AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #1 Skrevet 30. desember 2020 Hei, jeg er kvinne i tredveårene som har vært singel et års tid. Før dette har jeg vært singel veldig lenge, og det er mye som er litt annerledes enn sist jeg var singel. Jeg ber derfor om at mennene på KG kan belyse dette for meg.. ;) På den korte tiden har to menn prøvd å ha sex med meg uten kondom, selv om de visste at jeg ikke gikk på prevensjon - som i at de prøvde å penetrere meg uten kondom, men jeg stoppet dem. Nå nylig valgte den jeg ligger fast med å uten forvarsel gå på uten kondom. Jeg merket det ikke med én gang. Han vet også at jeg ikke går på prevensjon. Det han ikke visste var at jeg hadde eggløsning den dagen. (Ønsker ikke diskusjon om hvorvidt dette er stealthing osv.) Jeg bare lurer; Hva ER det som skjer i hodet på menn i denne sammenhengen? At dere ikke er redde for sykdommer er jo rart nok, men hva med graviditet? Å plutselig skulle bli far med en fremmed? Er det "det skjer ikke meg" som slår inn? Eller er bare tanken borte der og da, og så får dere angsten etterpå? Det som gjør dette enda mer merkelig for meg er at alle disse tre mennene har høy utdanning, svært god økonomi, og er ellers i full kontroll over hvordan de lever livet sitt. Oppegående, smarte menn. At de da tørr å ligge med meg uten noen form for beskyttelse er så vanskelig å forstå. Jeg har ett barn fra før, har ikke diskutert med noen av dem hvorvidt jeg ville tatt abort om jeg ble gravid på nytt. Hjelp meg å forstå hva som skjer! Mvh Kvinne 30-ish som er ugira på graviditet Anonymkode: 23e99...998 17
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #2 Skrevet 30. desember 2020 Du... det er et godt spørsmål! Når kåtheten trenger på, så forsvinner fornuften, konsekvensvurdering og vettet ut! Dette er jeg blitt svært bevisst på hos meg selv etter hvert som jeg er blitt eldre! Grunnen til det er at jeg ønsker å kontrollere meg selv i slike situasjoner. Jeg kan faktisk ikke gi det en god forklaring! 🤣 Anonymkode: 8940d...392 2
AnonymBruker 42 Skrevet 30. desember 2020 #3 Skrevet 30. desember 2020 Er vel ikke så mye å "belyse" her... Enten puler du på menn som er veldig klar for å bli "pappa", gir totalt faen/ikke bryr seg om abort eller styggedommer på kjønnsorganene, eller så regner mennene med at du er steril og jomfru 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #4 Skrevet 30. desember 2020 Jeg tror vettet går ut når pikken går opp for de fleste - så enkelt. De fleste jeg har ligget med har ikke tatt initiativ til kondom selv, og flere har «klaget» når jeg har bedt om det og prøvd å overbevise meg om at det ikke er nødvendig. Det samme gjelder de fleste venninnene mine. Veldig få som har spurt om jeg går på prevensjon også. Ganske sjokkerende mangel på risikovurdering, syns jeg Anonymkode: 80fee...369 12
AndersenG Skrevet 30. desember 2020 #5 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, jeg er kvinne i tredveårene som har vært singel et års tid. Før dette har jeg vært singel veldig lenge, og det er mye som er litt annerledes enn sist jeg var singel. Jeg ber derfor om at mennene på KG kan belyse dette for meg.. På den korte tiden har to menn prøvd å ha sex med meg uten kondom, selv om de visste at jeg ikke gikk på prevensjon - som i at de prøvde å penetrere meg uten kondom, men jeg stoppet dem. Nå nylig valgte den jeg ligger fast med å uten forvarsel gå på uten kondom. Jeg merket det ikke med én gang. Han vet også at jeg ikke går på prevensjon. Det han ikke visste var at jeg hadde eggløsning den dagen. (Ønsker ikke diskusjon om hvorvidt dette er stealthing osv.) Jeg bare lurer; Hva ER det som skjer i hodet på menn i denne sammenhengen? At dere ikke er redde for sykdommer er jo rart nok, men hva med graviditet? Å plutselig skulle bli far med en fremmed? Er det "det skjer ikke meg" som slår inn? Eller er bare tanken borte der og da, og så får dere angsten etterpå? Det som gjør dette enda mer merkelig for meg er at alle disse tre mennene har høy utdanning, svært god økonomi, og er ellers i full kontroll over hvordan de lever livet sitt. Oppegående, smarte menn. At de da tørr å ligge med meg uten noen form for beskyttelse er så vanskelig å forstå. Jeg har ett barn fra før, har ikke diskutert med noen av dem hvorvidt jeg ville tatt abort om jeg ble gravid på nytt. Hjelp meg å forstå hva som skjer! Mvh Kvinne 30-ish som er ugira på graviditet Anonymkode: 23e99...998 Ufint å gå uten kondom uten å si fra. Voldtekt. 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #6 Skrevet 30. desember 2020 Han jeg ligger med liker ikke kondom. Han vet godt at jeg ikke går på prevensjon og at jeg ønsker meg barn, mens han er livredd for å gjøre meg gravid. Likevel ligger han med meg igjen og igjen... (ikke kjæresteforhold). Så ja, må vel være vettet som går ut når en mann blir kåt nok. Anonymkode: de189...f19 8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #7 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Han jeg ligger med liker ikke kondom. Han vet godt at jeg ikke går på prevensjon og at jeg ønsker meg barn, mens han er livredd for å gjøre meg gravid. Likevel ligger han med meg igjen og igjen... (ikke kjæresteforhold). Så ja, må vel være vettet som går ut når en mann blir kåt nok. Anonymkode: de189...f19 Ja tanken på å knulle deg uten kondom er så deilig og tanken på at du kan bli gravid også, men du blir jo ikke det (får vi håpe). Vi krysser fingrene. Anonymkode: 90953...5b9 2
Morten1 Skrevet 30. desember 2020 #8 Skrevet 30. desember 2020 Bedre uten, men ja risikoen er der etter også
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #9 Skrevet 30. desember 2020 Første gang jeg hadde sex med kjæresten så spurte han da pikken omtrent var på vei inn om jeg gikk på pillen. Nei det gjør jeg ikke (sa ikke høyt at jeg har spiral i stedet) Da fikk han kjapt på seg kondomet. Virker som gutta tar det som en selvfølge at jentene tar pillen osv og derfor slipper de kondom. Liksom. Anonymkode: bee74...829 7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #10 Skrevet 30. desember 2020 Jeg ble spurt av en etter sex - «du går på pillen sant?» Jeg svarte nei Anonymkode: 80fee...369 8
ArneAnd Skrevet 1. januar 2021 #11 Skrevet 1. januar 2021 Jeg tenker vel at dersom hun ikke ber om at det brukes kondom bruker hun annen prevensjon, og da insisterer ikke jeg på kondombruk. Det er en risiko, og dessverre er ikke alltid fornuften tilstede.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #12 Skrevet 1. januar 2021 Vel, for min del så forsvinn alt av ereksjon med kondom på. Aldri klart å halde ein ereksjon med kondom på så enten utan kondom eller null sex. Og så klarar eg no å trekke meg ut før eg kjem. Har funka i 20 år den metoden for min del. Om dama går på prevensjon så kan det vere eg kjem inni ho ellers aldri. Kjønnsjukdommar; testar meg ved behov og spør no damene om dei har testa seg. Så lenge begge har testa seg i det siste og er friske så er det no null stress utan kondom. Funkar sjølvsagt ikkje om ein er veldig aktiv med utskiftinga si på damer/menn. Anonymkode: 4cdbb...c5a 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #13 Skrevet 2. januar 2021 De mannfolka jeg har hatt sex med har spurt rett før de kommer om de skal trekke seg ut. De tror altså det er sikkert å hoppe av i svingen. Det vet jeg av erfaring, for en halv mannsalder siden, at det ikke er. Anonymkode: 30614...b29 2
Gjest Alterego666 Skrevet 2. januar 2021 #14 Skrevet 2. januar 2021 Jeg hater kondom intenst, men ville ikke forsøkt å lure meg vekk fra kondom med en kvinne som insisterer på å bruke det. Da ville jeg enten brukt det, eller hatt sex uten PIV.
KRJ Skrevet 3. januar 2021 #15 Skrevet 3. januar 2021 For meg så er kondom en skikkelig turn off, og det har det alltid vært. Vet ikke helt hvorfor, men kan ha noe med at det tar vekk den råe naturligheten og direkte kontakten som burde være der under sex akten, og den blir borte for meg ved bruk av kondom. Når det gjelder kjønnssykdommer, så er jeg selv en mann med klare monogame verdier. Hadde ikke hatt sex med andre mennesker på nesten 20 år før jeg fant min nåværende ektefelle for noen år tilbake (Er og klart autoseksuell, så det hjelper da når man er alene). Så for meg/oss så har ikke det vært noen topic i det hele tatt. Uønsket graviditet har vi og unngått, ved bruk av diverse teknikker😉 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #16 Skrevet 4. januar 2021 KRJ skrev (21 timer siden): For meg så er kondom en skikkelig turn off, og det har det alltid vært. Vet ikke helt hvorfor, men kan ha noe med at det tar vekk den råe naturligheten og direkte kontakten som burde være der under sex akten, og den blir borte for meg ved bruk av kondom. Når det gjelder kjønnssykdommer, så er jeg selv en mann med klare monogame verdier. Hadde ikke hatt sex med andre mennesker på nesten 20 år før jeg fant min nåværende ektefelle for noen år tilbake (Er og klart autoseksuell, så det hjelper da når man er alene). Så for meg/oss så har ikke det vært noen topic i det hele tatt. Uønsket graviditet har vi og unngått, ved bruk av diverse teknikker😉 huff og huff, stakkar deg. at damer skal putte i seg kunstige hormoner og gift som tar bort all naturlig råhet og sexlyst er helt ok. jeg har ingen som helst lyst på pikk uten kondom når jeg bruker hormoner. med kondom er alt annerledes. Anonymkode: 0f338...987 8
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #17 Skrevet 4. januar 2021 jeg fikk blodpropp av p piller, så aldri mer hormonell prevensjon. kondom er sånn sutring for menn , så jeg gidder ikke ha sex mer. klarer meg meget fint uten. oppskrytt. Anonymkode: 0f338...987 9
Gjest Nimbus2000 Skrevet 4. januar 2021 #18 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 30.12.2020 den 19.15): Jeg bare lurer; Hva ER det som skjer i hodet på menn i denne sammenhengen? At dere ikke er redde for sykdommer er jo rart nok, men hva med graviditet? Å plutselig skulle bli far med en fremmed? Er det "det skjer ikke meg" som slår inn? Eller er bare tanken borte der og da, og så får dere angsten etterpå? Anonymkode: 23e99...998 Det ligger i mannens gener å prøve å gjøre damer gravide. Det er derfor man fra biologiens side har sex.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #19 Skrevet 4. januar 2021 Jeg har lurt på det samme, men de er vel som meg da, de tar sjansen. Jeg liker ikke kondom, det kjennes «feil» ut, lite intimt. Jeg prøver selvfølgelig aldri å overtale noen som vil bruke det til å droppe det, dumskapen har en grense, men foreslår det sjelden selv. Ironisk nok virker det som at en del menn anser damer som har med seg kondom som mer promiskuøse (mulig det stemmer, men en fornuftig dame som har mye sex må da være bedre enn en ufornuftig en). Forskjellen er at jeg i det minste vet om jeg bruker annen prevensjon eller ikke. Jeg har hatt mye sex med mange, og veldig få, kanskje 10%, har tatt initiativ til å bruke kondom. Selv flere av de som var godt gift (altså med null planer om å skille seg) droppet det, det er litt skremmende. Jeg tester meg ganske jevnlig, men det er jo ingen garanti. Jeg tror menn rett og slett tenker at det er en kalkulert risiko, og at det er verdt det (frem til de står der og har gjort noen gravid, eller må be konemor om å teste seg for klamydia selvfølgelig). De liker nok også å tenke at damen ikke har sex med så mange andre. Jeg mistenker også at noen av de som er i lange forhold har såpass sjelden sex hjemme at de rekker å teste seg før neste gang. Anonymkode: 03abb...882 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #20 Skrevet 4. januar 2021 P piller er styggedom å bør unngås. Manipulerer hormonproduksjon, direkte kjemisk inngripen på kroppen til kvinner. slutt med p-pille sier jeg bare!! Flere seriøse artikler beskriver jo at takket være denne hormon ubalansen går kvinner etter feil menn osv. For en drittoppfinnelse... Anonymkode: bbdbd...2fa 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå