AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #1 Skrevet 30. desember 2020 Ja, dette lurer jeg veldig på. Jeg synes jeg hører det «overalt» at når prevensjonen har feilet så er det kvinnens feil og ikke minst intensjon. Er det virkelig så mange kvinner som lurer mannen, eller er det mer en unnskyldning for mannen så han skal slippe å ta ansvar? Har en venninne som går igjennom dette nå. Kan garantere at hun ikke har lurt mannen, for å få barn for henne nå er helt krise. Han mener han har null ansvar og at hun har lurt han, selv om det ikke finnes et godt argument som tilsier at hun skulle ville ha barn. Og hun kan jo ikke bevise at hun faktisk har svelget pillene, selv om hun har brettet liggende. Nå ser det forøvrig ut til at det blir abort, og hun kvitter seg nok med mannen også etter måten han oppfører seg på. Noe så patetisk som å bastant påstå at man har blitt lurt uten å i det hele tatt vite det sikkert. Dette er ikke første tilfeller jeg hører om heller. Anonymkode: 13819...1b2 13
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #2 Skrevet 30. desember 2020 Just now, AnonymBruker said: Ja, dette lurer jeg veldig på. Jeg synes jeg hører det «overalt» at når prevensjonen har feilet så er det kvinnens feil og ikke minst intensjon. Er det virkelig så mange kvinner som lurer mannen, eller er det mer en unnskyldning for mannen så han skal slippe å ta ansvar? Har en venninne som går igjennom dette nå. Kan garantere at hun ikke har lurt mannen, for å få barn for henne nå er helt krise. Han mener han har null ansvar og at hun har lurt han, selv om det ikke finnes et godt argument som tilsier at hun skulle ville ha barn. Og hun kan jo ikke bevise at hun faktisk har svelget pillene, selv om hun har brettet liggende. Nå ser det forøvrig ut til at det blir abort, og hun kvitter seg nok med mannen også etter måten han oppfører seg på. Noe så patetisk som å bastant påstå at man har blitt lurt uten å i det hele tatt vite det sikkert. Dette er ikke første tilfeller jeg hører om heller. Anonymkode: 13819...1b2 Da tar hun abort. Anonymkode: 729ef...4f9
OlsenHansen Skrevet 30. desember 2020 #3 Skrevet 30. desember 2020 Med mindre kvinnen er komplett idiot så skal det godt gjøres for en mann å lure henne på det viset. Og hvis det faktisk er intensjonen, så blir han jo ikke sur når ønsket resultat er oppnådd! Men han vet kanskje ikke at p piller ikke er idiotsikre.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #4 Skrevet 30. desember 2020 Fordi menn har veldig dårlig forståelse om hvordan prevensjon fungere. Anonymkode: 43a5f...446 17
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #5 Skrevet 30. desember 2020 Så enig! Har omtrent blitt beskylt for det samme selv. Vi var i forhold over år, plutselig ville han ha barn, så ikke. Gikk 1 mnd uten p piller, så på. Han maste og maste om sex men vi ventet pga meg til det liksom var trygt. Ble gravid. Han latet som det var ok. Så dro han til annen kant av landet som han kommer fra. Gjorde det slutt med meg under graviditeten. Ble sammen igjen. Så slutt. Han gjorde slutt hver gang og til slutt disse kommentarene om at jeg omtrent hadde lurt han og planlagt alt dette???? Ja så her sitter jeg alene med barnet men lykkelig. Men altså... for en dust. Det er ikke så lett å bli gravid når man vil. Anonymkode: 95c56...4c4 6
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #6 Skrevet 30. desember 2020 Jeg har beklageligvis 3 damer i min omgangskrets som HAR lurt mennene. To av dem sluttet på pillene fordi "klokka tikker og han blir jo glad i barnet" og siste fordi hun ville ha et barn, og derfor sa til ons at hun var på pillen. Og etter å ha lest masse innlegg her også har jeg innsett at det skjer oftere enn man tror. Men samtidig irriterer jeg meg litt over menn som løper rundt på byen og blindt stoler på ukjente damer som sier de er på pillen. Det er en bygd her jeg bor som er kje t for alenemødre som er rimelig utspekulerte på dette) I et forhold burde man stole nok på partner til å ikke lure - og til å stole på den andre når det faktisk er et uhell. Det er mange ting som kan nedsette effekten av p-piller og føre til uønsket graviditet. Så det skjer faktisk uhell. Anonymkode: 76005...afb 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #7 Skrevet 30. desember 2020 Fordi menn vil ikke ha barn? Neida.. Men skjønner at mange tenker slik.. Mange som spør om jeg ikke vil ha flere barn, og sier ofte 'ja, men han vil ikke ha flere'. Ærlig svar, men blir da OFTE spurt om hvorfor jeg ikke bare "lurer" ham, som om det å få et barn eller ikke er noe som jeg burde kunne velge og bestemme over helt alene.. Anonymkode: 23996...1a6
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #8 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har beklageligvis 3 damer i min omgangskrets som HAR lurt mennene. To av dem sluttet på pillene fordi "klokka tikker og han blir jo glad i barnet" og siste fordi hun ville ha et barn, og derfor sa til ons at hun var på pillen. Og etter å ha lest masse innlegg her også har jeg innsett at det skjer oftere enn man tror. Men samtidig irriterer jeg meg litt over menn som løper rundt på byen og blindt stoler på ukjente damer som sier de er på pillen. Det er en bygd her jeg bor som er kje t for alenemødre som er rimelig utspekulerte på dette) I et forhold burde man stole nok på partner til å ikke lure - og til å stole på den andre når det faktisk er et uhell. Det er mange ting som kan nedsette effekten av p-piller og føre til uønsket graviditet. Så det skjer faktisk uhell. Anonymkode: 76005...afb Ja, ærlig talt, bruk kondom ved ons.. Da slipper de å bli "lurt".. Anonymkode: 23996...1a6 11
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #9 Skrevet 30. desember 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, ærlig talt, bruk kondom ved ons.. Da slipper de å bli "lurt".. Anonymkode: 23996...1a6 Kondom pluss sæddrepende krem. Anonymkode: 729ef...4f9
Rant Skrevet 30. desember 2020 #10 Skrevet 30. desember 2020 Om hun velger å beholde barnet så har hun "lurt" ham. Om hun ikke ønsker barn så må det ordnes opp i så fort som mulig. Han hadde sex med henne uten kondom fordi hun gikk på prevensjon - om den svikter, så må man ta abort. Det var aldri hans intensjon å gjøre henne gravid. 1
ItchyBitchySpider Skrevet 30. desember 2020 #11 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, ærlig talt, bruk kondom ved ons.. Da slipper de å bli "lurt".. Anonymkode: 23996...1a6 Jeg forstår ikke at mennene tør å ha sex uten kondom med helt ukjente damer. For det første, hvorfor i huleste skal man stole på noen man har møtt for fem minutter siden i fylla? Det blir det samme som å overføre penger til nigeriansk svindler. For det andre, er det helt greit for dem å få klamydia, syfilis eller HIV? For svangerskap er ikke det verste som kan skje her. En annen ting - jeg har blitt gravid tre ganger på prevensjon. Ppiller første gangen. Har ikke hoppet over pillen. Andre gangen var det p-stav, altså noe som sitter i armen på meg. Tredje gangen var det spiral. Fortell gjerne hvordan jeg har lurt min eks ved å tukle med plaster eller spiral? Ppiller er en ting, men de to andre tingene? På pakningen til hormonell prevensjon står det at det ikke er 100 prosent sikkert. Det vil si at ved helt riktig bruk vil en andel kvinner likevel bli gravid. En tredje ting er at hvorfor skal kvinner skade kroppen sin regelmessig med hormoner for at det skal bli deiligere for mannen å ha sex siden han da slipper kondom? 6
ItchyBitchySpider Skrevet 30. desember 2020 #12 Skrevet 30. desember 2020 Rant skrev (2 minutter siden): Om hun velger å beholde barnet så har hun "lurt" ham. Om hun ikke ønsker barn så må det ordnes opp i så fort som mulig. Han hadde sex med henne uten kondom fordi hun gikk på prevensjon - om den svikter, så må man ta abort. Det var aldri hans intensjon å gjøre henne gravid. Det var heller ikke hennes intensjon. Selv om hun går på ppiller, kan disse svikte. Det var hans valg å ikke bruke kondom. Han har bare seg selv å takke. 8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #13 Skrevet 30. desember 2020 Rant skrev (2 minutter siden): Om hun velger å beholde barnet så har hun "lurt" ham. Om hun ikke ønsker barn så må det ordnes opp i så fort som mulig. Han hadde sex med henne uten kondom fordi hun gikk på prevensjon - om den svikter, så må man ta abort. Det var aldri hans intensjon å gjøre henne gravid. Nei. Når hun er gravid er barnet er faktum. Hun hadde sex med ham fordi hun gikk på prevensjon. Når den svikter er det blitt et barn, og så må man ta stilling til om man da skal abortere barnet eller ikke, men det har ingen sammenheng med prevensjon og hvorfor de hadde sex. Anonymkode: 51ced...8e7 7
Rant Skrevet 30. desember 2020 #14 Skrevet 30. desember 2020 ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden): Det var heller ikke hennes intensjon. Selv om hun går på ppiller, kan disse svikte. Det var hans valg å ikke bruke kondom. Han har bare seg selv å takke. Nei. For i 99% av tilfellene så fungerer prevensjon. Hadde det ikke vært en sikkerhet - hadde ingen stappet i seg unødvendige hormoner i kroppen. Det var sikkert hennes valg å ikke bruke kondom også - mtp. at hun faktisk bruker prevensjon. Det er dessuten mye deiligere uten kondom. Derfor må hun ta abort - ellers så har hun "lurt" ham.
ItchyBitchySpider Skrevet 30. desember 2020 #15 Skrevet 30. desember 2020 Rant skrev (1 minutt siden): Nei. For i 99% av tilfellene så fungerer prevensjon. Hadde det ikke vært en sikkerhet - hadde ingen stappet i seg unødvendige hormoner i kroppen. Det var sikkert hennes valg å ikke bruke kondom også - mtp. at hun faktisk bruker prevensjon. Det er dessuten mye deiligere uten kondom. Derfor må hun ta abort - ellers så har hun "lurt" ham. Det er mest menn som maser om å droppe kondomen. Vi putter i oss hormoner nettopp fordi menn nekter å bruke kondom. 7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #16 Skrevet 30. desember 2020 Rant skrev (2 minutter siden): Nei. For i 99% av tilfellene så fungerer prevensjon. Hadde det ikke vært en sikkerhet - hadde ingen stappet i seg unødvendige hormoner i kroppen. Det var sikkert hennes valg å ikke bruke kondom også - mtp. at hun faktisk bruker prevensjon. Det er dessuten mye deiligere uten kondom. Derfor må hun ta abort - ellers så har hun "lurt" ham. Nei. De vet begge at p-piller har 1% sjans for graviditet. Det har han akseptert når han velger å bare bruke p-piller, og må ta konsekvensene hvis hun blir gravid. Anonymkode: 51ced...8e7 9
Rant Skrevet 30. desember 2020 #17 Skrevet 30. desember 2020 ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå): Det er mest menn som maser om å droppe kondomen. Vi putter i oss hormoner nettopp fordi menn nekter å bruke kondom. Mest menn? Og så? Jeg foretrekker iallfall sex uten kondom - da jeg kan få en allergisk reaksjon av den. Noen gjør faktisk det. Dessuten er det mer intimt - og man kan kjenne konturene og varmen fra pikken på en annen måte.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #18 Skrevet 30. desember 2020 Kanskje fordi jeg vet at mange kvinner har lurt mennene, ved å gjemme seg bak "at de glemte", eller prevensjon "virket ikke"?!?! Mister respekten i mine øyne da. Kjenner så utrolig mange som har lurt mennene, og skjult seg bak at ingen prevensjon er 100 %. Mange jeg kjenner som har innrømmet dette i løpet av de snart 30 årene jeg har vært voksen! Anonymkode: e8a76...04a
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #19 Skrevet 30. desember 2020 ItchyBitchySpider skrev (9 minutter siden): Det er mest menn som maser om å droppe kondomen. Vi putter i oss hormoner nettopp fordi menn nekter å bruke kondom. Menn "nekter" å bruke kondom? Har aldri opplevd! Det frigjør uansett ikke kvinnen fra å lure mannen! Det finnes utrolig mange som har blitt gravid på denne 1 prosenten... Vet mange kvinner ikke vil mannen skal bruke noe.. Hvorfor? Har opplevd så mange kvinner/jenter som har hatt en romantisk drøm om at "bare jeg blir gravid, så er vi bundet sammen for alltid", han får aldri vite noe, siden pillen "kan" glippe Dessverre, men sant! Anonymkode: e8a76...04a
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #20 Skrevet 30. desember 2020 Alle menn som ikke bruker prevensjon burde bare holde godt kjeft om "tunget til å bli far". Det er ingen som blir far om de tar ansvar for at spermen deres ikke kommer på avveie. Men det samme kan sies om kvinner. Joda, prevensjon kan svikte. Men den svikter langt i fra så ofte som kvinner later som. Det er jo langt i fra en tilfeldighet at kvinner har en lei tendens til å "plutselig" bli gravid i forhold på hell, eller like etter at fast jobb og "gjesterom" er på plass uten at mannen har sagt ja takk til graviditet. Anonymkode: f3bf6...693 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå