AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #1 Skrevet 30. desember 2020 er det enkelt å få gjennom eller må man mase seg til? Anonymkode: eb1cc...e48
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #2 Skrevet 30. desember 2020 Nei, det kan du ikke med mindre du har symptomer på av du mister som blødninger og knapt nok da. Anonymkode: ba1ba...800 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #3 Skrevet 30. desember 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, det kan du ikke med mindre du har symptomer på av du mister som blødninger og knapt nok da. Anonymkode: ba1ba...800 det kan jo ikke stemme helt? man leser jo om alle som tar hcg prøver fordi de er bekymret. Anonymkode: eb1cc...e48
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #4 Skrevet 30. desember 2020 Det er ikke noe problem å få målt hcg. Men bare avtal først i disse tider. Anonymkode: 6213a...217 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #5 Skrevet 30. desember 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Nei, det kan du ikke med mindre du har symptomer på av du mister som blødninger og knapt nok da. Anonymkode: ba1ba...800 Det stemmer ikke. Det er ikke en vanskelig test å kjøre og ingen grunn til å la være, spesielt om pasient er bekymret. Min fastlege målte hCG uten at jeg spurte da jeg dro dit i uke 8. Grunnen til at jeg dro var at jeg følte meg så dårlig,jeg fikk sykemelding og ny kontroll to uker etter. Han målte hCG igjen da. Jeg hadde null symptomer på at jeg hadde mistet eller var bekymret for det, han sjekket bare for å bekrefte graviditet og at det gikk riktig vei. Anonymkode: dab1c...6c5 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #6 Skrevet 30. desember 2020 For å måle hcg kan man like gjerne ta en graviditetstest, som måler det samme. Og at man har hcg-hormoner sier ingenting om fosteret "i sanntid", siden man vil ha hgc i urin/blod også en stund etter abort. Da må man i så fall måle hcg-nivået over flere ganger for å få bekrefta at det stiger, men igjen, det sier ingenting om stå akkurat nå. Da må man ta ultralyd. Det beste er nok å akseptere at dette får man ikke gjort noe med uansett. Mister man, er det ingenting man får gjort. Har man ingen tegn på abort (som blødning), bør man ta seg sammen og la være å belaste helsevesenet på den måten. Anonymkode: bcbbf...3a1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #7 Skrevet 30. desember 2020 Kommer an på hvilken fastlege du har. Noen er rausere enn andre. Anonymkode: c569c...ce8
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #8 Skrevet 31. desember 2020 Synes det virker rart, man må jo bestille time og det tar gjerne et par uker. Også skal man komme gjennom sekretæren også liksom.. Og til da veit man jo om man har mistet eller ikke. Anonymkode: 7a9c9...36f
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #9 Skrevet 31. desember 2020 Jeg bare skrevde en melding til min fastlege, og fikk komme på laboratoriet dagen etter. Måtte ikke bestille en time for det, nei. Men min legekontor har en veldig god system med e-konsultasjoner. Hadde to SA på rad (uten blødninger eller andre "dårlige tegn" i forkant), og var ekstra bekymret denne gangen. Heldigvis har jeg en fantastisk fastlege som tok meg på alvor. Anonymkode: 8273e...d27
Chantielle Skrevet 31. desember 2020 #10 Skrevet 31. desember 2020 Ryddet for regelbrudd på signering som helsepersonell. Chantielle mod. 1
Mango Skrevet 31. desember 2020 #11 Skrevet 31. desember 2020 Var ikke noe problem her. Var bekymret da jeg spottet gammelt blod over noen dager, fikk komme inn dagen etterpå. Hun tok seg til og med tiden til innvendig ultralyd. 🙂
Chipndip Skrevet 31. desember 2020 #12 Skrevet 31. desember 2020 Her møter man vanligvis bare opp til de tider legekontoret tar blodprøver og ber om å få måle HCG med 48 timers mellomrom. Nå må man ringe og spørre resepsjonen først men det er ikke noe de nekter 1
c0ffebe4n Skrevet 3. januar 2021 #13 Skrevet 3. januar 2021 (endret) Her er det bare å få bestilt time til det. Aldri vært noe problem med å få tatt HCG hos lege. ☺️ Endret 3. januar 2021 av c0ffebe4n
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå