Gå til innhold

Hjelp, vi skal på nyttårsfest! Hva er bra gave til vertskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter flere tråder her de siste ukene om venner som sender vipps-krav etter å ha invitert på middag og om venner som ikke har med bursdagsgaver eller annen oppmerksomhet når de blir invitert har det vært diskutert gave/oppmerksomhet til vertskapet når man blir invitert på festligheter. Noen mener det er selvsagt, og andre mener det er unødvendig. Noen blir glad for å få, mens andre synes det er pes. 

I likhet med de tidligere trådene er det pinnekjøtt som står på menyen. Jeg har spurt vertskapet om jeg skal ta med noe, men fått tilbakemelding om at de ordner alt. Men jeg vil selvsagt ha med en oppmerksomhet til vertskapet. Hva er fint å gi? Festen i morgen er vennefest med barn og voksne tilstede (innenfor korona-regler). 

Anonymkode: 5ea8f...f72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker tulipaner. Det ville jeg tatt med nå.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har gitt; kokebøker, blomster, vin,sjokolade, gavepakninger fra Rituals, gavepakninger fra Oliviers, produkter fra  Dritforbannet, Vinglass ( som jeg vet de samler på), julepynt O.l

Anonymkode: 0ec98...149

• Liker 1
Skrevet

Vi skal i nyttårsbesøk og tar med blomster, bobler og et duftlys😊

helt naturlig når vertene ordner med hus (og overnatting for vår del) og mat🙌🏻

Anonymkode: a7003...c2d

Skrevet

Munnbind? 

Anonymkode: 8c848...aa4

• Liker 2
Skrevet

En flaske vin slår aldri feil her. Eller en blomsteroppsats (foretrekker det fremfor avskårne blomster, for det blir litt styr midt i middagslagingen) 

Anonymkode: 654a0...68e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En flaske vin slår aldri feil her. Eller en blomsteroppsats (foretrekker det fremfor avskårne blomster, for det blir litt styr midt i middagslagingen) 

Anonymkode: 654a0...68e

Gir jeg bort så ordner jeg med blomstene for jeg vet det kan bli litt styr midt oppi alt annet.

Skrevet

Som vert er det hyggelig når folk kommer uten gave, synes jeg.

Skal de absolutt ha med noe er vin fint, eller duftlys, konfekt el.l.

Jeg er IKKE glad i når de kommer med blomster, da må det så fall være noe man kan sette rett på bordet.

Anonymkode: eb66c...0a2

Skrevet

Når noen stiller med pinnekjøtt og full middag, ville jeg dratt litt til å kjøpe med f.eks to vin til middagen og en de kunne spart til senere. Evnt blomster, god lakris el og vin. 

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg hadde blitt glad for vin eller sjokolade. 

Skrevet

To flasker med god vin, kanskje også litt kvalitetssjokolade. Blomster er oftest noe herk når man står fullt opptatt med forberedelser og mottak av gjester.

Skrevet

Det mest nyttige nå vile være å la være å ha fest. Det kan være mest nyttig for å ikke spre smitte

Anonymkode: ad7c0...594

Skrevet

På nyttårsaften: En flaske champagne så klart.

Anonymkode: d6eb4...2ca

• Liker 1
Skrevet

Jeg inviterer til samling i kveld. Fest er ikke lov å si lenger. Jeg er ikke så opptatt av vertinnegaver, så det trenger de ikke å stresse med. Blir heller glad for at de takker for seg, og hjelper meg med å rydde etterpå:)

Skrevet

Jeg forventer ingenting når jeg inviterer, men blomster setter jeg ikke spesielt pris på da det må organiseres mitt i matlagingen. Vin er alltid fint

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...