Gå til innhold

Visdomsord eller memes på Facebook, hva er mest harry?

Visdomsord eller memes på Facebook, hva er mest harry?  

48 stemmer

1. 1. Visdomsord eller memes på Facebook, hva er mest harry?

• Visdomsord
      47
    • Memes
      0
    • Forstår ikke spørsmålet?
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det å legge ut visdomord eller memes på Facebook, hva er mest eller minst harry?

Eksempler fra ekte Facebooke walls:

Visdomsord:

image.jpeg.fd89da49ae2084942b7530d086f7dd45.jpeg

Meme:

Antall psykotiske på dol til enhver tid - Psykiatri - Doktoronline - Forum

Anonymkode: 15976...0d6

Videoannonse
Annonse
Gjest shash90
Skrevet

Syns ikke det er harry. Men det blir først harry når man legger ut visdomsord om livet etter samlivsbrudd og annet i den duren. 

AnonymBruker
Skrevet

Aldri tenkt på det som harry, overser dem hvis jeg ikke er interessert.

Anonymkode: cc6e0...92b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mest harry er å lage tråd her om det.

Anonymkode: 09e06...497

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
shash90 skrev (8 minutter siden):

Syns ikke det er harry. Men det blir først harry når man legger ut visdomsord om livet etter samlivsbrudd og annet i den duren. 

kanskje da man trener dem ??

Anonymkode: 676b0...53f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Memes kan i det minste noen ganger være morsomme. 

Visdomsord scroller jeg forbi. Leste noen for noen år siden, omtrent alle var superkleine. Siden har jeg ikke giddet. 

Anonymkode: 8c36f...026

• Liker 4
Gjest shash90
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

kanskje da man trener dem ??

Anonymkode: 676b0...53f

visse ting(visdom) vet man fra barneskole alder. Det er slike visdomsord mange legger ut etter et samlivsbrudd. Syns det er litt harry, ikke at de trenger å høre disse visdommene, men det virker som om de aldri visste om det og advarer alle andre om hvor viktig det er. 

Er selv glad i visdomsord, følger sider som legger ut visdom daglig. 

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke facebook blitt litt harry?

Anonymkode: 54094...cc2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De som legger ut visdomsord, som etterlater 100 spørsmål for dem som leser dem er irriterende. Da kan de som poster utdype litt mer. 

Som eksempelet som er lagt ut. 

Hvem f.... er du ikke god nok for? Er det meg du sikter til? Har jeg da et problem. 

Slike greier anser jeg som et stort brøl om oppmerksomhet. Tenker det er andre kanaler enn Facebook og insta man bør bruke da. 

Så ja! Harry! 

Memes kan hvert fall vise litt humor, og brukes for håpentlig av folk under 25 år. 

Anonymkode: 3383a...2d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Visdomsord er verst. Misliker også når jeg begynner å lese et laangt innlegg og jeg forstår innen de første to setningene at dette er noe massekopiert vås som kommer til å slutte med "jeg vet at bare 4% av mine venner er godhjertede nok til å like og kopiere dette". Ja selvsagt kopiere og ikke dele, for hensikten er at det skal komme opp minst 40 ganger i hver venns feed. Det verste er at noen alltid svarer på sånne statuser med "wow, Kari, dette var dypsindige ord, denne låner jeg!". 

Anonymkode: 6dd79...103

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Visdomsord er verst. Misliker også når jeg begynner å lese et laangt innlegg og jeg forstår innen de første to setningene at dette er noe massekopiert vås som kommer til å slutte med "jeg vet at bare 4% av mine venner er godhjertede nok til å like og kopiere dette". Ja selvsagt kopiere og ikke dele, for hensikten er at det skal komme opp minst 40 ganger i hver venns feed. Det verste er at noen alltid svarer på sånne statuser med "wow, Kari, dette var dypsindige ord, denne låner jeg!". 

Anonymkode: 6dd79...103

Herregud, dette er jeg så enig i! 

Jeg får seriøst vondt i hodet av sånt. 

Anonymkode: 3383a...2d0

• Liker 2
Skrevet

Visdomsord fremstår for meg som det mest harry. Sikkert fordomsfullt av meg, en kan fort tenke at det er de "enkleste" som i størst grad lar seg overbevise eller begeistre av korte sitater og som ikke har reflektert over det som legges frem før, og når en i tillegg velger å blottlegge dette for verden kan en jo begynne å lure.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Irrelevant. Bare boomere som bruker facebook. De er cringe uansett hva de gjør.

Anonymkode: c7898...b94

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Irrelevant. Bare boomere som bruker facebook. De er cringe uansett hva de gjør.

Hva bruker de hippe? Snap, eller er det også "ut"?

• Liker 2
Skrevet

Det mest harry jeg vet på Facebook er sånne kjedebrev, der det står noe som liksom skal være så "dypt", gjerne om de som har kreft, og så står det instruksjoner nederst om hvordan du skal kopiere og lime inn og ikke klikke dele posten. Den har figurert på Facebook i ÅREVIS, og alle synes de er så dype og kloke hver gang de poster den. "Jeg vet at bare 3% av mine venner vil poste dette, men tenk på de som har kreft osv osv....."

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Visdomsord, definitivt! Memes kan i alle fall være morsomme. Paradokset er jo også at i 90% av tilfellene er det dem som deler disse "visdomsordene" de som absolutt skulle fulgt det selv i det virkelige liv, og ikke på Facebook! 

Anonymkode: b0fe0...5ee

Skrevet (endret)

Facebook bruker jeg ikke.

Folk som skriver visdomsord til hvert eneste bilde de legger ut på Instagram er skikkelig cringe for min del. Da skjuler jeg bildene deres etterhvert.

Endret av Hatsumomo
AnonymBruker
Skrevet

Visdomsord er blodharry, skrevet av mennesker med null selvinnsikt og med ekstremt lite omløp i toppen. Enkle sjeler som ikke evner å reflektere over annet enn sine egne primitive følelser og behov. Så fort man møter slike i hverdagen, ansikt til ansikt, er de ikke i stand til å utveksle annet enn tomt snikksnakk om været. 

Anonymkode: 36158...565

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.1.2021 den 17.43):

Hva bruker de hippe? Snap, eller er det også "ut"?

Snap? Haha 😆 Ok, boomer 👵

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Snap? Haha 😆 Ok, boomer 👵

Så svar seriøst da, ikke bare vær frekk! Makan altså!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...