Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Når jeg var liten (og det er lenge siden) så startet rakett slaget 3. Juledag, og vi skjøt naturlig nok opp raketter fra butikken åpnet 3dje juledag til lageret vårt var tomt en gang ut i januar. Etter det har reglene endret seg, raketter er forbudt og det er veldig ulovlig å tenne på noe annet en peisen før klokken 1800 på nyttårsaften.

Det blir heller ikke solgt fyrverkeri mer en to dager (30 og 31 desember) her som jeg bor, for å begrense "tilfeldig bruk". Dette var jeg jo selvfølgelig imot, men det fungerer egentlig veldig greit, og jeg har forstått det som at lignende regler er vanlig de fleste plasser.

Jeg er derfor mer en litt overrasket over at Norges tettest befolkede by, som også har mye trøbbel med fyrverkeri på T-baner og annen ulovlig bruk, holder seg til de gamle utsalgs tidene 27-31. Desember?  Ønsker de egentlig problemene, siden de ikke gjør de enkle grepene som mange andre byer har gjort for mange år siden? 

Hvordan er det i de andre store byene, når er det lov å selge fyrverkeri? 

Endret av Tiuren
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har aldri kastet bort penger på sånt. Jeg er imot hele dritten. Bråker fælt, lukter fælt og plager mennesker og dyr.

• Liker 4
Skrevet

Kunne ønske fyrverkeri var lydløst. Hater det pga den jævlige lyden! Stakkars dyr og fugler også :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...