AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #1 Skrevet 30. desember 2020 For nesten et år siden kom jeg meg endelig ut av at forferdelig usunt forhold. Forholdet var preget av mye psykisk vold og jeg var så nedbrutt som jeg aldri har vært før. Jeg kom meg heldigvis ut av forholdet, noe eksen på ingen måte satt pris på. I månedene etter var det mye sinne og drama, men etterhvert roet det seg. Vi har ikke hatt kontakt siden. Ingen felles barn. For en stund siden møtte jeg en ny mann. En snill og god mann som jeg dater. Dette har kanskje pågått i litt over en måned, så han er et relativt nytt bekjentskap. Han har fått vite litt om mitt tidligere forhold, men han vet ikke hvor alvorlig det faktisk var. Her om dagen tok eksmannen min kontakt med daten min. Han kontaktet han fordi han følte et ansvar for å fortelle han at jeg ikke er en bra dame. Han har fortalt daten min løgn etter løgn. Blant annet at eksmannen min og jeg var kjærester inntil nylig, og at vi har hatt sex sammen etter at jeg begynte å date han nye. Daten min ble selvfølgelig sjokkert og visste ikke helt hvordan han skulle forholde seg til det hele, og jeg la naturlig nok kortene på bordet. Denne kontakten har overrasket meg og skremt meg. Nå tenker jeg at han er i stand til å gjøre enda fælere ting enn jeg i utgangspunktet trodde! Det ekleste med det hele er at det er min virkelighet mot hans. Hvorfor skal daten min velge å tro på akkurat min virkelighet, og hvordan skal jeg klare å motbevise eksmannens virkelighet? Jeg syns at dette er en forferdelig situasjon... Har noen lignende erfaringer? Hvordan kan jeg håndtere dette best mulig? Anonymkode: 766dc...8e9 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #2 Skrevet 30. desember 2020 Jeg beklager, det jeg mente med å legge kortene på bordet var at jeg fortalte daten min om eksmannen og omfanget av psykisk vold. Det eksmannen har fortalt han er selvfølgelig ikke sant. Anonymkode: 766dc...8e9
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #3 Skrevet 30. desember 2020 Hvorfor veit den eksmann dette. Du eller noen andre må ha fortalt det? Anonymkode: 603f3...cd4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #4 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor veit den eksmann dette. Du eller noen andre må ha fortalt det? Anonymkode: 603f3...cd4 Han har funnet ut av det via en felles bekjent. Anonymkode: 766dc...8e9
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #5 Skrevet 30. desember 2020 Jeg har faktisk opplevd noe av det samme som deg. Min eks og jeg har fortsatt helt ulike virkeligheter av vårt forhold, og han gjorde sitt for å lage helvete etter at det ble slutt. Vi bor på en liten plass, og jeg har hørt både via familie og venner hva han sier. Selvfølgelig har det vært vondt og vanskelig å forholde seg til. Min løsning ble uansett å bare la han styre med sitt. Å konfrontere han hadde aldri hjulpet! Derfor møtte jeg bare alle hans påstander med «jeg er ferdig med han og jeg nekter å forholde meg til det han sier om meg. Jeg orker ikke å gå inn i materien vår igjen». På denne måten tok jeg kontroll over mitt eget liv og stengte han ute. Dessuten ble jeg den voksne av oss. Han brukte gjerne hver eneste mulighet han fikk til å snakke meg ned mens jeg ikke sa noe som helst. Da jeg omsider forelsket meg i en ny person så valgte jeg å fortelle om eksmannen min og om forholdet vårt. Det var veldig ok å være åpen om det syns jeg. Eksmannen min kan fortsatt finne på å fortelle folk hvor jævlig jeg var da vi var sammen, men han har roet seg betraktelig. Det går over selvom det tar tid Dessuten må du stole på at den nye mannen din er voksen nok til å sette han på plass. Det er veldig rart hvis han velger å prate om deg med eksmannen din. De færreste ville valgt å gjøre det! Hvis eksmannen din gjør flere ting, eller verre ting, så ville jeg faktisk vurdert besøksforbud. Ingen får lov til å kontrollere deg og livet ditt på den måten. Dessverre er det lite å gjøre med alt «sladderet» som han kommer med, men du må bare heve deg over det. Lev som du er, og personene i livet ditt, både nye og gamle, vil se at det er din virkelighet som gjelder. Styrkeklem ❤️ Jeg vet at ettervirkningene av et slikt forhold er tøft. Anonymkode: db6e0...70d 2
Hr. Aktiv Skrevet 30. desember 2020 #6 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): For nesten et år siden kom jeg meg endelig ut av at forferdelig usunt forhold. Forholdet var preget av mye psykisk vold og jeg var så nedbrutt som jeg aldri har vært før. Jeg kom meg heldigvis ut av forholdet, noe eksen på ingen måte satt pris på. I månedene etter var det mye sinne og drama, men etterhvert roet det seg. Vi har ikke hatt kontakt siden. Ingen felles barn. For en stund siden møtte jeg en ny mann. En snill og god mann som jeg dater. Dette har kanskje pågått i litt over en måned, så han er et relativt nytt bekjentskap. Han har fått vite litt om mitt tidligere forhold, men han vet ikke hvor alvorlig det faktisk var. Her om dagen tok eksmannen min kontakt med daten min. Han kontaktet han fordi han følte et ansvar for å fortelle han at jeg ikke er en bra dame. Han har fortalt daten min løgn etter løgn. Blant annet at eksmannen min og jeg var kjærester inntil nylig, og at vi har hatt sex sammen etter at jeg begynte å date han nye. Daten min ble selvfølgelig sjokkert og visste ikke helt hvordan han skulle forholde seg til det hele, og jeg la naturlig nok kortene på bordet. Denne kontakten har overrasket meg og skremt meg. Nå tenker jeg at han er i stand til å gjøre enda fælere ting enn jeg i utgangspunktet trodde! Det ekleste med det hele er at det er min virkelighet mot hans. Hvorfor skal daten min velge å tro på akkurat min virkelighet, og hvordan skal jeg klare å motbevise eksmannens virkelighet? Jeg syns at dette er en forferdelig situasjon... Har noen lignende erfaringer? Hvordan kan jeg håndtere dette best mulig? Anonymkode: 766dc...8e9 Dette er lett. Om han bare lyver så drar du hjem til fyren og bruker litt tid på ham. Stille som graven blir det etterpå.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #7 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Han har funnet ut av det via en felles bekjent. Anonymkode: 766dc...8e9 Da dropper du vedkommende! Anonymkode: c77f6...685
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #8 Skrevet 30. desember 2020 Jeg har opplevd en eks som ville lage helvete for meg. Som å være i en vond film. Et godt råd, dokumenter alt, skriv ned med dato og konkret hva som ble sagt og gjort. Spar på eventuelle meldinger. Gå til politiet og anmeld dette og be om besøksforbud. Det er eneste måten å få en slutt på dette. Og nei, dette er ikke drastisk. Du må beskytte deg, dette er svært skadelig å bli utsatt for. Lykke til. Anonymkode: de564...2ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå