Kommer aldri til å vekke barnet for å se på raketter! Det forstår jeg virkelig ikke meningen med. Her smeller vi av noen få raketter før vanlig leggetid, og ser på stjerneskudd. Våkner barna av rakettene (som enda ikke har skjedd) kl.00 så tenker jeg de får vær med å se om de ønsker, men regner med de er såpass «borte» at de heller vil sove. Når barna blir større, 6-7 år får de prøve å holde seg våkne. Sovner de så sovner de tenker jeg. Anonymkode: e427b...e2a Jeg ble vekket på nyttårsaften 😊 dette husker jeg som veldig fint. For da kunne jeg sove litt når jeg var trøtt. Uten å gå glipp av de fine, spennende rakettene. Hvor gammel jeg var husker jeg ikke, men er for vekking. Men var en nyttårsaften jeg ikke våknet, var for trøtt og hadde vist svart i søvne at jeg ville sove. Hadde vært lei meg da, for jeg husket ikke å bli vekket. 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #10 Skrevet 30. desember 2020 Vi vekker. Og har latt barna velge fra de er ca tre år. Vi fyrer ikke av fyrverkeri selv, men pleier å stå i soveromsvinduet og se på naboene fyre av. Vi har stjerneskudd som vi fyrer av før på kvelden. Anonymkode: d91d7...f55
Gjest Albbas Skrevet 30. desember 2020 #11 Skrevet 30. desember 2020 (endret) Aldri om jeg vekker et barn sånn. Jeg er selv dautrøtt halv ett, og så skal jeg liksom sitte der med en nå lys våken unge? Nei takk! 😂 Fireåringen min hadde nok greid å holde seg våken hvis han fikk lov, men jeg ser ikke helt poenget. Mange her som fyrer av litt rundt kl 18, så vi går ut da og kikker litt, holder i massevis. Endret 30. desember 2020 av Albbas
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #12 Skrevet 30. desember 2020 kaleidoskop skrev (2 minutter siden): Jeg ble vekket på nyttårsaften 😊 dette husker jeg som veldig fint. For da kunne jeg sove litt når jeg var trøtt. Uten å gå glipp av de fine, spennende rakettene. Hvor gammel jeg var husker jeg ikke, men er for vekking. Men var en nyttårsaften jeg ikke våknet, var for trøtt og hadde vist svart i søvne at jeg ville sove. Hadde vært lei meg da, for jeg husket ikke å bli vekket. Slik var det her også da jeg var barn. Husker det som veldig fint. Jeg har gjort det samme med mine barn siden de var ca 3 år. Nå er minste 7 år og skal være våken om han klarer det. Hvis ikke blir han vekket. De har alltid sovnet igjen med en gang vi har lagt dem igjen. Anonymkode: f8ec3...dc1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #13 Skrevet 30. desember 2020 For å si det sånn, jeg håper ikke de våkner av rakettene i morgen😅 Om det blir noe særlig av det i morgen.. er det ikke blitt sånn at man ikke kan skyte opp på privat sted eller tar jeg helt feil nå? Anonymkode: 9c4b2...615
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #14 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Kommer aldri til å vekke barnet for å se på raketter! Det forstår jeg virkelig ikke meningen med. Her smeller vi av noen få raketter før vanlig leggetid, og ser på stjerneskudd. Våkner barna av rakettene (som enda ikke har skjedd) kl.00 så tenker jeg de får vær med å se om de ønsker, men regner med de er såpass «borte» at de heller vil sove. Når barna blir større, 6-7 år får de prøve å holde seg våkne. Sovner de så sovner de tenker jeg. Anonymkode: e427b...e2a Så det er dere som er de irriterende folka som må fyre opp før midnatt. Anonymkode: a7198...02f 9
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #15 Skrevet 30. desember 2020 5 åringen skal få være med å tenne fyrverkeri, hatt han med siden han var tre tror jeg .. Da han var baby sov han, og årene etter så har vi stått i vinduet, men fra han var tre år ble han med ut Eller, pappa og bestefar skal tenne fyrverki, 5 åringen skal få se på 🤓 Anonymkode: 34b37...1d8 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #16 Skrevet 30. desember 2020 Min var 1,5 år da hun var oppe og så rakettene første gangen. Hun gikk og la seg klokken 19, og erklærte at hun skulle «stå opp igjen til ‘kettene!» Vi hadde ikke tenkt å vekke henne, og var forberedt på at hun kom til å flippe ut morgenen etter når hun våknet og oppdaget at hun hadde gått glipp av det - for hun var sånn. Kvart på tolv våknet hun av fyrverkeriet, så vi puttet henne i vognposen med lue på og bar henne ut så hun fikk vært med. Hun var overlykkelig, men sovnet kjapt igjen inne etter en flaske melk. Uken etter fortalte hun stolt i barnehagen at hun hadde «sett på ‘kettene høyt høyt». Etter det har hun våknet av seg selv hver gang, vært med ut et kvarter og gått inn igjen og sovnet på et øyeblikk. Det er en litt uventet men veldig koselig familietradisjon. Hun er ALDRI sent oppe ellers. Anonymkode: c5585...ea8 3
Biloba Skrevet 30. desember 2020 #17 Skrevet 30. desember 2020 Vi vekket fra 2 år, veldig koselig for både barnet og oss. Da nytes fyrverkeriet fra sofaen foran panoramautsikt. Barnet sovner lett igjen etter dette, jeg hadde ikke gjort det om det var på med uteklær, risiko for å bli truffet av villfarne raketter ute, eller det tok en evighet å få barnet til å sovne igjen.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #18 Skrevet 30. desember 2020 Vekket fra 3 tror jeg. La ham til normal tid, opp 10 på 12, i seng igjen 12.15. Aldri noe problem og kjekt både for meg og ham! Anonymkode: 21133...c4e
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #19 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Min var 1,5 år da hun var oppe og så rakettene første gangen. Hun gikk og la seg klokken 19, og erklærte at hun skulle «stå opp igjen til ‘kettene!» Vi hadde ikke tenkt å vekke henne, og var forberedt på at hun kom til å flippe ut morgenen etter når hun våknet og oppdaget at hun hadde gått glipp av det - for hun var sånn. Kvart på tolv våknet hun av fyrverkeriet, så vi puttet henne i vognposen med lue på og bar henne ut så hun fikk vært med. Hun var overlykkelig, men sovnet kjapt igjen inne etter en flaske melk. Uken etter fortalte hun stolt i barnehagen at hun hadde «sett på ‘kettene høyt høyt». Etter det har hun våknet av seg selv hver gang, vært med ut et kvarter og gått inn igjen og sovnet på et øyeblikk. Det er en litt uventet men veldig koselig familietradisjon. Hun er ALDRI sent oppe ellers. Anonymkode: c5585...ea8 Det var en lang historie. Anonymkode: a7198...02f 4
Zienna Skrevet 30. desember 2020 #20 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Min var 1,5 år da hun var oppe og så rakettene første gangen. Hun gikk og la seg klokken 19, og erklærte at hun skulle «stå opp igjen til ‘kettene!» Vi hadde ikke tenkt å vekke henne, og var forberedt på at hun kom til å flippe ut morgenen etter når hun våknet og oppdaget at hun hadde gått glipp av det - for hun var sånn. Kvart på tolv våknet hun av fyrverkeriet, så vi puttet henne i vognposen med lue på og bar henne ut så hun fikk vært med. Hun var overlykkelig, men sovnet kjapt igjen inne etter en flaske melk. Uken etter fortalte hun stolt i barnehagen at hun hadde «sett på ‘kettene høyt høyt». Etter det har hun våknet av seg selv hver gang, vært med ut et kvarter og gått inn igjen og sovnet på et øyeblikk. Det er en litt uventet men veldig koselig familietradisjon. Hun er ALDRI sent oppe ellers. Anonymkode: c5585...ea8 Veldig koselig! Det har vært noenlunde det samme med barnebarna våre, men ikke i så tidlig alder som hos dere. Vil tro de har deltatt for fullt fra 4-5 års alderen. Nå er de 8 og 11 år. Siden det er skolefri er de lengre våkne om kvelden, og sover desto lenge om morgenen. De klarer å være våkne til kl 24 i morgen, tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå