Gå til innhold

Kvitte seg med utstyr når man er usikre på om det blir flere barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 2 barn og vi vurderer nr 3, men tidligst om 3 år og det er ikke avgjort. Hva tenker dere om å beholde utstyret? Klær, vogn, vognposer, bilstoler, utetøy... 

Jeg er veldig usikker! Det er tungvint å skulle lagre alt dette i flere år for at det kanskje skal tas i bruk igjen om 3-4 år. Gjensalgsverdi vil falle over de årene om vi ikke tar det i bruk. Vil ting som vogn og uteklær være upåvirket av noen års lagring? 

Samtidig er det jo litt bortkastet å selge for å kjøpe det samme tingene igjen om bare noen år... Både styret med å bli kvitt det vi har og skaffe nytt da, og kostnaden forbundet med det...

Hva gjør dere andre?

Anonymkode: 65d58...b9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bilstol kvittet jeg meg med- den har kort holdbarhet pga materialtretthet. 

Resten la jeg på loftet. 

Fikk barn nr 3, føler meg nå ferdig, og kvitter meg med ting fortløpende. 😊

Anonymkode: 4b6e0...7d5

• Liker 1
Skrevet

Veldig usikker selv. Har nettopp fått førstemann og vet ikke om jeg orker/kan få søsken. Foreløpig har jeg ikke kvittet meg med noe, men egentlig håper jeg litt på at en venninne får snart sånn at jeg kan låne bort alt det jeg er usikker på. Har forresten fått låne et par ting av en venninne som fikk sistemann for 6 år siden så noen sparer jo på ting leeenge. 

Anonymkode: f1855...e1d

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Selg det og kjøp brukt om det blir en til. 

Skrevet

Tok vare på alle klær. Førstemann vil være 8 år når neste kommer til verden. Glad jeg slipper å tenke på å kjøpe klær ihvertfall 🙂

Anonymkode: 471b0...bee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...