Gå til innhold

Gravid med nr 2. men usikker..

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fikk i dag vite at jeg er uplanlagt gravid med nr. 2 og vi har egentlig ikke tatt stilling til om vi ønsker en til. Begge syns det er veldig kjekt med ett barn og at det er mange fordeler med det og har aldri tenkt at vi MÅ ha to. Mer fokus, bedre økonomi og lettere å gjøre ting som vi voksne liker; reise og spise ute:) Vi har også nylig flyttet i nytt hus, masse gjeld og blir mye nytt på en gang. Ser selvsagt at det er mange fordeler med med to barn også og gutten vår på snart fire sier i ny og ne at han ønsker seg en lillesøster, men mulig det er fordi han merker at andre er flere og de innimellom har spurt han om han har søsken. Han er veldig mammadalt og får masse oppmerksomhet slik han har det i dag og har søskenbarn han ferierer med så mye familie ellers. Om vi fjerner dette tenker jeg at da skal vi ikke ha flere men vanskelig å ta et valg og velge bort.. Håper på noen kloke ord eller bare liknende erfaringer?

Endret av fkr
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herlighet, stakkar barn.. å ha søsken kan være så verdifullt. De kan leke sammen og har alltid hverandre. Trist å lese dette. Dere har nytt hus og masse nytt som grunn? Vanskelig å skjønne.

Anonymkode: 23550...54a

• Liker 6
Skrevet

Det er jo ingen lett situasjon. Du må føle på dette her selv, det er kun du som vet svaret. Men dem sier at to barn er som ti. Du kommer nok aldri til å få noe dom helst alenetid igjen på en god stund om du får en til. Men igjen, det er kun du som vet hva du har kapasitet og ork til 😊 

Anonymkode: 841f3...c66

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Herlighet, stakkar barn.. å ha søsken kan være så verdifullt. De kan leke sammen og har alltid hverandre. Trist å lese dette. Dere har nytt hus og masse nytt som grunn? Vanskelig å skjønne.

Anonymkode: 23550...54a

Det trenger ikke være noe stakkar barn for det vel? Man skal ha tid, ork og kapasitet til enda en. Det er ikke alle som har det. Jeg vet faktisk et godt eksempel på dette. Da min venninne fikk barn nr.2 så endte det med at den første fikk mye mindre av alt og begge barna fikk kun det aller nødvendigste som mat og rene bleier. Mer hadde hun ikke kapasitet til! Ikke nattaeventyr som den største var vant med og ingenting! Da er det mer synd på barnet om man får 2.

Anonymkode: 841f3...c66

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...