AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #1 Skrevet 30. desember 2020 Vi er en ordentlig moderne family som har bestemt oss for å flytte til ett rimeligere sted enn der vi bor nå for å få råd til hus. Det er meg og kjæreste med felles barn og ett barn som typen deler 50/50 med eksen og hennes nye kjæreste. De skal flytte sammen for første gang. Alle har lyst på hus og dette er drømmen for alle. Eneste problemet er at den nye kjæresten hennes NEKTER å flytte ut av oslo. Vi har foreslått lørenskog som er ett steinkast unna og kortere med tog inn til sentrum enn her vi bor nå. Men han er ikke å rikke. Vi har budsjett på 6 millioner så det er ingenting vi har råd til i ett område hvor det er trygt og godt for barna (er det?) Det er en så utrolig frustrerende situasjon for det kommer til å ende opp med at vi blir stuck i små leiligheter i mange mange år.. det er nå barna fortsatt er så små at det er greit å flytte uten å ødelegge hele nettverket også. Hva skal vi gjøre? Hva kan vi si for å få han til å forstå at vi ikke kan bli værende i Oslo? Når kjæresten hans og bonusbarnet hans drømmer om hus og hage og han ødelegger den drømmen! Og han gjør slik at jeg ikke får gitt mitt barn en oppvekst utenfor blokklivet. (Det er mange som gjør dette og det fungerer bra for noen men jeg ønsker å gi barna mine en oppvekst i hus, der jeg bare kan åpne døra og slippe den ut i hagen) Hun moren er ganske konfliktsky så hun kommer ikke til å si noe til han så det må jo bli vi som tar opp kampen. Om det går an i det hele tatt? Anonymkode: 88b5f...058
Gjest WhisperingWind Skrevet 30. desember 2020 #2 Skrevet 30. desember 2020 Om han ikke vil så er det ikke noe dere får gjort. Om de ikke gjør det slutt eller blir særboere.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #3 Skrevet 30. desember 2020 Flytt vekk fra dem. Anonymkode: ba28e...82b 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #4 Skrevet 30. desember 2020 Du kan da ikke bestemme hvor han skal bo. du kan bestemme hvor du skal bo. merkelig at du tror at du skal kunne overtale han til dette. Når ikke hans kjæreste er villig til å gjøre denne saken om til en konflikt. Anonymkode: 3fde2...0c1 10
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #5 Skrevet 30. desember 2020 Men hvorfor flytter dere bare ikke da? Lørenskog er ikke så langt unna. Anonymkode: 4c93f...54a 7
Gjest padawan Skrevet 30. desember 2020 #6 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvorfor flytter dere bare ikke da? Lørenskog er ikke så langt unna. Anonymkode: 4c93f...54a Flytter man ut av skolekretsen er det kort vei til at det blir mer kronglete å få levert til skole og barnehage pga lengere vei. Samme med barnehage hvis det er aktuelt.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #7 Skrevet 30. desember 2020 padawan skrev (5 minutter siden): Flytter man ut av skolekretsen er det kort vei til at det blir mer kronglete å få levert til skole og barnehage pga lengere vei. Samme med barnehage hvis det er aktuelt. Far får vel gå over til å ha det som i gamle dager ble kalt «vanlig samvær», altså annenhver helg og en kveld i uken. Eller kanskje hans særkullsbarn ønsker å bo hos dere. Som andre har påpekt, du kan selvsagt ikke bestemme over andre enn deg selv. Anonymkode: c1d54...8bc 10
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #8 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Far får vel gå over til å ha det som i gamle dager ble kalt «vanlig samvær», altså annenhver helg og en kveld i uken. Eller kanskje hans særkullsbarn ønsker å bo hos dere. Som andre har påpekt, du kan selvsagt ikke bestemme over andre enn deg selv. Anonymkode: c1d54...8bc Har ikke sagt at jeg skal bestemme over han. Men jeg syns at det er utrolig surt at en manns stahet skal gå utover barna... jeg syns ikke det er noe bra sted å vokse opp der vi bor nå. Anonymkode: 88b5f...058
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #9 Skrevet 30. desember 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Har ikke sagt at jeg skal bestemme over han. Men jeg syns at det er utrolig surt at en manns stahet skal gå utover barna... jeg syns ikke det er noe bra sted å vokse opp der vi bor nå. Anonymkode: 88b5f...058 Han synes kanskje ditt press om å flytte er slitsomt? Anonymkode: 5e68b...929 7
Gjest Dævendøtte Skrevet 30. desember 2020 #10 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har ikke sagt at jeg skal bestemme over han. Men jeg syns at det er utrolig surt at en manns stahet skal gå utover barna... jeg syns ikke det er noe bra sted å vokse opp der vi bor nå. Anonymkode: 88b5f...058 De har jo akkurat blitt sammen? Dere kan jo ikke legge alt i hendene på en fyr som har kommet inn i bildet nå nylig? Selv hadde jeg hatt trøbbel med å tenke tanken på flytting bare fordi eksen og den nye dama føler for et stort hus. Bør ikke dette ligge på dama hans og ikke deg?
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #11 Skrevet 30. desember 2020 Dævendøtte skrev (3 minutter siden): De har jo akkurat blitt sammen? Dere kan jo ikke legge alt i hendene på en fyr som har kommet inn i bildet nå nylig? Selv hadde jeg hatt trøbbel med å tenke tanken på flytting bare fordi eksen og den nye dama føler for et stort hus. Bør ikke dette ligge på dama hans og ikke deg? De har jo blitt enige om å flytte sammen og ønsker seg ett større sted å bo. De ønsker seg hus begge to og hun drømmer om hage. Men de er urealistiske og tror de kan ha råd til dette i Oslo med budsjett på 5-6 millioner. Derfor har vi foreslått lørenskog. Og hun har veldig lyst til å flytte dit! Og barnet. Bare ikke han. Anonymkode: 88b5f...058
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #12 Skrevet 30. desember 2020 Jeg hadde også hatt problemer med p flytte til Lørenskog.. Anonymkode: 2e084...a58 7
Gjest Dævendøtte Skrevet 30. desember 2020 #13 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De har jo blitt enige om å flytte sammen og ønsker seg ett større sted å bo. De ønsker seg hus begge to og hun drømmer om hage. Men de er urealistiske og tror de kan ha råd til dette i Oslo med budsjett på 5-6 millioner. Derfor har vi foreslått lørenskog. Og hun har veldig lyst til å flytte dit! Og barnet. Bare ikke han. Anonymkode: 88b5f...058 Ikke enkelt å finne enebolig i Lørenskog til under seks mill heller.. men sikkert enklere enn i Oslo. Uansett dette er jo noe hun må finne ut av, lite du får gjort, annet enn å irritere deg. Jeg forstår deg altså, bortsett fra at jeg ikke ville bodd i Lørenskog
Rant Skrevet 30. desember 2020 #14 Skrevet 30. desember 2020 Hvordan vet du at hun drømmer om hus og hage? Er det noe typen din tror om eksen sin? Kan være hun bare har jattet med tidligere (om hun er konfliktsky) da han har ytret et ønske om å bo på bygda. Kan være hun stortrives med en urban livsstil, dessuten har ikke barn på bygda en bedre oppvekst kun fordi dem har hus og hage. Det er så mye annet som spiller inn. Dem er vel dessuten nettopp blitt sammen - skjønner godt at han ikke flytter med det første. Dem ønsker nok å bli bedre kjent og bo sammen en stund før dem kjøper seg en enebolig. Herremin. Her er det dere som er vanskelig som vil flytte på barna som allerede har et nettverk. 5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #15 Skrevet 30. desember 2020 Nå er det faktisk Oslo der bor i nå, og der dere har valgt å få barn. Kanskje er han også fra Oslo og har tilknytning til byen. Dersom han og kjæresten ikke har felles barn har han selvsagt ikke lyst til å flytte til Lørenskog (!!). Kanskje kommer den beslutningen når de selv får et felles barn, men de er ennå ikke der. Og det er nok helt overkommelig for dem å bo i byen med kun ett barn 50%. Anonymkode: 90cf1...50b 2
Daria Skrevet 30. desember 2020 #16 Skrevet 30. desember 2020 Det er mulig jeg har tungt for det, men altså: Du og din mann og hans eks og hennes nye mann skal kjøpe hus sammen og leve som en stor lykkelig familie med mine, dine og våre barn? Og hans eks og hennes nye mann bor pr nå ikke sammen? Hvis han har gått med på dette storfamiliekonseptet i utgangspunktet vil jeg si at han har vist sin velvilje i så stor grad at hans mening om hvor dere skal bo bør veie tungt... 5
Lønnesirup01 Skrevet 30. desember 2020 #17 Skrevet 30. desember 2020 Jeg forsto heller ikke dette her. Det er snakk om å kjøpe et felles, stort hus til alle sammen? Og ALLE er med på dette? Din manns eks skal flytte sammen med kjæresten først nå, og han har sagt ja til å flytte inn i en felles bolig med dere alle første gang han skal bo med kjæresten? Dette virker ekstremt optimistisk, og jeg tenker at hans motvilje mot å flytte ut av byen er tegn nummer én på at alle ikke er med på denne ambisiøse idéen. 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #18 Skrevet 30. desember 2020 Og så levde alle lykkelige resten av sine dager...not Anonymkode: 35666...eb4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #19 Skrevet 30. desember 2020 Hva er grunnen til at han ikke vil flytte? Har han familie i Oslo? Jobb, studerer? Ville begybt der. Ellers så må jo dere bare flytte. Foreslå at dere får eldste barnet, og at hun får ha han annenhver helg. Anonymkode: dff3e...48d
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 30. desember 2020 #20 Skrevet 30. desember 2020 Jeg skjønte heller ikke helt greia her. Dere skal flytte sammen alle sammen? Du og kjæresten og hans eks med ny kjæreste?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå