Gå til innhold

Kalendere i julegave

Anbefalte innlegg

Skrevet

I alle år har jeg gitt julegaver til mine venninners barn, kjøper alltid noe barna ønsker seg og tipper jeg bruker 300,- per barn, opptil 3 barn per familie. Tilbake får jeg en kalender, ikke personlige kalendere, men helt like kalendere som alle andre i familien og omgangskretsen til disse familiene får.

Flere som synes det er litt rart??

Og når man får 7 kalendre til jul, i helt ubrukelige formater og med bilder man allerede har 'liket' på Facebook... hva skal man med dem?

Og tror foreldre at barna deres er så interessante for alle andre som for dem selv? Jeg vet i alle fall hva jeg ikke skal gi til folk når jeg får barn...

Jeg skjønner at man vil gjøre det enkelt når man har barn fordi man ikke orker å gå på gaveshopping kanskje, men da er det bedre å bare droppe driten.

Anonymkode: c20c4...b60

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gir kalender til nærmeste familie. Ville aldri falle meg inn å gi kalender av mine barn til venninner.

Anonymkode: b5f3d...3bb

• Liker 7
Skrevet

Men ærlig talt, si nå ifra til alle sju: takk for kalenderen, men jeg fikk faktisk hele seks (ja, 6! Fra Britt og Tea og Mari og Helle og Kristina og Gunn-Laila også! Med bilder av ungene deres!) Så den var kjempefin, søte unger du har, men den blir ikke brukt, he he. Til neste år vil jeg heller ha en flaske vin ;) 

Anonymkode: 030af...fa3

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes bare det er veldig merkelig at man ikke engang kjøper et duftlys eller en håndkrem eller sjokolade eller noe... Den ene familien gir jeg gaver for tusen kroner, med tanke bak og alt... og de VET hvilke verdier jeg gir for fordi de gir meg jo ønskelister med dyre ting alle sammen. Og så får jeg noe så enkelt tilbake. I tillegg har det vært det samme i alle år, barna er nå ungdommer... hva med å få litt ekstra?

Dette er venninner som ikke ellers er gjerrige heldigvis, men de er nok kanskje litt vel familieorienterte og legger ut 273637bilder av ungene sine på sosiale medier hver dag. Men er det sånn det har blitt? At unger skal få og få og ikke gi tilbake?

Anonymkode: c20c4...b60

• Liker 1
Skrevet

Det er faktisk ganske sykt 🙈 

Her gir jeg ikke kalendere eller bilder av mitt barn. Jeg har gitt kalender til mine foreldre en gang, og da var det sammen med alle barnebarna, en for hver måned. 

Jeg ville kommentert det som en annen bruker over meg skrev, hvor mange kalendere du fikk. 

Så ville jeg også sluttet å gi så mye i julegave til den ene familien. Heller gi noe personlig eller noe godt å spise som ikke koster allverden. Husk at det er meningen bak gaven som teller, ikke beløpet. Og unnskyld om jeg sier det, men de mener ikke stort med det de som gir deg kalender hvert år 😳

Anonymkode: 02855...45b

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke sagt noe om at du ikke ønsker kalender med bilder av barna, men du kan jo si noe ala: «Takk for kalenderen jeg fikk til jul. Nå har jeg 6 bildekalendere for 2021, med bilder av Hege, Anette, Vivi, Andrine, dine og min brors barn, så nå har jeg en kalender til hvert rom i huset, haha!».

Hvis de ikke skjønner tegninga og lar være å gi deg bidlekalender neste år da, så er det ikle håp :P 

Anonymkode: eaaa4...ee2

• Liker 1
Skrevet

Enig med det de andre skriver, si ifra om at du får for mange kalendre, og hvorfor kommer ikke du også med konkrete gaveønsker, når de gjør det? Og så ville jeg begynt med mye billigere gaver til alle barna, de merker ikke forskjell på en gave til 50-100 kr og 300 kr fra en venn av familien.

Anonymkode: 7ab51...664

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...