Gå til innhold

er det lov å være 10 stykker på nyttårsparty i mårra ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

10 med seg selv? eller har jeg misforstått.

Anonymkode: a10de...313

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

10 med seg selv? eller har jeg misforstått.

Anonymkode: a10de...313

Det er lov. Vi skulle være 14, 4 +10 gjester. Det var også lov.

Anonymkode: 08869...61d

Skrevet

Så lenge du ikke har vært så mange tidligere i julen. Maks 2 så store selskap

• Liker 1
Skrevet

om du har spart kvota di, så. 

Anonymkode: 3b17c...d85

Skrevet

I tillegg til det andre sier: det avhenger av hvor du bor, så sjekk kommunens nettsider. Her er 5 gjester grensa.

Anonymkode: 2ab29...adc

• Liker 4
Skrevet

Jeg forstår ikke at man på død og liv *må* makse kvota og feste i år.. selv om "det er lite smitte her". Plutselig er smitten også der. Det er bare å lese litt aviser så ser man plenty av eksempler på smitte som brått fyker i taket på plasser der det er lite tiltak og lite engasjement rundt smittevern 

Anonymkode: 0c5b5...12e

• Liker 23
Skrevet

Mange steder er ordførere og andre ute og oppfordrer til å droppe nyttårsparty i år. Så... er det virkelig så viktig med den festen? Selv om det er "lov"? 

Anonymkode: e912e...ad6

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mange steder er ordførere og andre ute og oppfordrer til å droppe nyttårsparty i år. Så... er det virkelig så viktig med den festen? Selv om det er "lov"? 

Samme kunne vi jo sagt om jula også? Er jo ikke slik at den ikke kommer neste år også.

Anonymkode: 027f7...b81

• Liker 4
Skrevet

Dere som på død og liv må feste kan brenne i helvete. 

Anonymkode: b2b45...9ce

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Samme kunne vi jo sagt om jula også? Er jo ikke slik at den ikke kommer neste år også.

Og mange av oss har holdt oss langt under den makskvota i jula allerede fordi vi tenker at om alle skal maksr kvota vil det bli en større smittespredning enn nødvendig. Det er ikke synd på oss, vi kan snakke med venner og familie på skype. Det er verre med de som er gamle og ikke klarer å bruke data/smartphone

Anonymkode: 843e7...6d1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg syns det var like tåpelig av folk å invitere så mange som maksgrensen tillot på julemiddag. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, det er viktig. Etter det drittåret som har vært skal vi for en gangs skyld hygge oss med en liten fest. Vi blir 4 stk. Gleder meg! 

Anonymkode: 58208...93d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi er allerede i helvete om du ikke har lagt merke til det. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er viktig. Etter det drittåret som har vært skal vi for en gangs skyld hygge oss med en liten fest. Vi blir 4 stk. Gleder meg! 

Tror ingen sier noe på at man møter noen få. Vi blir også fire. I tråden her er det snakk om "er det lov å være 10?", litt sånn "tøye grensen mest mulig".. Unødvendig og egoistisk spør du meg. 

Skrevet (endret)

Det kommer an på hva kommunen har bestemt. Det er ingen nasjonal lov som sier det ikke er lov å være ti eller flere samlet. Den nasjonale forskriften sier 20 stk.

Endret av PetterKanin
Skrevet

Vi skal være 10 stk. Dog så er vi en familie på 7 fra før av, og de 3 som kommer er "faste" fra før av så de tilhører mer eller mindre vår kohort uansett 😂 ikke driv med sjangsespill nå. Å sosialisere seg utenom "de aller aller nærmeste" er totalt unødvendig!! 

• Liker 2
Skrevet

Mange steder er det lov å være 10 om man kan holde meteren. 
Om det er så lurt å måtte fylle ‘kvota’ er en annen sak. 

Med alkohol inn går vettet ut. 

Anonymkode: 44b0c...a19

• Liker 1
Gjest Hesten88
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Herregud, bli til helvete voksen. Hva i alle dager er det du innbiller deg selv at du er?

Det er både nokså langt ned og ganske så smertefullt å falle fra den høye hesten sin. 

Skrevet

Alt er basert på tillitt og det er ingen som sjekker om dere følger reglene. Om dere blir smittet og oppgir at dere har vært på selskap mer enn tillatte ganger da er dere ille ute.

Naboen vår har hatt fest flere ganger med de samme personene. Har ikke tenkt å tyste her, la folk lever sine liv slik de vil.

Anonymkode: 4e26d...5c4

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 35 år gammel , dette har vært et helt vanlig år for meg, kanskje litt bedre enn vanlig ..og vi feirer som vanlig med 2-4 stk 😃 Tror aldri jeg har feiret nyttår med 10 stk siden jeg var 20,😄

• Opprett ny...